Marian01 schreef:Mijn paard heeft denk ik wat pijn gehad (wat ik toen niet wist!..en nu nog naar moet gokken trouwens..) bit pakte hij vast, beet 2 appelbitjes naar de gloria..hij pakte vast en ik pakte daardoor ook vast (of wellicht was het wel andersom..maar het was niet goed)..en nu gaat iedereen roepen, dus het ligt aan jou!!! Ik zal jullie voorzijn: Dat weet ik!. Maar weten en echt oplossen was weer wat anders..Ik kreeg het domweg niet voor elkaar, rijden was verre van ontspannen, en ik had geen zin in rugproblemen en dat soort dingen. Op een dag zat ik te klooien zonder zadel met een halster en merkte dat ik gewoon kon rijden.. (in notendop) Volgende dag bitloos hoofdstel gehaald, opgezadeld, en kon zo wegrijden.
Nu rijden we bitloos, puur ontspannen, ik krijg hem lager ingesteld..Ik ben hierdoor volgens mij ook beter gaan zitten, want we rijden ook met bit..en jongens..er is bij ons beiden een wereld opengegaan. Hij kan lopen! Ik kan (redelijk) rijden! Wauw, we rijden ontspannen, kont eronder, lekker werken, en gaat in deze afwisseling prima. Dus bitloos rijden ging eigenlijk als een soort van " ohh zou het kunnen?" beetje perongeluk.
ik ben ook wel eens zo wat aan het klooien met gewoon alleen het halster om, en ik kan dan ook wel rijden, maar om dan echt te zeggen dat het dan veel beter gaan, neej niet echt
maar van de andere kant, als ik gewoon wat aan het klooien ben ik ook letterlijk aan het klooien, en dan komt er weinig van fatsoenlijk rijden aan te pas, dan is het gewoon een paar rondjes stappen ofzo, en klaar

).