"Elektrische" deken/nierdeken voor paardenrug?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:42

Ik heb een Back On Track rugwarmer voor mijn paard en een nekwarmer voor mijzelf en ben er heel tevreden over.

Maiska

Re: "Elektrische" deken/nierdeken voor paardenrug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 14:59

Voor de mensen die zo'n back on track deken hebben, waar hebben jullie deze gekocht + de kosten? (als jullie dit willen delen ;) )

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:05

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:36

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:41

interessant topic, ik ga jullie even volgen :)

Wij hebben een solarium op stal, maar om nou elke keer een euro te betalen.. dan kan aardig oplopen..

Is het nou nuttig om het voor of na t rijden de rug te verwarmen??

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:43

Ik heb voor mijn paard laatst ene infratex minideken gekocht. Hij is 50x60 cm. Wilde het eens goedkoop uitproberen (was 36 euro). Ik merk enorm veel verschil bij m'n paard. Verschil in dag en nacht.
(Eerst heel lang inrijden, nu na een goeie week al veel minder lang).

Dus binnenkort krijgt ze een grote van infratex.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:57

Bedoel je dan een kleine fleecedeken Veulen84? Of zo'n kussenachtige deken?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:03

Dit is meer een kussenachtige deken. Is wat dikker. Gebruik hem op de plek van het dekje, leg hem een uurtje van te voren onder de deken. Na afloop leg ik hem nog een halfuurtje op.
Het is wat te dik om echt makkelijk te zijn. Maar voor proberen was het prima. Wilde gewoon niet iets duurs proberen voor ik weet of het werkte.

Die grote is een echte fleecedeken. Die hebben ze in de maten 100x120, 120x150 en 150x200.
Dus nog even sparen en dan krijgt ze die. En dan heb ik een groepje stalgenoten die de kleine ook wil proberen.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 19:18

Dubbeldun:

Dat apparaat heb ik net ook gezocht op internet. Wat ik bij de reviews las, was dat het ondingen waren (wel voor de mens gebruikt dan) en dat de meeste mensen hun handen wegtrilden. Daarnaast is het 15 min te gebruiken, dat is genoeg? Ontploft het apparaat daarna? :+ En mensen vonden de warmte tegenvallen... Hoe kijk jij hier tegenaan? Ik wil het voor die paar tientjes ook wel proberen.

Veulen84:

Daar ga ik ook eens op googelen. Ik rijd nu dik een uur los.... en van te voren ook nog even longeren zelfs....

Charlybrown:

Weet niet of het voor of na het rijden handig is. Lijkt me voor, ter opwarming/los maken, maar ook na, zodat alles nog even soepel nagemasseerd wordt als het ware. Dan heb ik het over het infra rood aparaat en de dekens met massage ern en de handschoen. Mijn man merkte net op dat het na het rijden niet verstandig is mss, omdat het paard dan warm is en die warmte moet juist weg? En hij vertelde ook dat ik maar beter niet zelf iets kon fabriceren in de vorm van solarium... de kosten van het draaien van de lamp zijn erg hoog en dat zal de staleigenaar niet zo leuk vinden :o

Dinopino, ook bedankt voor de link!

Ik ga als het goed is vrijdag even langs de paardendrogist in roden om te kijken met manlief (alleen kijken, heeft hij benadrukt := ). Gaat dan om de equilibrum producten, massage therapy pad en handschoen. En wil dan ook wel even langs de kijkshop ofzo of de mediamarkt om zo'n infrarood geval te proberen op mezelf :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:17

@Maiska : je moet hem niet op een benige ondergrond houden alleen op vlesige delen. Dan trilt hij wel iets, maar echt niet zo dat ie niet vast te houden is. Hij is heel goed traploos instelbaar trouwens.
Hij wordt ook niet heet, maar gewoon lekker warm. Het gaat om de infraroodstraling hè niet om 'een kacheltje' :D

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:02

Dubbeldun:
Haha oké :) Daar heb ik wat aan. Ik zag mezelf al helemaal trillend mn paard "masseren" met zo'n ding, dat houd ik nooit vol :=

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:03

Ik heb mijn BOT via een Duitse site besteld. Ik weet niet meer juist welke het was, dat zal ik dan even moeten opzoeken. We hebben hier overigens een ook BOT teckeldeken voor onze teckel die enkele jaren geleden een hernia heeft gehad en daaraan is geopereerd. Hij heeft er ook erg veel baat bij!

Om even op je andere vraag te antwoorden:
[***] schreef:
Oud topic weet ik maar meest recent.
Gebruiken jullie de BOT nog en wanneer?
Heeft het zin om bijv. een half uur voor training zo'n ding op te doen?.

Ik gebruik mijn BOT nog steeds. Zowel in de zomer als in de winter.
In de zomer gebruik ik hem eigenlijk alleen bij wedstrijden (tenzij het echt te heet is). Dan leg ik de BOT op voor mijn paard in de vrachtwagen gaat en haal ik hem er (afhankelijk van de temperatuur) weer af als we aangekomen zijn of vlak voor het opzadelen.

