Deken voor paard met fors front, Bucas Smartex medium? Of?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Emma_s_girl

Re: Deken voor paard met fors front, Bucas Smartex medium? Of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:36

Mee eens, passen is de beste optie. Ik vond het ook ontzettend ingewikkeld. Weet nu i.i.g. dat dekens met een tussenmaat 190/6.3 vaak het beste passen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 07:04

mijn merrie heeft ook 6.3 inderdaad :D

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 07:12

Ik zet even een stipje

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 08:02

De 190 deken die ik voor Candor heb, ligt inderdaad het beste op hem :j

Bij de Dominick dekens, is de maat M dan gelijk aan ongeveer 190? Dan weet ik een beetje wat ik moet zoeken.

@paardjes123: een stipje plaatsen in het topic op deze manier is eigenlijk niet de bedoeling, lees deze link eens door voor hoe je een stipje wel kunt plaatsen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_v ... _stipje.3F

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:10

Ohh dat is wel handig haha.

Ik heb nu een Rhino wug op mijn paard liggen, ze is 3/4 knapstrubber en ook wat anders gebouwd als andere. Vind de rhino vrij krap om der borst, ik heb ook een amigo ongevoerde deken die ligt wel weer goed maar ben niet te vreden over de kwaliteit van de deken

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 08:59

De rambo vind ik met 350 euro wel erg aan de prijs. Natuurlijk handig dat de binnendeken te wisselen is, maar dan is het alsnog flink aan de prijs. De dominick is met 160 euro dan een stuk interresanter (dan heb ik er 2 voor de prijs van 1 Rambo), ook zeker gezien de positieve reacties hier.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:01

Angela schreef:
De ervaringen met de fleece onderlagen zijn dus niet zo goed, enkel op het wassen (daar is wel overheen te komen) of gaat de fleece ook eerder schuurplekken geven?

Ja, geeft ook eerder schuurplekken, mn als de deken op de borst niet met nylon gevoerd is. En de meeste fleece rekt. En ik heb de ervaring dat de paarden er niet mooi glad onder blijven (haar wat ruw wordt en omhoog gaat staan) omdat de stof niet strak in de deken ligt.

Nu is dat bij Bucas wat anders, maar ook imo geen fijne voering.

Je kan ook de WB landa proberen. Deze is 220 gram gevuld, nylon gevoerd. Grote staartflap, prima pasvorm ook meestal voor wat barokkere types. Mijn Fries heeft deze ook als outdoordeken. Prijs/kwaliteit verhouding goed en dekens liggen altijd mooi.
WB is ook in tussenmaten zoals 190 en 200 cm te krijgen.

Nadeel van de Bucas en Rambo/Horseware vind ik zelf dat deze geen verstelbare borstluiting hebben. De WB wel, aan beide kanten.
Laatst bijgewerkt door nadita op 24-01-13 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:05

Wij hebben op stal ook een hele brede staan en deze heeft een Rhino met V sluiting en dat past. Hij heeft zijn dekens alleen wel een paar maten groter als dat je normaal bij zijn stokmaat zou verwachten.

Nadeel van Bucas vondt ik ook dat ze snel schuurplekken krijgen op de schouders en bij al m'n bucas dekens kwam er een lap binnenvoering aan de achterkant uit.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:10

Ik heb 2 bucas dekens en die vind ik niet erg fijn. gebruik ze alleen als de andere erg nat zijn. Ik vind de voering onhandig, bij mijn merrie zit hij om de schouders te strak, hierdoor ook kaal geschuurde schouders. Ik heb er ooit het tussenstuk op de borst tussen gehad en die is helemaal waardeloos. hij zit niet lekker, vouwt dubbel waardoor het paard met blote borst staat een een prop op zn schouder heeft.

Zelf ben ik erg blij met de dekens van BR. Die zijn goed ruim van voren en liggen erg fijn!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 09:13

De BR is dus eigenlijk net iets te krap, hij staat nu aan de voorkant zo ruim als mogelijk is, maar zelfs dan is het "het kan net". Ik zou dus graag iets hebben wat ruimer is als dat.

De WB Landa ga ik ook eens nakijken :j *google maakt overuren hier*

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:15

mijn ervaring met bucas is dat ze vrij smal vallen en hoog zitten. Ik heb een paard met breed front gehad en lage halsinzet en na 1 week een hele dure bucas heb ik het heel snel weer verkocht. Hij had er open plekken van gekregen op zijn borst.
Bij hem vielen de horseware dekens weer perfect. WB zat ook redelijk, maar niet zo mooi als de Rhino's.

Mijn huidige paard is vrij slank gebouwd en daarbij zitten deze dekens weer voor geen meter, het ene merkt valt toch weer heel anders dan het andere merk en het is dus echt paard afhankelijk welk merk het beste valt.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:21

Ik merk wel dat door de diverse modellen van Horseware ik altijd wel een deken heb welke past. Voor m'n oudste waren de Amigo's ideaal. Omdat hij wat breder en grover gebouwd was zaten deze mooier dan de Rhino en Rambo dekens, die vond ik bij hem weer vrij kort.

En bij de jongste lijkt het net of hij een jurk aan heeft met z'n Amigo , daarom voor de Rhino gekozen. Hij is juist smal en lang waardoor dat model weer prima past.

