Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
M_hartje_M schreef:Wat kan ik dan nu op het moment het beste doen ? Ik kan geen dressuurzadel pakken met kortere bladen.. Het dat zadel al helemaal zelf moeten betalen (ben 16 jaar.. dus heb er ook echt LANG voor gewerkt) en ik zie het niet zitten om een nieuwe te moeten kopen..
estja schreef:Wat je nu wel al kunt doen en niks extra kostis af en toe zonder beugels rijden. Dan ga je vanzelf naar het diepste punt van je zadel en het is een goede oefening om je zit te ontwikkelen.

Gewoon via klitteband! Maar inderdaad de rijtechnische tips zou ik beter eens kunnen proberen.
ik had het 'gevoel' niet ofzo en moest het toen zo bij de fysio oefenen NiFallor schreef:Kan het zijn dat je paard in bespiering is toegenomen bij de schoft? Dat het zadel voorin wat krapper ligt en dus wat hoger is komen te liggen? Dan kom je namelijk ook meer achterin je zadel te zitten en hier vind ik het op lijken.
Het lijkt ook alsof je nu eigenlijk niet mooi met je benen recht onder je zitbeenknobbels uit kunt komen door hoe het zadel ligt. Dit doordat het zadel naar mijn idee niet goed (meer) ligt. Ik denk dat je het beste toch even je zadelmaker kunt laten komen om te controleren of het nog goed ligt, dan kun je gelijk naar de wrongen laten kijken. Dan zeker ook even laten kijken naar hoe het ligt als je rijdt.
dat is gewoon voor te huilen..