Pagony Dressage Boots

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

annelieke92

Re: Pagony Dressage Boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:12

Ik heb ze ook en gisteren voor het eerst mee gereden. Ik heb een Gelderse merrie en daar passen ze prima bij. Klittenbandjes kunnen prima dicht. Heb er op de club ook veel complimentjes over gehad.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:24

Ik vind ze ook super. ik heb ze in het zwart,wit en bruin.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:26

Ik vond de witte in de winkel niet echt wit te noemen, zowel de Pagony's als de BR Pro Max niet..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:29

Splendesco schreef:
Ik vond de witte in de winkel niet echt wit te noemen, zowel de Pagony's als de BR Pro Max niet..

IK heb de BR Pro Max.. En ze zijn bij mij hagelwit.. Nu inmiddels na een jaar gebruik nog steeds.. alleen de stiksel moet ik extra boenen...
Het nadeel is dat mijn fries dikke kogels heeft.. en eigenlijk voor de mooi zijn de onderste klittebanden net te kort.. Soms gaan ze los tijdens het rijden (de onderste) als er teveel vuil tussen zit.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:33

Misschien heeft de Divoza dan slechte verlichting in de winkel, vond sommige dekjes ook niet echt wit namelijk. :=

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:35

Ik heb de Eskadron voor de voorbenen in Full en vind ze eigenlijk wat aan de krappe kant voor mijn fries, dus mochten de Pagonybeschermers ruimer vallen dan hoor ik het graag!

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:33

wie heeft er van de Pagony dressage boots achter(cob)?? en wil hem even op meten ik weet niet zeker welke maat ik moet nemen voor me E pony ;)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:35

Ik heb ze vandaag binnen gekregen, bruin cob, voor en achter. Ga morgen even passen, maar ze zien er goed uit!

Jesica, ik wil ze morgen wel even opmeten, heb ze net vanmiddag naar stal gebracht.

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:38

Joscaa schreef:
Ik heb ze vandaag binnen gekregen, bruin cob, voor en achter. Ga morgen even passen, maar ze zien er goed uit!

Jesica, ik wil ze morgen wel even opmeten, heb ze net vanmiddag naar stal gebracht.

Dankje alvast

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 01:52

ben ook benieuwd. Ik heb een E-pony en schommel met alles ongeveer tussen cob en full. met de BR peesbeschermers heb ik namelijk wel gewoon full want cob wat te klein, en bij strijkkappen had ik weer cob. Ben wel benieuwd naar de ervaringen. zowal BR als pagony.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:16

@ Sharona; Ik heb de full bij mijn E-pony, voor en achter. Met peesbeschermers heb ik altijd voor Full en strijklappen maat Pony/Cob (precies hetzelfde zoals jij dus), maar bij de dressage boots heb ik gewoon full genomen. Zit prima. Ze hadden een cm korter kunnen zijn achter, maar Cob zou echt te klein worden want daar zit best een verschil in. De benaming maat Cob vind ik dus niet geheel op zijn plaats. Mijns inziens had het beter Pony/Cob en Cob/Full geweest kunnen zijn. De voorbeschermers van de zogenaamde cobmaat zijn echt kort. Qua lengte vallen de beschermers klein, qua omvang vallen ze normaal uit :)

Ik ben er heel tevreden over, na het rijden zijn de benen van mijn pony ook niet extreem warm of zweterig, terwijl ik zijn benen niet geschoren heb. De beschermers ademen dus goed. Er zit een harde schaal in, maar de binnenkant is heerlijk zacht. Het materiaal aan de buitenkant laat zich makkelijk schoonmaken. De binnenkant droogt traag, dus bij koud weer kun je ze beter niet afspoelen onder de kraan als je geen beschikking hebt over een verwarmde zadelkamer :P Ook vind ik dat het zand makkelijk hecht aan de buitenkant, maarja, met welke beschermer heb je dat niet. Bij mij komt er in elk geval geen zand tussen de beschermers en de benen, dus dat is een groot pluspunt, geen schuurplekken in ieder geval! Ook kun je ze prima gebruiken met springschoenen, wat bij 3 in 1 beschermers nog wel eens een probleem kan zijn. Het klittenband is ook heel prettig! Het blijft prima zitten maar je trekt het ook makkelijk los. Bij sommige beschermers wil het klittenband nog wel eens moeilijk los te trekken zijn, waardoor er bij mij al menig springschoen gesneuveld is omdat ik zo hard aan het klittenband moest trekken dat ik het hele flapje eraf rukte. Dus ook dat is een pluspunt. De pasvorm is prima. Wanneer je de beschermer vanaf de knieholte naar beneden laat glijden vind hij perfect zijn plek om het been. Het klittenband is ruim verstelbaar dus ook met wat stevigere benen past de beschermer. Mijn pony heeft smalle beentjes en ook dat is geen probleem.

