Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:Nou omdat dit het enige zadel was dat goed op mijn paards rug lag
xSlvna schreef:Citaat:Nou omdat dit het enige zadel was dat goed op mijn paards rug lag
En zelfs daar moet een bont + gewoon dek bij...?
Groter zadel erop, desnoods op maat laten maken.
Verder vind ik het geen fijn zicht, je zit bijna letterlijk opgesloten in je zadel en het lijkt ook niet fijn te liggen op het paard.
Marjolijnvdh schreef:Of het oude zadel over de 18e rib komt, is vanaf deze foto moeilijk te zien. Wat mij opvalt is het bontje onder het nieuwe zadel, waarom? Wanneer een zadel goed past hoeft er nl. niets onder.
Je schrijft dat beide zadels van het merk JC zijn, mar het zijn verschillende type's. Dus waarschijnlijk is dat de reden dat je er anders in zit. Op het nieuwe zadel zit je iets op de lepel en iets naar voren gebogen. Dit naar voren gebogen zitten in de heupen kan verschillende oorzaken hebben. Op de eerste foto lijkt me dat de balans van dit zadel te ver naar voren ligt, maar een foto zegt niet alles.
Heb je dit zadel zelf gekocht of via een zadelmaker?
Een zadel van 18 inch kan ook korte kussens hebben.
Succes.
russel schreef:Heeft de zadelmaker wel gekeken of jij er in past? Want een zadelis voor beide.
Ik heb een Mfsc zadel, een symbion en die is ook kort vanwege de korte rug paard, ik denk dat je voor een ander merk moet gaan. En misschien niet te diepe zit, want dan wordt je in een zadelmodel geperst en dat moet ook maar bij je bouw passen om zo te kunnen zitten.
chiara95 schreef:Het zadel is ook een totaal ander model, dus kan ook een rede zijn waarom het niet goed zit...
Je nieuw ziet er idd wel wat kleiner uit, denk dat zadelmaten zoals schoenmaten wat afhangen van het merk.
Denk wel dat er nog zadels zijn die op dr rug passen en waar je lekken op zit zijn. Desnoods laat je een op maat maken, heeft een vriendin ook gedaan. (Voor 500 euro had ze een dressuur wintec op maat)
Marjolijnvdh schreef:Je zadelmaker vond het nog wel kunnen: de enige die hier iets over te zeggen heeft ben jezelf! Je zadelmaker hoeft er niet in te zitten.
Er zijn verschillende merken met korte kussens, speciaal voor paarden met een korte rug. Wanneer het zadel groot genoeg is dan is de diepe zit een keuze die de ruiter maakt. Net waar je je fijn bij voelt.
Succes.
Nies_ schreef:Ik geloof er echt geen reet van dat dit het enige passende zadel is. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, behalve op bokt. Snap echt niet dat je een zadel koopt wat poedersuiker zit en dan nog op bokt gaat vragen wat te doen. Een ander zadel kopen natuurlijk, wat moet je nou met een zadel waar je niet fijn in zit?
Barvrouwke schreef:Leg je nieuwe zadel eens op het paard waar hij voor is aangemeten en maak dan weer een foto.
Als het zadel iets voor of achterover gaat dan kan dat gigantische invloed hebben op je zit+ruimte