In de winter gebruik ik hem vaker. Mijn paard staat aan huis en ik ga dus altijd op verplaatsing rijden. De BOT gaat er dan na het poetsen op (onder de fleecedekens) en gaat er weer af als ik ga opzadelen. De BOT ligt er dan ongeveer zo'n half uur voor de training op. Ik kan niet zeggen of hij er echt soepeler van wordt, maar hij heeft sinds ik de BOT gebruik geen rugklachten meer gehad (dit zal heus niet alleen door de BOT zijn, maar ik denk dat het voor het paard wel lekker is dat zijn rug toch al een klein beetje kan opwarmen voor we gaan rijden). Na het rijden gaat de BOT er weer op tot wanneer de fleecedekens thuis weer omgewisseld worden voor staldekens.

Het enige nadeel aan mijn BOT vind ik de pasvorm. Maar die is volgens inmiddels mij wel aangepast in de nieuwere versie van de rugwarmer.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:36

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 13:20

Paysbas, die rugwarmer voor mensen in jou link zag ik gisteren ook bij de lidl liggen, helaas niet in mijn maat want dat was ook wel wat voor mij geweest :P

Ik heb de bot rugwarmer, de equilibrium handschoen en de massage pad gezien en gevoeld. Heel interessant, ik zou moeten kiezen tussen de bot rugwarmer en de massage pad, de handschoen vond ik te weinig invloed hebben.
Heb voorlopig, aangezien de aanschafprijs erg hoog is :+ , de medisana massage apparaat gekocht met infrarood. Paard vond het wel fijn, pas 1 x geprobeerd, maar het lijkt vooralsnog een blijvertje :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:28

Ik heb van BoT denk ik wel bijna alles :,) zwaar fan!! Op mijn werk begonnen ze er mee en beetje bij beetje alles bij elkaar verzameld en gespaard haha! Ik vind het geweldig en koop het bij Sonja Looman op de koers... haar bedrijf heey Ready2Race en heeft sinds kort ook een website geloof ik..

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:52

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:23

Ja daar heb ik ook ervaring mee.. het is hetzelfde principe als BoT.. ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:33

Die heb ik eerder in het topic genoemd. En ja die zijn goed. Alleen de dekens zijn pas weer leverbaar in februari.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:40

Ik heb thuis ook een elektrische platte kussen met verschillende standen zou zoiets niet van toepassing kunnen zijn?
Er zit alleen wel een stekker aan :+

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:20

knetterhard schreef:
Ik heb thuis ook een elektrische platte kussen met verschillende standen zou zoiets niet van toepassing kunnen zijn?

Met verlengsnoer door de bak met inrijden en uitrijden *\o/*

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:21

Hahahaha, ik zie het al voor mij :+

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:33

Ik heb laatst nog zo'n brief in me handen gehad met een verwarmde paardendeken. (martkonderzoek)
Was zo rond de 1200 euro, ik kan alleen het merk niet meer vinden :') zal de brief nog eens opzoeken.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:12

Susyb schreef:
knetterhard schreef:

Met verlengsnoer door de bak met inrijden en uitrijden *\o/*

oliebol ik had net naar een verlengsnoer moeten kijken voor mn massage geval :')

Nienke, wow wat een prijzen! Ben dr wel benieuwd naar :)
Had ook info gevraagd over een magneetdeken, die was op huurkoop ook te krijgen maar die kostte wel uhm... schrik niet.... 3000-4000 euro dacht ik. HELP! Dat gaat me toch wel te ver, kan ik net zo goed een nieuw paard kopen :o

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 08:31

Wat zijn nou de ervaringen met zo'n deken?
Dat is me nog niet echt duidelijk geworden.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:06

Ik heb van BoT de uitrijdeken en de cooler. Mijn paard is herstellende van een rugblessure en het is belangrijk dat zijn spieren goed warm blijven. Dekens waren niet goedkoop, maar ik heb wel het idee dat ze goed hun werk doen. Ik had eerst alleen de uitrijdeken en heb de cooler er daarna bijgekocht. Na het rijden gaat de cooler op, met daaroverheen een zweetdeken en dan staat ie er heerlijk warm bij. Steek regelmatig mijn handen onder de deken en dan voel het het echt stralen. Ik heb voor de cooler gekozen omdat ik die het hele jaar door kan gebruiken.

Maiska schreef:
Voor de mensen die zo'n back on track deken hebben, waar hebben jullie deze gekocht + de kosten? (als jullie dit willen delen ;) )

Ik heb ze allebei gekocht bij http://www.paardendrogist.nl
Tip: daar krijg je nu 15% korting als je de facebookcode (effe opzoeken dus op facebook) invoert bij je bestelling

PayBas schreef:
Wat zijn nou de ervaringen met zo'n deken?
Dat is me nog niet echt duidelijk geworden.

De deken heeft eigenlijk hetzelfde effect als een solarium. Door de keramische deeltjes kaatst de lichaamswarmte terug naar het lichaam en verwarmt dus.
Ondebouwen dat mijn paard er baat bij heeft vind ik lastig. Ik heb geen vergelijking met dezelfde blessure en herstel zonder BoT, maar ik zag wel dat de blokkade die hij had in eerste instantie hardnekkig was en we in een aardig tempo vooruitgang gingen boeken toen hij de dekens op kreeg.