Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
4EverHobbes schreef:Als hij voor jouw gevoel te hard gaat, krijg je dan ook het idee dat je geen controle hebt? Want dan zou ik toch je instructeur erbij halen.
Je zegt nu dat je het handiger vindt een borsttuig/martingaal te hebben maar je weet niet wat het is en wat voor functie het heeft??
Tja, als je een martingaal voor de mooiigheid wilt, dan ga ik je geen advies geven.
LoveBodin schreef:Tsjah, ik denk dat je ook gewoon aan ontspanning binnen het parcours moet werken.
Wanneer wordt hij druk? Als er hindernissen staan?
Borsttuig houd je paard écht niet tegen en heeft geen ander nut dan ervoor zorgen dat het zadel niet naar voren schuift.
Als je paard z'n hoofd niet hoog gooit, heeft een martingaal ook weinig nut
LoveBodin schreef:Dus alleen als je in t parcours zelf zit? Op wedstrijd?
Niet als je thuis vrolijk wat springt?
Probeer iig eens te ontspannen en gewoon rustig door te rijden.
Thuis oefenen en als je voelt dat hij druk wordt/wil rennen oid, gewoon rustig verder in de dressuur gaan en het springen even laten zitten. Dus alleen springen als het rustig is

Heb hem altijd om met rijden, dressuur, springen of buitenrijden maakt niet uit. Ben niet bang voor mijn pony maar voel me veiliger met dan zonder. Heb wat meer te zeggen dan.