barebackpad maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magic12

Re: barebackpad maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:05

Wat vervelend dat je ziek bent geweest! ik ben benieuwd naar je barebackpad straks haha!

FleurAmatist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:55

Wat een super leuk idee om er zelf een te maken!! Ik heb geen tips maar zou je misschien willen zeggen als je er een hebt gemaakt en hoe je dat hebt gedaan? Lijkt mij namelijk om heel leuk om zelf te maken.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 16:10

ik heb gisteren een dekje gemaakt, najaa ik heb geprobeerd en mijn moeder heeft afgemaakt... dus ik denk niet dat het gaat lukken... als het me wel gelukt is om een bp te maken zeg ik het wel :) ik denk met heel veel laagjes fleece of zacht schuimrubber al vulling en er dan een hoes omheen naaien ofzo :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:14

Wil misschien iemand een work in progress maken als hij een bbp gaat maken? Dan kan ik mij beter een beeld vormen!

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 16:26

ja idd, dat lijkt mij ook een goed idee...

pjmpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:17

Hannapony schreef:
ik heb gisteren een dekje gemaakt, najaa ik heb geprobeerd en mijn moeder heeft afgemaakt... dus ik denk niet dat het gaat lukken... als het me wel gelukt is om een bp te maken zeg ik het wel :) ik denk met heel veel laagjes fleece of zacht schuimrubber al vulling en er dan een hoes omheen naaien ofzo :)

hoe heb je je dekje gemaakt? wil zelf ook heel graag een dekje maken maar weet niet echt goed hoe het moet of welke stof ik het beste kan gebruiken

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 13:52

pjmpaarden schreef:
Hannapony schreef:

hoe heb je je dekje gemaakt? wil zelf ook heel graag een dekje maken maar weet niet echt goed hoe het moet of welke stof ik het beste kan gebruiken

ik heb een 2 stukken stof van 55X110 gewoon rechthoekig op elkaar genaaid maar een stuk open gelaten zodat ik het binnenstebuiten kon halen (let op: stoffen daarom met de verkeerde kan naaien want ze moeten nog binnenstebuiten!), zodat je de randjes niet meer ziet en en dubbelgeslagen fleecedeken in gedaan. Toen dat allemaal in elkaar lag glad gestreken zodat er absoluut geen vouwen of kreukels in zouden zitten. Vastgezet met spelden en met de naaimachine over het randje genaaid zodat het binnenste fleece aan de 2 stukken stof zouden zitten en gelijk ook de opening zodat ik het fleece er in kon doen ook dichtgenaaid. Ik heb ook nog een paar banen er overheen genaaid zodat het fleece binnenin niet toch nog ging kreukelen.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 13:52

pjmpaarden schreef:
Hannapony schreef:

ik heb een 2 stukken stof van 55X110 gewoon rechthoekig op elkaar genaaid maar een stuk open gelaten zodat ik het binnenstebuiten kon halen (let op: stoffen daarom met de verkeerde kan naaien want ze moeten nog binnenstebuiten!), zodat je de randjes niet meer ziet en en dubbelgeslagen fleecedeken in gedaan. Toen dat allemaal in elkaar lag glad gestreken zodat er absoluut geen vouwen of kreukels in zouden zitten. Vastgezet met spelden en met de naaimachine over het randje genaaid zodat het binnenste fleece aan de 2 stukken stof zouden zitten en gelijk ook de opening zodat ik het fleece er in kon doen ook dichtgenaaid. Ik heb ook nog een paar banen er overheen genaaid zodat het fleece binnenin niet toch nog ging kreukelen.

pjmpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:42

hey allemaal ik volg dit al een tijdje en vroeg me af of jullie misschien ook een beschrijving hebben van hoe je een pad(soort dressur dekje) maakt als jullie ook een barebackpad maken

pjmpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:44

Hannapony schreef:

ik heb een 2 stukken stof van 55X110 gewoon rechthoekig op elkaar genaaid maar een stuk open gelaten zodat ik het binnenstebuiten kon halen (let op: stoffen daarom met de verkeerde kan naaien want ze moeten nog binnenstebuiten!), zodat je de randjes niet meer ziet en en dubbelgeslagen fleecedeken in gedaan. Toen dat allemaal in elkaar lag glad gestreken zodat er absoluut geen vouwen of kreukels in zouden zitten. Vastgezet met spelden en met de naaimachine over het randje genaaid zodat het binnenste fleece aan de 2 stukken stof zouden zitten en gelijk ook de opening zodat ik het fleece er in kon doen ook dichtgenaaid. Ik heb ook nog een paar banen er overheen genaaid zodat het fleece binnenin niet toch nog ging kreukelen.[/quote]

dus het maakt niet uit wat voor stof je gebruikt?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:45

Hannapony schreef:
Koper schreef:
Wat je ook doet: NIET het nepschaap van de ikea gebruiken. Of in elk geval niet zonder zadeldekje eronder. Maar niet dat nepschaap zo rechtstreeks op de rug leggen.

mag ik vragen waarom niet? ik ben gewoon benieuwd ;) oké dan doe ik er wel nog iets onder, misschien fleece ofzo :j

dat is synthetisch en kan gaan branden