Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:De neusriem is een onderdeel van het hoofdstel en heeft als oorspronkelijke functie de taak om letsel te voorkomen bij paarden die ingezet werden in de oorlog. In deze tijden sneuvelden veel paarden en om te voorkomen dat de onderkaak letsel zou oplopen (door het ruitergewicht aan de teugels), is de neusriem bedacht die de kaken op elkaar moest houden.
Woogy schreef:Citaat:De neusriem is een onderdeel van het hoofdstel en heeft als oorspronkelijke functie de taak om letsel te voorkomen bij paarden die ingezet werden in de oorlog. In deze tijden sneuvelden veel paarden en om te voorkomen dat de onderkaak letsel zou oplopen (door het ruitergewicht aan de teugels), is de neusriem bedacht die de kaken op elkaar moest houden.
Dus eigenlijk zijn neusriemen compleet overbodig tegenwoordig

Woogy schreef:minder sterk geloof ik zelf niet in. Lijkt mij dat ze juist alleen maar harder worden en in plaats van trekken met hun mond trekken met hun hoofd.
miicchhellee schreef:nu zal ik dadelijk na mijn uitleg wel iedereen over me heen krijgen maar,
ik trek mijn sperriem wel straks aan omdat hij anders constant zijn tong daar buiten wil doen, en voordat iedereen zegt dat ik trek of wat dan ook dit doet hij ook als je aan het halster longeert enzovoort..
aangezien je op wedstrijd er vreselijk voor wordt afgestraft zal het wel moeten