Beenbeschermers voor hele dag in de wei?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HorsewareJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:57

leonie87 schreef:
ow haha zag eruit als een heel ingewikkeld iets dat je het over de hoeft moest schuiven omdat het zo mooi aansloot. En het ademt goed?

Haha ja vandaar nog maar even een extra foto :D Maar door de diverse klittebanden kan je het ook heel netjes laten aansluiten, zonder dat het te strak zit.
Qua ademen heb ik nooit problemen gehad. Tsja, je doet natuurlijk wel iets om het been, dus het wordt altijd iets warmer dan blote benen. Maar ik vond het er nooit TE warm onder worden.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:59

HorsewareJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:59

AronenLoutje schreef:
Die Horseware laat zien heb ik ook, nadeel is dat ze (volgens de beschrijving) maar max 3 uur om mogen, en mijn ervaring is dat als je paard echt even goed uit z'n dak gaat ze wel kunnen afzakken (of zoals mijn paard met de tanden hard trekken werkt ook :-s ). Peeskappen in de winter zou ik overigens nog niet zo'n punt vinden, in de zomer maanden zou ik er echt niet voor kiezen.

Afhankelijk van de buitentemperatuur zijn ze 3 tot 10 uur draagbaar.
Tandentrekkers laten helaas niks heel idd ;)

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:09

Ik heb veulens er bij lopen en die willen er ook aan bijten en trekken. Even een beetje cribox er op. Niet de liquid, maar deze Afbeelding

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:10

@ Leonie: Ik heb verschillende klanten die buitenritten van meerdere uren maken met deze beschermers, en die mij vertellen dat de benen er vrij 'fris' en droog uitkomen.

wij verdelen ze zelf niet, maar Hexa zou ook peesbeschermers hebben die niet geheel gesloten zijn en daardoor goed ventileren.. Ze zien er een beetje uit als een 'roostertje' om de benen..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Beenbeschermers voor hele dag in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:12

Maar hoe komt het dan eigenlijk dat je paard zo wild doet? Gebeurt dit bij het op de weide zetten? Of staat hij in een onrustige kudde? Kan hij zijn energie wel kwijt?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:15

Als ik het goed begrijp is jouw paardje 3? Misschien toch nog even een jaartje gunnen. Mijn meisje (nu bijna 4) heeft net zo'n drama achter de rug met wondjes. Iedere keer was het weer raak. Niet fijn. Het valt mij wel op dat het de laatste maanden steeds beter gaat. Volgens mij is ze het eindelijk aan het leren!

Zelf kies ik absoluut niet voor constant beenbeschermers. Ik vind dat daar toch veel warmte onder gaat zitten, en ook de kans op schuren verergert (en die van mij heeft een prinsessenhuidje!).

Alleen de beenbeschermers die Mallootje aanraad zou ik eventueel nog kunnen aanraden. Ik weet niet meer hoe ze heten, maar het leek wel een soort gatenkaas. Succes! :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 12:18

@ AronenLoutje ze zijn zelfs in de aanbieding. Eens even overleggen op stal want ze omdoen is nogal een verhaal als ik dat zo lees :P. Ze wil graag helpen dus denk dat het geen probleem is.
Ga even alle opties goed bekijken, maar dit lijkt er wel een.

@Mallootje, ik zal ze eens in het echt gaan bekijken ergens. Vind toch dat je zoiets in je handen moet hebben om goed te oordelen. Bedankt voor de tip in ieder geval! Hij staat op mijn lijstje to check ;)

@Gypsy, nogal offtopic? Maar misschien is hij gewoon zo gek als een schup omdat hij 3 is? Momenteel staat er weinig gras dus is het wel iets erger. Ze krijgen hooi in de wei smiddags, maar je kan hem slechts de hele dag van hooi voorzien. Hij vind het gewoon leuk om te spelen en denkt daarbij niet zo hard na over zijn veiligheid. Hij kan zijn energie duidelijk wel kwijt in de wei :D. Tot grote bezorgdheid van mij dus helaas.

@ marriettek, ik heb het al 1,5 jaar gegund (zolang ik hem heb), maar hij blijft met wonden van de wei komen die hij duidelijk zelf gemaakt heeft :(. Ik ben bang dat als ik hem niet bescherm hij de 4 niet haalt (is wel heel dramatisch geformuleerd, maar je snapt het wel). Wat je aangeeft van schuren, warm worden, ed, is de reden van dit topic

Opties tot nu toe die ik eens wil bekijken:
Veredus Pro Classic
http://www.google.nl/imgres?q=veredus+p ... 5,s:0,i:83

Equilibrium Hardy Chaps
http://www.paardendrogist.nl/product/44 ... 9710/34960

Tekna Cross beschermers
http://www.hetruyterhuys.be/index.php?p ... 1&Itemid=3

Gatenkaas ;)
[WN-TR] Beenbeschermers, te warm?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:33

Neehoor, niks offtopic, ieder probleem heeft een oorzaak en de beste oplossing is imo toch om de oorzaak weg te nemen. Maar ik begrijp dat je liever tips/ervaringingen over bescherming hoort, dat is ook goed maar daar kan ik je helaas niet mee helpen. :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 10:01

Mocht je het fijn vinden Gypsy, paardje gaat naar een andere wei (gewoon wel op dezelfde stal), waar wat meer gras staat zodat hij wat meer afleiding heeft.

