Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) xSlvna schreef:Ze heeft nooit warme benen of ik moet al écht veel van dr gevraagd hebben, met bandages zijn de benen koeler dan de eskadron peeskappen.
Bandageren als ze op stal staan ben ik ook niet voor. dat ene uurtje per dag kan nooit echt veel kwaad doen lijkt mij maar als je té strak bandageerd en ze staan heel de nacht (totdat je weer komt) met te strakke bandages om lijkt me ook niet erg goed. Daarom controleer ik ook altijd of mijn bandages niet te strak zitten voor ik ga rijden.
Als het niet nodig is, hoeft het ook niet vind ik. Met springen is het natuurlijk een ander verhaal.
Denk sowieso dat dat zachte materiaal minder bescherming biedt.inepeet schreef:Wat ik vaak hoor is dat bandages niet goed zijn voor hun benen omdat hun pezen te warm worden, peesbeschermers hetzelfde probleem... wat is hier dan van juist?
En als je bijvoorbeeld op wandeling gaat... Je wilt je paard extra beschermen en doen strijklappen aan, maar zand, modder etc komen ertussen en begint ook te schuren...
Strijklappen omdat ze aantikken, maar waarom gebruik je dan geen strijkringen ?
(dit is helemaal niet op jullie persoonlijk bedoeld hoor ! Ik wil gewoon heel graag de achterliggende redenen te weten komen, omdat er zoveel onenigheid is op dat vlak !)
Als hij een keertje niet gereden heeft is die best wel druk en dan wil die nog wel is niet echt opletten waar die zn voeten neer zet
En af en toe heb ik van die stoffen beschermers voor als mn moeder ofzo foto's komt maken en hij heeft hele vieze sokken en benen, dan doe ik ze om, staat wat netter. unihorses schreef:hoi, m'n paardje heeft een peesblesure, dit door een contant verkeerde stand van de hoef. nou draag ik vaak wel peesjes, is dit wel goed dan voor m'n paard als ze een blesure heeft?
_AlMaraam_ schreef:Wat ik hier wel vaak hoor is dat men wel bescherming omdoet met het rijden, want stel je voor dat er dit of dat gebeurt. Maar in de wei dan weer niet. Het lijkt mij dat je er tijdens het rijden meer controle over hebt dan dat je paard in het weiland staat.
inepeet schreef:Hier in België zijn ze wel redelijk bekend ! Dit is dan echt bedoeld voor paarden die strijken en vangt blijkbaar beter de schokken op dan kogelbeschermers. Omdat dit 'buisje' hol is en dus wat meebuigt als het paard aantikt... 1 Aandoen is ook genoeg en er zijn zelfs mensen die dit aanlaten op de wei...
. Dan heeft hij ze dus niet om. _AlMaraam_ schreef:Wat ik hier wel vaak hoor is dat men wel bescherming omdoet met het rijden, want stel je voor dat er dit of dat gebeurt. Maar in de wei dan weer niet. Het lijkt mij dat je er tijdens het rijden meer controle over hebt dan dat je paard in het weiland staat.