ohja dat ik 14 ben ben ik ineens niet wijs genoeg om een goede zadelmaker te regelen??? sommigen zijn niet oud genoeg om vragen te beantwoorden
(sorry ben in een melige bui
) Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Hannapony schreef:maar iemand van stal was er bij, en sorry k moest ff lachen sommige bokkers reageren altijd zo negatief... de meeste niet hoor hahahahahhaahaha maar hier kan een slotje op want het word een beetje off-topic
Joscaa schreef:" Het zadel van mijn pony past wel, alleen het schuift na een tijdje naar voren omdat hij nog jong is "
Een passend zadel schuift niet naar voren en het maakt je zadel niet uit hoe oud je pony is![]()
Maar wel vervelend, verder heb ik geen ervaring met die voorsingels, 't ziet er wel slim bedacht uit, maar zal 't niet gaan drukken zodra je zadel naar voren schuift (en dan dus tegen gehouden word; druk op de schouders/schoft?)
MirandaDvG schreef:Als je alleen ervaringen/meningen over die voorsingel wilt krijgen, zet dat dan alleen in je OP, en niet een heel verhaal er omheen.
Je hebt de 'rel' wel een beetje zelf veroorzaakt denk ik.
Marjolijnvdh schreef:Ik begrijp wel dat je naar de ervaringen van deze voorsingel vraagt. Maar elke voorsingel brengt meer druk op de voorkant van het zadel, dus op de schouders van paard/pony. Dat het zadel wegschuift heeft een reden.
Bij jou is het geval dat de pony een brede rug heeft, waarschijnlijk ook wel breed in de schouders is maar weinig bespiering rond de schoft. De schoft zelf wordt niet anders daar deze bestaat uit wervels en dus niet kan veranderen.
De weinige bespiering rond de schoft zorgt ervoor dat het zadel naar voren 'duikt'. Dit kan opgelost worden door een Prolite Pad, die aan de voorkant opgevuld wordt. Daar waar geen bespiering is. Na verloop van tijd kan die vulling eruit gehaald worden.
Een zadel wat dus drukt op de onontwikkelde spieren rond de schoft zorgt er direct voor dat die spieren zich ook nooit kunnen ontwikkelen.
Succes.
ik zal niet meer de zadelmaker laten komen die ik eerst had