hoe groot is deze sprenger..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Re: hoe groot is deze sprenger..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 21:08

nou er kunnen wel 3 potloden tussen hahaha.

hij heeft nu watertrens in gehad die valt gewoon veel kleiner
hij zat super

moet je normaal watertrens niet iets groter nemen

wildhorse99

Re: hoe groot is deze sprenger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:08

Sprenger werkt bij deze alleen met maten 12, 13 en 14. Ze werken dus met hele cm. De gedachte is dat het bit zo vormt dat je die extra 0.5cm ruimte nodig hebt aangezien deze de mond vormt. In deze gedachte van Sprenger zou het dus ook kloppen dat een 14cm wordt verkocht als een paard normaal 13.5cm nodig heeft. Helaas gaat de theorie niet helemaal op in de praktijk zoals ook bij jou het geval is. Ik zou kijken naar de nieuwe type sprengers, die gaan wel ook met halve maten

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 15:43

wildhorse99 schreef:
Sprenger werkt bij deze alleen met maten 12, 13 en 14. Ze werken dus met hele cm. De gedachte is dat het bit zo vormt dat je die extra 0.5cm ruimte nodig hebt aangezien deze de mond vormt. In deze gedachte van Sprenger zou het dus ook kloppen dat een 14cm wordt verkocht als een paard normaal 13.5cm nodig heeft. Helaas gaat de theorie niet helemaal op in de praktijk zoals ook bij jou het geval is. Ik zou kijken naar de nieuwe type sprengers, die gaan wel ook met halve maten

Nou thanks
dacht al zo iets.
ik had er echt een kaartje aan zitten met 13,5

en je zag die laatste foto.
hij is toch echt 14 verklaard je verhaal dus

hartelijk dank