dikke nek, bucas big neck, rambo of Amigo xl???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:38

Fijn dat de zoektocht geslaagd is! Blijft toch altijd weer een klus met dekens en pasvormen.

Hoe ligt de dekenrand op de hals?
Ik heb vooral het probleem dat de rand in zijn manenkam "snijd", terwijl die bij de borst en schoft verder wel netjes zit.

Nicolien84

Re: dikke nek, bucas big neck, rambo of Amigo xl???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:18

Weet iemand nog rambo xl-en te vinden? Heb een medium en die zit geweldig en ben nu op zoek naar een heavy?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:08

Nicolien84 schreef:
Weet iemand nog rambo xl-en te vinden? Heb een medium en die zit geweldig en ben nu op zoek naar een heavy?

Welke maat???

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:43

213

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 01:07

7.0 Horseware maat???

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 01:24

Zelfde probleem hier, maar ik kijk nu rond richting stormshield, die zijn ook in 1800D te krijgen (zouden echt goed sloopproof moeten zijn), rambo vind ik niet echt fijn passen op mijn pony. En de echte canvas dekens zijn erg zwaar, wat voor mij lastig opdoen is. Tegen het verder slopen van de WB spuit ik die nu in met cribbox spray }> en dat helpt redelijk, ik zie er tot nu toe geen schade bij komen, maar je moet het wel heel vaak herhalen ivm makkelijk afspoelen met regen.

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:31

rina schreef:
7.0 Horseware maat???

Ja

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 11:34

bij de paardendrogist verkopen ze de amigo xl in 3 varianten lite,meduim en heavy , die hebben nu een korting van 10% in de winkel maar als je online besteld en even belt voor een kortingscode dan krijg je die misschien ook wel.

alle dekens die ik heb pletten de manenkam je krijgt er altijd rare haartjes van, ik heb wel een behoorlijke zoektocht gehad de laatste weken en ben deze tegen gekomen die houd de manenkam vrij.
http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ct_id=2489

wat ook een fijne sterke en waterdichte deken is http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 1067224/62 en die kost ook nog eens vergeleken de andere merken geen drol, ik heb ze in maat 195 gekocht maar die zijn dus te lang waardoor ze gingen trekken om de schouders/nek. Nu ik er een gladde onderdeken onder heb is dit ook verholpen.Sterk en waterdicht zijn ze zeker! In de juiste maat zouden ze waarschijnlijk prima passen. ook mooie ruime nek wel maar koop ze dan wel in de juiste maat en niet te groot. past het niet kan je ze altijd terug sturen. Qua kwaliteit natuurlijk geen rambo maar wel een superdeken in verhouding prijs/kwaliteit

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:47

Ollytje schreef:
bij de paardendrogist verkopen ze de amigo xl in 3 varianten lite,meduim en heavy

Grinnik maar Nicolien wil geen Amigo ;) Voor deze Amigo er was, had Horseware een XL uitvoering van de Rambo. Van dezelfde ballistische stof als de Rambo. Die was en is dus ook sterker dan de Amigo :D Ik heb zelf 1 van die uitvoering. En de mijne (een 6.0) mag nu verkocht omdat ik een deken over heb. Alleen gaat die 6.0 dus niet passen :+ En ik was er 2 tegen gekomen op Ebay, vandaar dat ik even om de maat vroeg :D Maar helaas zijn ook die een kleinere maat.

@Nicolien je kan eens kijken op Ebay.co.uk (Engeland dus) wie weet is er daar nog 1 te vinden.

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:11

rina schreef:
Ollytje schreef:
bij de paardendrogist verkopen ze de amigo xl in 3 varianten lite,meduim en heavy

Grinnik maar Nicolien wil geen Amigo ;) Voor deze Amigo er was, had Horseware een XL uitvoering van de Rambo. Van dezelfde ballistische stof als de Rambo. Die was en is dus ook sterker dan de Amigo :D Ik heb zelf 1 van die uitvoering. En de mijne (een 6.0) mag nu verkocht omdat ik een deken over heb. Alleen gaat die 6.0 dus niet passen :+ En ik was er 2 tegen gekomen op Ebay, vandaar dat ik even om de maat vroeg :D Maar helaas zijn ook die een kleinere maat.

@Nicolien je kan eens kijken op Ebay.co.uk (Engeland dus) wie weet is er daar nog 1 te vinden.

Precies, mijn paard heeft de rambo xl medium, ooteman verkocht die 2 jaar geleden nog. Zou zo graag de heavy daarvan willen hebben. Maar zijn echt nergens meer te krijgen. Had de hoop dat iemand hem nog ergens over had liggen.

Ik hou ebay ook al in de gaten, blijkbaar ben ik net te laat, paar maanden terug waren ze er nog wel op te vinden.

Heb van de week nog een poging gedaan met de Rambo quarter. Paardendrogist heeft die in de aanbieding (maat 215, probeer van die maat maar een quarter te vinden) maar die mist toch echt diepte. Dus die gaat retour.

Hij heeft nu een paarse wug op liggen, het kan wel maar als je hem vergelijkt met de pasvorm van de xl is het het net niet. Hij wordt naar boven getrokken.

Als ik hem echt niet kan vinden ga ik voor de Amigo, maar ga nog ff door met zoeken.