Verder heb ik met horseware via pb afgesproken dat ik haar beschermers over neem. Heel benieuwd of dit goed werkt voor mijn paard. De temperatuur nu is in ieder geval wel gunstig.
Vanavond even zijn beentjes scheren zodat het iets minder warm is voor hem en dan hopen dat ze snel binnen zijn!

Verder ben ik nog even aan het kijken naar de 2 soorten peesbeschermers die hier zijn voorgesteld.
Voor nu is er in ieder geval een tijdelijke oplossing onderweg!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:48

De hardy chaps zien fijn uit, weet van ervaring (wel andere beschermers, zelfde stof) dat het niet te warm word, vaak na een uitrit van 4 uur met veel draf en galop was het niet te warm (uiteraard wel warmer dan, logisch).

Kan ook niet zo snel wat onder komen zo te zien...

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:23

De kentaur beenbeschermers worden wel nog gemaakt volgens my ik zal proberen een linkje te zetten :)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:25

Goh kweet niet hoe ik een link moet plaatsen maar ze ik denk dat Divoza ze verkoopt :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 21:36

Helemaal van leer? Dus nergens neopreen?

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:55

Ik denk het Maar ze zijn van kentaur :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:26

Mss een paar goede crossbeschermers? Daar worden de benen vaak niet te warm onder en beschermen toch goed.
En pijpkousen knellen lang zo snel niet als peeskappen met elastiek.
Mijn merrie had ook altijd van die crossbeschermers om in het land. Ik had NEW, maar ze zijn er ook van Dalmar (?)

Maar die hardy chaps zien er ook mooi uit, beschermen ook gelijk de kootholte en hoefballen. Dan heb je geen sprinschoenen nodig.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 09:28

Ik ben helemaal tevreden met de beschermers die ik gekocht heb!
Equilibrium Hardy Chaps.
De benen komen niet warm onder de beschermers uit, zelfs niet na 8 uur weide gang. Ze blijven goed zitten, in regen, modder, tijdens het spelen, steigeren en alle andere fratsen die hij uithaalt.
Ze beschermen zijn hele been tot op de knie en sluiten goed aan.

Enige nadeel, ze worden wel snel vies. Een 2de paar om te kunnen afwisselen zodat de andere in het wasmachine kunnen is geen overbodige luxe. Ik vind het echt een aanrader. in ieder geval in met lage temperaturen.

Voor een ieder die nog zoekende is, zou ik ze zeker aanraden. Bedankt voor het meedenken allemaal en Horseware bedankt voor het overkopen!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:19

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:31

Fijn dat je nu iets hebt gevonden waar je tevreden mee bent.

Wat ik me alleen afvraag: een paard leert van z'n fouten. Net als een klein kind. Als ze vallen, schaven, zichzelf aanstoten en zich openhalen hebben ze een keer au. De volgende keer doen ze het misschien iets voorzichtiger.

Als je je paard preventief gaat beschermen tegen zichzelf zal ie niet meer leren dat die gekke beweging au is, dus zal ie altijd lomp/onhandig blijven. Nu ie nog jong is kan z'n lichaam heel wat hebben en is z'n lijf berekend op deze lompigheid. Maar als hij straks ouder is en hij heeft nog steeds niet geleerd dat sommige bewegingen niet helemaal handig zijn, ben je misschien verder van huis dan nu af en toe een schaafje of een sneetje.

Ik vraag me af of deze oplossing op lange termijn niet schadelijker is dan het zichzelf nu soms openhalen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 10:46

Ben het met je eens nelleke dat ze de kans moeten krijgen om te leren. Hij schijnt dit principe alleen niet helemaal te begrijpen :P. Hij loopt vlot 3 x tegen dezelfde paal of staldeur aan op 1 dag. Het deert hem niet...

Ook nu, na verschillende toch wel flinke wonden, blijft hij gewoon echt lomp tekeer gaan. ik wil gewoon het risico niet nemen dat het straks echt fout gaat. In het voorjaar als er weer meer gras is, gaan ze weer af en krijgt hij weer een herkansing :)

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:19

Is dit niet iets? Paard bij mij op stal had ze ook, geen warme benen en ook geen wondjes etc, was ook zo lomp om zichzelf altijd open te halen..
Afbeelding