Ja, hiervan weet je dat het paardlief past, dochterlief er lekker op zit...dus kan heel wat frustratie schelen om dit aan te laten passen. Zadel wordt er niet mooier van, maar dan ben je wel voorzien en t.z.t. kun je er vast wel iemand blij mee maken die met hetzelfde probleem zit.
En als de zitting wat langer wordt, dan komt de beugelophanging in verhouding wat verder naar voren te zitten. Zeker bij een vaste beugelophanging is dat bij een Kids zadeltje wel zo aangenaam gezien bij wat grotere kinders vooral de benen zo naar achteren getrokken gaan worden als ze langere benen krijgen... dat los je dan ook meteen op.
Ik zit overigens al jaren bij Barefoot te zeuren dat ze de cantle met klittenband zouden moeten bevestigen zodat deze wat naar voren en naar achteren verplaatst kan worden waardoor mensen wat kunnen spelen met de lengte van hun zitting.
Ze zijn nu eindelijk overstag aan het gaan en er komt later dit jaar een Cheyenne model beschikbaar die dit heeft, ik verwacht in februari 2 proef-zadeltjes maar dit is een maat 1 en een maat 2 dus daar heb je ook niks aan.... ik hoop persoonlijk dat het zo'n succes wordt dat ze dit tzt bij alle Barefoots in gaan voeren

Maar als je een zadelmaker of schoenmaker vindt die er wel mee aan de slag wil, zou je kunnen overwegen om er misschien zelfs klittenband aan te laten zetten zodat je zelf de cantle kunt "plakken" waar je maar wilt