Afbeelding

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 13:05

aaghhww ik word gek, de rambo bovendeken ligt perfect maar nu krijgt ze dikke schuurplekken op haar borst van haar onderdeken. (de rambo Liner die er bij hoort) Ik ben nog aan het wachten op dezelfde deken voor onze andere ongeschoren fjord, ook maat 185. wat is wijsheid? voor mijn fjord de deken een maat groter nemen? een borstbeschermer, een andere onderdeken? baal hiervan zeg.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:15

Flink inspuiten met equishine antiklit, en goed laten drogen voordat je de deken er op doet. Dat wil nog wel eens helpen, al kan het zijn dat dit nu te laat is als er al zoveel schade is.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:50

Kun je de deken niet bestellen met voldoende grams voering, zodat er geen onderdeken nodig is?
Als je in zo'n korte tijd schuurplekken komen, zou ik niet beginnen aan "lapmiddelen", dan zit het toch echt niet lekker.
Bij een ongeschoren paard is 100/200 gram voldoende.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:21

Helaas heb de rambo's weer in de verkoop, blijkt voor ons toch niet de juiste dekens te zijn. Misschien een maat te klein gekocht want ze schuren de borst bij beide paarden kapot, zowel de geschoren als de ongeschoren fjord hebben er schuurplekken van , ook de bucas valt af. De gewone nek is te krap en de big neck verzuipen ze in.

Dus we zoeken weer verder.

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:23

Rambo Optimo vind ik persoonlijk heel fijn. Heeft een wijde nek en er zitten grote loopsplitten in waardoor je geen last hebt van schuurplekken bij de borst! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:32

Mischiens is dit een optie voor je http://www.fedimax.de/pferdedecken-weid ... -d/a-1139/ een deken van stevig matriaal er staat bij voor brede borst en nek.Ik heb hem besteld voor mijn flinke kwpn'r,maar helaas is zei er nog iets te smal voor.Maar verder een erg fijn deken voor een fijne prijs.Ik heb zelf de nek iets kunnen verkleinen en ben van plan van dit merk nog dekens te bestellen.

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:37

Ik kan je de stormshields van harte aanbevelen. Mijn compacte spanjaard paste niet in Bucas (te lang model voor vierkant paard); ook niet in Rambo (zelfde verhaal). Eerst Dominick geprobeerd -> ging goed voor 1 jaar. Nu is hij daar ook uitgegroeid (qua breedte). En ik was ook niet helemaal tevreden over de druk op de schoft. Nu dus Stormshield versatility. En dat is echt perfect (extra bonus: de halslijn die iets minder van zijn manen opeet).

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 10:06

@ Eeffie,Bianca,Elbony>vind ik leuk ;-)

De rambo optimo twijfel ik ook flink over, maar vind het weer een flink bedrag x2 en dan te bedenken dat het dan mss weer niet gaat werken..

ik zoek eigenlijk een (max 100 gr) deken die met regen ook zomers en swinters met onderdeken het hele jaar door gebruikt kan worden. de 200 grams deken van de link is zeer mooi maar eigenlijk net te warm.De deken dient ook als lichte bescherming in de paddock tegen het soms gemene gebijt onderling.De stormshield ga ik even onderzoek naar doen.

Ik heb zelf gisteren een weatherbeeta freestyle met hoge denier ribstof gepast (jammer maar ook weer te warm 360gr), en ligt weer als een huis.Ik kan hoge d weatherbeeta dekens in Nederland enkel in minimaal 300gr te vinden. Er is ook een weatherbeeta freestyle 1680d 3 in 1 deken, deze buitendeken is hoge 1680d met gladde binnenkant en 100gr . Deze zijn naar mijn weten nu nog alleen in Engeland en Amerika te verkrijgen........?

Ik ga nu even googelen naar stormshield.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:28

De Rambo XL wordt al enige tijd niet meer gemaakt.
Is nu vervangen door de Amigo XL.
Hetzelfde gebeurd nu met de Quarter horse dekens, de Rambo's worden vervangen door de Amigo's.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 17:54

ben na een lange zoektocht eindelijk geslaagd voor een mooie en sterke deken - merk Shires. 1680d en er is ook gelijk ff flink in gehangen door haar mede paddock genoten (dus kan tegen een stootje.)

Deze deken heeft voor mij als voordeel dat hij voor te stellen is, valt ook mooi ruim maat 185 terwijl dit paardje meestal in maat 190/195 zit.

En hij heeft de zelfde kleur als het zand uit de paddock :D

Afbeelding

Afbeelding

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:03

Gelukkig gelukt met de dekens!
Ik heb ook heel lang gezocht voor mijn kruising groninger x haflinger merrie. Erg breed en een hele flinke nek erop.
Die onderdekens van Horseware schuren bij mijn merrie ook. Je moet absoluut een deken met gladde binnenkant nemen ben ik achter.
Ik heb een rhino deken met halve hals die zit prima. En ook rambo dekens (outdoor dus niet de onderdekens)vallen heel goed. Geen schuurplekken te bekennen.
Een tip is misschien voor in de toekomst een goedkopere deken: Ik heb sinds kort een deken van profi rider. Niet duur en wonder boven wonder: het past en geen schuurplekken op de borst!!