Enkel slof, geen teugels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:34

waar?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:34

ik heb er één keer mee gereden puur om te kijken wat voor effect het heeft op een paard en heb hem na 10 minuten eraf gehaald omdat ze zich dusdanig oprolde dat ze geen lucht meer kreeg en ik niks meer in m'n handen had...vind het ondingen die ze niet meer moeten produceren...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:35

Heleennn schreef:
Caira schreef:
Waarom in godesnaam? Ik moet niet iemand tegen komen die zoiets in zijn hoofd haalt want ik snij ter plekke de slof door, wat een achterlijk gedrag.

Ik ken de persoon niet persoonlijk, gewoon een foto die ik op internet heb gezien.

weet je zeker dat er geen teugels waren ,alleen maar een slof?Ik heb veel gezien in mijn leven maar dat nog niet :D
Laatst bijgewerkt door geerke op 08-02-13 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 19:35

Caira schreef:
waar?

Oh dat weet ik zo direct niet meer... was al even geleden.

Heleennn

Re: Enkel slof, geen teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 19:35

Geerke, ja echt enkel slof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:36

Ach ik heb recent nog iemand zien rijden enkel met stang en daar een slof en gewone teugel aan. En maar bij tikken de hele tijd van achter...

Maar nee t is niet bepaald de bedoeling. Volgens mij had de dame in kwestie de bedoeling om het paard achter er meer bij te krijgen zonder dat hij uit zou breken.

Nynke1

Er zijn inderdaad ruiters die bij hun stang en trens nog een slof hangen. Maar alleen een slof heb ik nog nooit gezien. Buiten dat het niet echt vriendelijk is, is het ook nog eens heel gevaarlijk.

Susyb

Myca schreef:
Het lijkt me dat je nog niet aan stang en trens toe bent als je een hulpteugel nodig hebt.

Dus dat.. en er is niks mis met een hulpteugel maar dan snap ik inderdaad niet waarom het paard S&T in heeft?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:37

Joolien schreef:
Ach ik heb recent nog iemand zien rijden enkel met stang en daar een slof en gewone teugel aan. En maar bij tikken de hele tijd van achter...

Maar nee t is niet bepaald de bedoeling. Volgens mij had de dame in kwestie de bedoeling om het paard achter er meer bij te krijgen zonder dat hij uit zou breken.

Laat me raden, paard begon alleen maar meer op de voorhand te lopen :Y) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:50

Nynke1 schreef:
Joolien schreef:

Laat me raden, paard begon alleen maar meer op de voorhand te lopen :Y) .

Nee hij trad wel onder, hij wist van ellende alleen niet waar hij zn benen moest laten en zn staart was geen seconde stil. Wat een verzet. Arm dier, had al zoveel beweging van zichzelf, waarom moet t altijd meer zijn?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:00

Vreemde manier van rijden... Absoluut niet diervriendelijk en ik vraag me af hoeveel nut het überhaupt heeft. Buiten het alleen maar dieper gaan rijden qua hoofd-halshouding. Nee, erg apart.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 09:35

op mijn vorige stal heb ik dit veel gezien .. ik vind het niets in combi met S&T hoor ! ben GEEN tegenstander van slof maar met S&T vind ik het een beetje grof om eerlijk te zijn

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:48

Ik ken helaas ook iemand die haar paarden op deze manier 'traint'.
Rijdt zelf inmiddels ZZ-Zwaar en traint bij een bekende Nederlandse dressuuramazone.

Of zulke mensen 's nachts nog kunnen slapen weet ik niet, maar ze hebben van 'dressuur' duidelijk geen kaas gegeten.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:55

Gimli_ schreef:
Ik ken helaas ook iemand die haar paarden op deze manier 'traint'.
Rijdt zelf inmiddels ZZ-Zwaar en traint bij een bekende Nederlandse dressuuramazone.

Of zulke mensen 's nachts nog kunnen slapen weet ik niet, maar ze hebben van 'dressuur' duidelijk geen kaas gegeten.

Moet wel een super braaf paardje zijn dan.. Tjonge dan nog niet protesteren en op dat niveau... verschrikkelijk..dan blijf ik toch liever eeuwig B rijden

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:40

De eerste 2 jaar heeft hij vreselijk geprotesteerd, daarna heeft hij opgegeven.
Triest verhaal. :n

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:26

breken noem ik dat

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:29

Citaat:
Kan je als je met stang en trens rijdt door de bitringen van je trens een slof doen (geen teugels dus) en dan teugels aan de stang? Of is dit niet diervriendelijk?

Stang en trens alleen al is dieronvriendelijk!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:30

Ik ken helaas in de omgeving een aantal instructeurs die een trens met enkel slof in hun lessen zeer normaal vinden..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:41

IZEP schreef:
Citaat:
Kan je als je met stang en trens rijdt door de bitringen van je trens een slof doen (geen teugels dus) en dan teugels aan de stang? Of is dit niet diervriendelijk?

:')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:51

LucianoS schreef:
breken noem ik dat

Ik noem dat dierenmishandeling. Ik begin ondertussen de paarden 'sport' steeds minder leuk vinden. Ook met wat ik thuis allemaal zie...gadverdamme :r

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:40

Princesj schreef:
Ik ken helaas in de omgeving een aantal instructeurs die een trens met enkel slof in hun lessen zeer normaal vinden..

mits normaal goed gebruik heb ik daar dus niets op tegen hoor ik heb mijn hittepetit ook enkele maanden met slof moeten rijden -- ander bitje geprobeerd vorige week enheb geen slof meer nodig -- ;)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:41

IZEP schreef:
Citaat:

ben ik het niet helemaal mee eens ... wel als de stang diagonaal erin getrokken word en dat zie ik helaas heel veel

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:46

Ben wel benieuwd naar die foto..

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:48

Bedoel je dit plaatje ts?
Afbeelding

Ik denk zelf dat het niet dé metode is, en zal het zelf ook nooit doen.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:52