helaas gisteren en vandaag niet gereden want ik ben ziek
little_birdy
Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-13 19:39
geen idee of er nog iemand meeleest maar heb vandaag nieuwe foto's gemaakt en is me ook opgevallen dat de kussens achter niet meer aansluiten zal zo even de foto's uploaden
duidelijk te zien dar het zadel met dik dek wel aansluit en zonder dek niet
Leffroi
Geplaatst: 09-01-13 22:30
Nee, de kussens sluiten absoluut niet goed aan. Ze drukken teveel op 1 punt, zo goed als helemaal in het midden. Met dekje lijkt hij wel goed te liggen, maar hij moet zonder dekje goed liggen. Hoop dat de zadelmaker snel tijd voor je heeft, is wel het fijnst!
Is hij nu goed op gewicht of is hij juist beter zo? Want anders heb je straks een nieuw zadel gekocht, komt je paard weer op gewicht en dan past dat ook niet meer..
little_birdy
Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-13 23:33
oktober ongeveer
toen had ik het zadel net volgens zadelmaker lag die toen goed
Ik vind hem nu mooier op gewicht dan eerst ( van de foto's te zien, moet je zelf even een vetscore doen en kijken of het ook echt klopt hoor!) Dus zou dan toch voor een ander zadel gaan.
ja want er hoort een dun sjabrak onder en nu heb ik dan even een dikke eronder
Leffroi
Geplaatst: 10-01-13 10:12
Maar als jij dit nieuwe zadel nog niet zo heel lang hebt, kan je hem dan niet ruilen? Je zadelmaker heeft vast nog genoeg andere zadels liggen. Jouw zadel ziet er zo op de foto nog prima uit, dus misschien dat dat een optie is? Deze ligt iig niet goed, dat is een ding wat zeker is en ik betwijfel of je het met opvullen op kan lossen.
maar ik heb dit zadel niet via de zadelmaker gekocht toen he, heb hem zelf gekocht toen wel in overleg met de zadelmaker natuurlijk,
maar inruilen is een goede ja !!
volgende week komt hij
Percy
Geplaatst: 10-01-13 12:18
Buiten het feit om dat het zadel niet goed lijkt te passen valt het mij op dat het zadel op alle foto's veel te ver naar voren ligt, zijn schouder ligt niet vrij. Weet niet of het dan passender gaat liggen maar ik zou het zadel in elk geval eens een heel stuk verder naar achteren leggen zodat paard schoudervrijheid heeft.
little_birdy
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-13 12:30
nog verder naar achter is echt niet logisch hoor
zadel ligt gewoon achter de schouder nog verder naar achter en die ligt op de lendenen
heb even een plaatje voor je gemaakt
little_birdy
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-13 17:12
helaas ik kan niet meer rijden tot de zadelmaker is geweest hij heeft een drukplek op zijn rug rechts achter waar het zadel ook bij hem drukt
maar beter een weekje lekker lang laag longeren dan eigenwijs doorrijden en zijn rug kapot
want dat is iets wat ik NIET wil !
Leffroi
Geplaatst: 11-01-13 15:40
Een weekje niet rijden overkomt ze gelukkig niets van
Ik heb al iets van 2 maanden niet gereden, enkel gelongeerd. Niet mega veel, maar wel met regelmaat. Zie dat mijn paardje dat ook zeer goed doet. Rug is stukken bijgetrokken (beetje doorgezakt) en een vakantie doet haar altijd goed!