Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Lise_AD schreef:die springschoenen voor dressuur? Is dat echt zo nodig? Als je in het geval zit zoals pietiedecy dat je paard zijn kogel aantikt met zijn achterhand, dan versta ik het natuurlijk wel. Maar ik zie tegenwoordig zo veel dressuurruiters met springschoenen rijden. Je maakt mij toch niet wijs dat ze het allemaal nodig hebben. Doen velen dit ook niet gwn voor de show aan? Ze zien ruiters die op hoog niveau rijden springschoenen aandoen en hebben dan zo iets van 'hmm, oke dan doen wij dat ook maar', niet?
Glitch schreef:listiglistje schreef:BR Pro Max voor dressuur
Ik hetzelfde. Voor en achter hoge boots. Mijn (jonge) paard zwenkt nog wel eens uit met haar benen.
Gebruik ze zowel voor dressuur, springen als buitenritten.
Lise_AD schreef:die springschoenen voor dressuur? Is dat echt zo nodig? Als je in het geval zit zoals pietiedecy dat je paard zijn kogel aantikt met zijn achterhand, dan versta ik het natuurlijk wel. Maar ik zie tegenwoordig zo veel dressuurruiters met springschoenen rijden. Je maakt mij toch niet wijs dat ze het allemaal nodig hebben. Doen velen dit ook niet gwn voor de show aan? Ze zien ruiters die op hoog niveau rijden springschoenen aandoen en hebben dan zo iets van 'hmm, oke dan doen wij dat ook maar', niet?
Koper schreef:Koper schreef:Helemaal niks. Ik heb namelijk een paard dat kan lopen zonder zichzelf tegen z'n eigen poten te schoppen. Dat was overigens wel anders toen hij nog ijzers had, toen streek hij met z'n achterpootjes. IJzers eerst laten omwisselen maar uiteindelijk zijn ze er weer onder uit gegaan.
Disciplines: dressuur (ben 'm aan het rechtrichten) en wat tölttraining/viergangen.
Nee, ik gebruik beenbescherming ook niet als extra gewicht. Is 'ie nog niet aan toe. In dat geval zouden 't verzwaarde springschoenen worden, scalpers kan niet ivm geen ijzers.
Ja ik was vandaag in de paardenwinkel en had peesjes vast en die wogen bijna een ton! Wat is het nut hiervan?