hanged paard? Dit is De oplossing

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:02

lijkt me echt niks zo'n ding.
vaak hangen ze maar even en dan zijn ze er al weer klaar mee voordat je halster of touw kapot is.
ik zou eerder investeren in een goed halster en touw.

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 22:03

Deze kun je in verschillende standen zetten, van veel naar weinig druk. En dat gaat niet bij een strotouwtje natuurlijk. en een strotouwtje is nog best sterk, teminste die wij gebruiken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:04

Koper schreef:
Mijne hangt helemaal nooit. Want dat kan 'ie niet meer. En niet dankzij een haakje ;) En het leuke is dat je dat met elk paard, zonder haakje, kunt bereiken :D

vertel waarom kan ie niet meer hangen.

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 22:04

sandyjorgen Die van mij trekt net zo lang tot de druk weg is. En raakt helemaal in paniek als ik een sterker touw heb.

NoekAa_

Re: hanged paard? Dit is De oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:09

ik heb het actiefilmpje gezien hoor ! haha dus op welk tandje je hem vastklikt bepaald hoe snel hij losgaat? (weet niet of ze dat zeiden in t filmpje had mn geluid uit)

Maar goed, prima dat het er is en er zullen best mensen baat bij hebben maar ik was niet van plan ze aan te schaffen :)

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:09

ik heb ook een paard gehad die dagelijks in de touwen hing. heel vervelend. maar ik het het opgelost door hem een tijd aan een strop vast te zetten. een goed stevig touw die niet breekt. als hij dan gaat hangen doe het zeer achter de oren. dan houden ze vanzelf op. maar je moet zelf wel het geduld hebben om het vol te houden. en vooral niet in paniek raken als het paard echt even flink te keer gaat. na 1 maand kon ik hem overal aan zijn halstertje vast zetten. geen enkel probleem meer. meneer bleef braaf staan wachten. al duurde het uren voordat ik weer terug kwam.
dit paard ging hangen door een gebrek aan opvoeding. niks medische dus :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:12

Sommige paarden raken juist in paniek door de druk achter de oren. Dat is dus ook niet altijd een oplossing!

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 22:13

Ik denk eerder dat: paarden zijn vluchtdieren en als hij een bedreiging ziet (/denkt te zien) dan wil hij/zij dus vluchten... en hoe kan je dan een paard afleren om niet te vluchten?

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:13

Een paard leert van het moment dat de druk weggaat, dus eigenlijk leert je paard dat hangen het juiste gedrag is, wanneer het touw knapt, is de druk weg = beloning.
Ik zal wel weer mensen voor de kop stoten hiermee, maar het is wel hoe een paard leert.

Maar, op zich zullen sommige mensen wel zo'n paniek bevestiging willen hebben, en als je de eerste bent in de benelux die dit gaat verkopen, heel slim :) Succes!

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:25

Sliertje, dat is precies wat ik wilde zeggen. het spul kapot maken is voor een paard zelf belonend gedrag. en uiteindelijk heeft dat weinig te maken met vlucht gedrag. een paard leert uit gewenning. alles wat een paard voor ons doet dat doet hij omdat hij het zo geleerd heeft. en ook hangen hoort daar bij. een paard gaat voor de eerste keer hangen, het halster/ touw knapt, de druk is weg. het paard heeft opdat moment geleerd dat als hij gaat hangen dat de vervelende druk dan weg gaat. de volgende keer zal hij dus het zelfde doen.
daarom zet ik de paarden eerst aan een strop vast en laat ze mooi een paar uurtjes hun best doen. vaak is het dan na een paar keer wel mooi geweest en weet het paard dat het geen zin heeft omdat de druk pas weg gaat als hij een stap naar voren doet. en daarmee heeft het paard zich dan ook beloont.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:27

pillow schreef:
Koper schreef:
Mijne hangt helemaal nooit. Want dat kan 'ie niet meer. En niet dankzij een haakje ;) En het leuke is dat je dat met elk paard, zonder haakje, kunt bereiken :D

vertel waarom kan ie niet meer hangen.

Misschien staat ie altijd los? Hebben hier jaren een paard op pension gehad dat het hangen niet veleerde. Je kon echter het dier los in de stalgang zetten een kwartier later weer terug komen en het stond nog op exact dezelfde plek.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:32

Hier zou ik zelf nooit gebruik van maken.
Het paard leert hierdoor dat als hij gaat hangen, de druk achter zijn oren weg gaat. Terwijl het paard juist moet leren dat als hij stopt met hangen, de druk pas weg gaat.
Kwestie van veel tijd en geduld besteden aan het probleem. Daar worden het paard en de eigenaar beide een stuk gelukkiger van :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:35

Maar als je nu een paard hebt dat normaliter niet hangt? Gewoon for sure aan de ketting op de poetsplaats.
Ik zou het zelf niet kopen, maar vind het wel een handig iets.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:39

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:39

nicole_hetty schreef:
Sliertje, dat is precies wat ik wilde zeggen. het spul kapot maken is voor een paard zelf belonend gedrag. en uiteindelijk heeft dat weinig te maken met vlucht gedrag. een paard leert uit gewenning. alles wat een paard voor ons doet dat doet hij omdat hij het zo geleerd heeft. en ook hangen hoort daar bij. een paard gaat voor de eerste keer hangen, het halster/ touw knapt, de druk is weg. het paard heeft opdat moment geleerd dat als hij gaat hangen dat de vervelende druk dan weg gaat. de volgende keer zal hij dus het zelfde doen.
daarom zet ik de paarden eerst aan een strop vast en laat ze mooi een paar uurtjes hun best doen. vaak is het dan na een paar keer wel mooi geweest en weet het paard dat het geen zin heeft omdat de druk pas weg gaat als hij een stap naar voren doet. en daarmee heeft het paard zich dan ook beloont.

Inderdaad! Het paard moet leren dat zodra hij een stap naar voren gaat, dat dan de druk weg is. Maar misschien gaan we lichtelijk off-topic, aangezien het hier om promotie van een product gaat. :D

3llen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:55

Vind het wel een uitvinding idd, had er nog nooit van gehoord.
Maar vraag me ook af of een paard de werking niet snel doorheeft en dit dan misbruikt?

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 23:03

Wat zou een paard er mee bereiken om los te brken? Dus ik denk dat dat niet gaat gebeuren.

Ik heb mijn pony het ook proberen te leren stil staan tot ik zeg dat ze mee mag lopen, alleen doet ze dat alleen warneer het haar uitkomt..

En dat gaat inderdaad heel erg offtopic.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:51

Het is niet toegestaan om op het forum te adverteren dus dit topic gaat op slot.
Je kan een advertentie plaatsen op de BoktMarkt.