Rijden met voorbrenghoofdstel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Rijden met voorbrenghoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:34

Ik zou persoonlijk niet graag zonder keelriem rijden hoor, als je paard eens ergens langs schuurt (bvb. bij een kriebel: hoofd langs been schuren tijdens het stappen met lange teugel) is de kans mij te groot dat het hoofdstel ineens op de grond ligt :=

Een gewoon westernhoofdstelletje vind ik ook altijd wel mooi en stoer staan, ter voorbeeld:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoofd ... e-Nut.html

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:03

Corelli, leerbitje vindt mijn pony helemaal niets.. Hij heeft er ten eerste geen 'goede kin' voor, zou dus sowieso een hoofdstelletje bij moeten, maar het gevoel vindt hij blijkbaar echt vreselijk. Heb het uiteindelijk maar opgegeven. De reden dat ik het wilde proberen was omdat het mij prettiger leek voor hem, maar hij is het daar niet mee eens, nou ja, ook prima ;)
Wel benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat, ik vind zo'n ijslanderhoofdstelletje wel heel stoer!

Valt echt mee hoor pmarena! Heb er totaal geen last van dat het afvalt of schuift. Hij heeft wel een hele hoop heel stug, dik haar waardoor het hoofdstel vrij vast ligt. Ik denk dat dat ook wel meehelpt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 23:07

Ik ben uiteindelijk voor de one ear van MP gegaan :) vond bruin toch net mooier dan zwart en rij ook met een bruin western zadel, dus dat past beter :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 08:16

Stug haar zal best schelen inderdaad :j

Maar voor mij nooit meer zonder keelriem, ik vind het risico te groot dat ze eens net wat te enthousiast hun hoofd langs hun been wrijven, en wanneer de kop weer omhoog komt, het hoofdstel ineens op de grond ligt :=

One ear is wel gaaf verder :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 08:32

Stel dat dat een keer gebeurt, is het nog geen mega ramp. Even afstappen en de boel weer omhangen haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 08:35

In de praktijk zul je net zien dat het gebeurt op een moment dat paardlief schrikt en er vandoor tettert....met het hoofdstel wapperend tussen de voorbenen....ik zou gewoon niet lekker ontspannen er op zitten met het idee dat dat kan gebeuren :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 09:05

Joh niet gelijk zulke grote beren op de weg zien :D tuurlijk dat kan gebeuren maar ook daar maar ik me weinig zorgen over omdat we wel vaker zonder hoofdstel rijden en stoffel zich daar wel mee zou redden :j ik rij een redelijk koelbloedige koudbloed :)

Maar goed, ik snap je punt en als het voor jou spanning oplevert, moet jij ook zeker een keelriem blijven gebruiken :) paard heeft er ook niets aan als jij er met spanning op zit :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 09:10

Hier geen koelbloedige koudbloed maar rillerige hittepit, iets andere situatie dus :D

Daarmee wil je niet in de problemen komen door zoiets onnozels als een keelriem :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 09:20

Snap ik! :j