Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
(en ze is ook niet meer de hele jongste, heeft al wat beenproblemen, waar ze beweging voor nodig heeft om die in de perken te houden)

Hier staan de dekens met de stay dry stof binnenin
http://www.fedimax.de/pferdedecken-weid ... ecefutter/ Kitty_ schreef:Ik kom ook even binnenvallen want ik heb vandaag de Fedimax regendeken met halve hals besteld ( big neck). Mijn pony zweet ook aardig na het rijden en staat 24/7 buiten. Scheren is nu geen optie. Ik heb op Horse event de Bucas deken gezien, ook de test zoals hierboven beschreven met het fleece en de beste man trok zelfs een mes langs de stof zonder dat deze scheurde.
De bucas deken heeft een ademend en waterdichtheids vermogen van beide 4000. De Fedimaxdeken stijgt daar ver bovenuit met 8000 en 10.000. De Fedimax deken heeft ook het stay dry fleece wat de Bucas dus ook heeft. Het enige verschil tussen de Bucas en Fedimax is dus de buitenstof. Die van Bucas is vele male sterker, maar daar betaal je dan ook duidelijk voor
maar of het werkt, ik weet het niet. zweetdeken zijn toch dat het zweet naar buiten kan!