Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Heleennn schreef:Caira schreef:Waarom in godesnaam? Ik moet niet iemand tegen komen die zoiets in zijn hoofd haalt want ik snij ter plekke de slof door, wat een achterlijk gedrag.
Ik ken de persoon niet persoonlijk, gewoon een foto die ik op internet heb gezien.
Joolien schreef:Ach ik heb recent nog iemand zien rijden enkel met stang en daar een slof en gewone teugel aan. En maar bij tikken de hele tijd van achter...
Maar nee t is niet bepaald de bedoeling. Volgens mij had de dame in kwestie de bedoeling om het paard achter er meer bij te krijgen zonder dat hij uit zou breken.
. Nynke1 schreef:Joolien schreef:Ach ik heb recent nog iemand zien rijden enkel met stang en daar een slof en gewone teugel aan. En maar bij tikken de hele tijd van achter...
Maar nee t is niet bepaald de bedoeling. Volgens mij had de dame in kwestie de bedoeling om het paard achter er meer bij te krijgen zonder dat hij uit zou breken.
Laat me raden, paard begon alleen maar meer op de voorhand te lopen.
Gimli_ schreef:Ik ken helaas ook iemand die haar paarden op deze manier 'traint'.
Rijdt zelf inmiddels ZZ-Zwaar en traint bij een bekende Nederlandse dressuuramazone.
Of zulke mensen 's nachts nog kunnen slapen weet ik niet, maar ze hebben van 'dressuur' duidelijk geen kaas gegeten.
Princesj schreef:Ik ken helaas in de omgeving een aantal instructeurs die een trens met enkel slof in hun lessen zeer normaal vinden..
IZEP schreef:Citaat:Kan je als je met stang en trens rijdt door de bitringen van je trens een slof doen (geen teugels dus) en dan teugels aan de stang? Of is dit niet diervriendelijk?
Stang en trens alleen al is dieronvriendelijk!