Zadel dillema! wat zeggen jullie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

0verwijderd

Re: Zadel dillema! wat zeggen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:09

ik zou ook een boomloos zadel proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:22

Ik zou ook fijn verder kijken. Een zadel op maat laten maken geeft naar mijn ervaring ook geen garantie dat het goed past (helaas) en die optie is er altijd nog als er een stuk goedkoper niks te vinden is.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:28

Ik kom al jaren bij Tweespan en heb altijd een Fryso zadel gehad. :)
En ja ze zijn duur om aan te passen, maar zitten goddelijk en ik ben erg te spreken over hun klantvriendelijkheid. :)
Helaas heb ik nu geen Fryso zadel meer maar in de toekomst komt er zeker weer 1. :)

Wat je zou kunnen doen is een zadel nemen met verstelbare boom. Als hij uit zijn boommaat gegroeid is kun je makkelijk zelf de boom aanpassen naar groter/kleiner.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:52

Je kunt ook eens kijken voor een goed tweedehands kwaliteit zadel. Scheelt je vaak super veel qua prijs en je eigen zadelmaker kan dan vast wat kleine aanpassingen doen als het nodig is.

Ik heb mijn anatomica (die op maat gemaakt was) nu te koop staan omdat hij al niet meer past. Ik moet er veel geld op in gaan leveren en dat vind ik toch wel erg zonde. Had dan misschien toch liever een goed tweedehands zadel gekocht wat met een paar aanpassingen ook perfect op mijn paard had gelegen. Wellicht dat mijn zadel iets voor je is. Het heeft in ieder geval een diepe zit, lekker kniewrongen en het zadel is heerlijk zacht. Ik weet alleen niet of de maten voor jou kloppend zijn. Kijk maar eens even.

In ieder geval veel succes met de jacht naar een goed zadel! Uiteindelijk vind je vast ergens je droomzadel :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:56

Ik heb onlangs een afspraak gemaakt met www.depeertil.nl . Ze is aan huis geweest(ik woon op Schiermonnikoog!) en alle rust en tijd genomen om mijn zadels weer even te checken en indien nodig aan te passen zodat ze weer goed lagen.
Wat mij betreft en erg fijne zadelmaker/passer, wellicht heeft zij ook wel een zadel in het assortiment wat jou zou passen en wat minder duur is als een fryso.