Ik weet niet of je van iemand de dekens kan passen welke je op het oog hebt dat zou ideaal zijn.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 09:30

De Dominick dekens staan voor mij nu geloof ik wel op 1. Ik zie dat ze ook een stand hebben op de equitana, daar ga ik dus zeker even een kijkje nemen. Scheelt dat ik nog tot eind van de komende zomer heb om een deken te kopen :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:48

Amigo was bij mijn haf ook model jurk. Front paste er prima in, ruimte over zelfs. Maar de voorkant hing op zijn knieën en zijn billen pasten net :+
BR paste hier ook niet, net als Global, HH, Equi*** (?), Bucas, Anky.

Ik kreeg per toeval een deken van Drunens Ruiterhuis en die paste echt super!
Vorige winter geen schuurplekken gehad. Nu voor het eerst wel wat afgebroken haren te zien, maar dat heeft vooral te maken met sneeuw, deken weinig/niet af, dikke deken zit net iets krapper dan de 150gr, veel beweging omdat hij 24/7 buiten loopt en de voorkant dus continu tegen de deken schuurt.
Maar schuurplekken zijn het eigenlijk nog niet, het valt me 300% mee.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:02

Ik heb vorige jaar een WB landa gekocht, goede pasvorm alleen jammer genoeg na 2 weken al zo dusdanig stuk dat hij niet meer gemaakt kon worden. Echt zonde geld

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:04

ik heb een "ouderwets" (breed type) fries.. ook breed van voor. en ik heb de amigo dekens bij haar, zitten echt als een huis en blijven ook heel mooi liggen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:17

Maat M van Domimick valt inderdaad gelijk aan 190, er staat 6.3/195 in maar ze vallen klein.

Ik overweeg om evt mijn polo maat M weg te doen op termijn, mocht je interesse hebben kun je het laten weten...

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:22

Vreemd dat ze daarbij aangeven dat dat 195 is, terwijl 6.3 (6 feet + 3 inches) omgerekend 190,5 cm is.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:28

Ik ben ook zeker geen fan van de Bucas dekens. En geloof mij, ik heb al heel wat dekens geprobeerd voor mijn brede fries van zo'n 170 cm... De dominick dekens zijn inderdaad geweldig en daarnaast ben ik ook heel tevreden over de Amigo XL. Die is er in drie verschillende diktes. Hals is apart te koop (ook extra breed en in twee diktes).

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6507/47182

Mijn paard heeft van beiden dekens geen schuurplekken. Succes!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:35

Speedster schreef:
Vreemd dat ze daarbij aangeven dat dat 195 is, terwijl 6.3 (6 feet + 3 inches) omgerekend 190,5 cm is.

volgens mij staat er 6.3 en 195 in, maar die 195 weet ik niet 100% zeker, ze hanteren bij Dominick deken S, M, L, en 6.3 staat dan gelijk aan M.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:46

Bij de oude dominick dekens met de enkele singel viel de XL als een 195 dus de maat is wel een puntje waar je op moet letten als je zo'n dekken aanschaft. Zijn verder wel super dekens.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:10

Gewoon even naar de website van Domick gaan: http://www.equismart.nl/nl/ en dan kun je Ida even bellen en om advies vragen m.b.t. de maat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:49

je kunt zelfs meerdere maten passen volgens mij

mijn forse lusitano merrie van 1.58 heeft de M er van, van horsware heeft ze 190 (6.3)

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:23

Ik ben juist helemaal niet tevreden over Rambo, bij 1 van mijn 2 dekens zat binnen 3 weken al een gaatje en de binnenvoering en liners vond ik ook niet om naar huis te schrijven.Mijn paarden kregen er binnen een week schuurplekken van. Ik heb nu van het merk shires 2 dekens gekocht die zijn 1680d , hebben een gladde voering en kunnen het gebijt van de andere paarden veel beter hebben als de rambo. die vallen ook zeer ruim en zijn verstelbaar. Ik zoek nog steeds een goede en stevige 0 grams regendeken voor mijn 2 speknekkies, helaas heeft shires zijn dekens niet in 0 gram 1680d. http://www.equimatch.nl (deze zaak krijgt van mij zowieso een warme douche voor behulpzaamheid)

Ook heb ik van HKM 2 dekens 1680d voor 50,- per stuk gekocht bij agradi in de aanbieding,(nu uitverkocht maar hier http://www.goruitersport.nl/hkm-1680d-buitendeken.html nog te krijgen) en die vallen een stuk mooier als de rambo, geven geen schuurplekken en is zijn geld dubbel en dwars waard. Ik had ze eerst een maat te groot zoals ik eerder gewend was, maar nu ze beide de juiste maat hebben vallen ze super.Geen schuurplekken , voorkant verstelbaar, super kwaliteit-prijs verhouding.

nadeel van rambo en bucas vind ik dat de voorkant niet verstelbaar is, dus het is dr op of dr onder.

Als je geen slopers hebt dan zou ik absoluut weer voor weatherbeeta gaan!Ik baal er soms wel van dat de andere paarden mijn fjordjes hun dekens kapot bijten anders ging ik absoluut weer voor weatherbeeta. De gevoerde dekens van wb zijn er ook in behoorlijk wat denier. Zit er zelfs over na te denken om deze te kopen en de voering professioneel te laten verwijderen... Maar weatherbeeta dikke vette 10+
Laatst bijgewerkt door Ollytje op 25-01-13 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:29

Ik lees even mee. Ik heb een Gelderse en ook op het punt van het front een probleen.

TS als je ruimte voor het front bedoeld. Doel je dan op de ruimte voor de borst of op ruimte voor de hoge hals houding?