Voor de liefhebber zal ik zometeen even opmeten en tevens een foto maken van hoe ze zitten bij een e-pony van 1.53m.

Ik ben zoals je kunt lezen ontzettend enthousiast over deze beschermer. Hiervoor gebruikte ik altijd gewone BR/Pagony standaard peesbeschermers of 3 in 1 beschermers, maar ik ben helemaal om. Ik wil nooit meer anders :D
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 11-02-13 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:20

Welke kleur heb jij genomen Liesje?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:21

Bruin :D

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:24

Ik zit echt te twijfelen of ik de zwarte en de witte zal bestellen. Aangezien de witte in de winkel niet wit leken.. twijfel twijfel. Wie heeft er hier nog meer de witte en zijn ze echt wit bij jullie?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:40

Volgens mij komt dat door het licht bij divoza, dat is vrij geel. In de winkel leken de bruine ook een stuk donkerder dan ze werkelijk zijn. Je kunt ook even bij divoza langsgaan en vragen of je 1 beschermer even in daglicht mag bekijken.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:41

Splendesco schreef:
Ik zit echt te twijfelen of ik de zwarte en de witte zal bestellen. Aangezien de witte in de winkel niet wit leken.. twijfel twijfel. Wie heeft er hier nog meer de witte en zijn ze echt wit bij jullie?

Ik heb de witte en die van mij vind ik toch echt eerder wit dan geel, ik denk ook dat ze door het licht geler lijken.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:45

Splendesco schreef:

Bij mij zijn ze echt wit hoor.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:27

Ik heb de witte BR, paard zit met gewone peesjes en 3 in 1 altijd tussen cob/full, met de promaxjes geen last van en die zitten perfect qua lengte en breedte. Ik heb van BR voorbenen maat Medium (2x klittenband) en achter maat full (3x klittenband). Na meten zou ik van de pagony wel full nodig hebben (voor 26cm en achter 30cm)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:30

44Myrthe44 schreef:
Weet iemand hier misschien of er een voordeel is van dressage boots t.o.v. peesbeschermers? Of is het equivalent?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:33

Jotoma schreef:
Ik heb de witte BR, paard zit met gewone peesjes en 3 in 1 altijd tussen cob/full, met de promaxjes geen last van en die zitten perfect qua lengte en breedte. Ik heb van BR voorbenen maat Medium (2x klittenband) en achter maat full (3x klittenband). Na meten zou ik van de pagony wel full nodig hebben (voor 26cm en achter 30cm)

Myrthe, zie mijn antwoord

Edit:
- makkelijker om/aan doen
- makkelijker schoonmaken
- voor tussenmaatjes een goede pasvorm
- bijna net zo mooi als bandages, maar dan met bovenstaande voordelen en het heeft een verharding erin die beschermt tegen strijken
Laatst bijgewerkt door Marvel op 11-02-13 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:35

Ik ben niet zo fan van deze beschermers. Voor op concours staat het wel mooi en rijd je er alleen mee los. Voor de dagelijkse training zou ik ademende peesbeschermers gebruiken.

Kwaliteit laat ook te wensen over. Ik heb de Pro max voor op wedstrijd, dus worden ze 2x per maand gebruikt alleen voor het losrijden, de binnenzijde is erg beschadigd het 'kunstleer' is er helemaal af gebladerd. Bij de onderste flap zitten aan de voorzijde scheuren het ziet er echt niet meer uit en ze zijn nog maar een jaar oud! En mijn paard strijkt niet extreem ofzo, doe mij de beschermers van NEW of dalmar maar, goed ademend een een stuk duurzamer.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:45

De foto's laten nog even op zich wachten, dat moet ik echt een keer buiten doen.
Ik heb ze wel nauwkeurig opgemeten.

Maat Full
      Voorschermers
    • Achterkant: 22,5cm
    • Zijkant: 26cm
    • Voorkant: 23,5

• Achterbeschermers
    • Achterkant: 27cm
    • Zijkant: 30cm
    • Voorkant: 26cm
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 11-02-13 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

powerkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:54

Zullen deze langer mee gaan dan die van br . Want die gaan echt zo stuk en die zijn nog best duur

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:11

Raar, met mijn br's totaal geen last van..

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:31

Ik ga ze ook aanschaffen voor mijn haflinger! Ik denk alleen voor de voorbenen...