Isabell werth Wintec dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:15

Hinke schreef:
Yontheke schreef:
Bij mij in de winkel waren ze vorig jaar november 850 euro. Dit is de nieuwprijs met passen inbegrepen.
Misschien is er ondertussen een nieuw model ofzo?
Mijn zadelmaker is officieel verdeler van wintec dus normaal zouden zijn prijzen wel moeten kloppen. Het is voor de rest ook zeker geen goedkope winkel.

Heeft die winkel een website? Ben wel erg benieuwd, heb ze nergens onder de 1000 euro gezien.

Ik geloof het niet, dit is wel een winkel in Oud-Turnhout, provincie Antwerpen in België.

Sanne__x

Re: Isabell werth Wintec dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:42

Ik heb de mijne al 4 jaar zeer tevreden over paard heeft nooit drukplekken
Ook gekochtin oud Turnhout bij van dijck ik was denk ik 4 jaar geleden 875 kwijt voor zadel , stijgbeugelriemen en singel.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:36

Pevinetto schreef:
Ook gekochtin oud Turnhout bij van dijck ik was denk ik 4 jaar geleden 875 kwijt voor zadel , stijgbeugelriemen en singel.

Dit zal Dijckmans zijn. Hier heb ik dus ook mijn Wintec gekocht.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 20:33

Nou ja dat is voor mij sowieso niet zo praktisch om naar een winkel in belgie te gaan voor een zadel. En ik denk toch dat het ook een ouder type was. Op internet was het goedkoopste +- 985 euro, dus dat scheelt weinig met 1030 euro.

Ik hoop alleen dat de isabell werth een beetje bij mijn paard past ;) Ik heb nu een thorowgood maar die ligt zo beroerd dat je hem nooit van zijn leven op maat kan maken, ook al hebben ook thorowgoods een verstelbare boom.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 05:57

erg fijn zadel, geen moment spijt gehad dat ik de mijne heb gekocht

Sanne__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:45

Yontheke schreef:
Pevinetto schreef:

Dit zal Dijckmans zijn. Hier heb ik dus ook mijn Wintec gekocht.

Inderdaad Dijckmans ik zeg altijd van dijck waarom ik daarop kom geen idee

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:56

ik heb de mijne 2-3 jaar terug uit engeland laten komen. Met de koers van de pond toen heb ik een kleine 700 euro betaald inclusief de verzending tov 820,het goedkoopste wat ik in B en NL vond.
Ik heb toen wel een MSFC laten komen om te controleren welke boom ik nodig had.

Na een jaar paste het zadel echter compleet niet meer op mijn paard en heb ik een zadel op maat laten maken voor 1100 euro.

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:03

Bates is idd de lederen versie, ben er erg tevreden van maar was dat van mijn Wintec IW ook

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:08

Ik ben ook van plan om er binnenkort eentje te kopen, naast mijn lederen zadel. En handig voor de jonge paarden omdat je ze kan aanpassen. Een jaar geleden kon je ze een stuk goedkoper kopen op ebay, vanuit Duitsland, daarbij werd je ook door gelinkt naar een webwinkel dus wellicht kun je ze ook op de duite webwinkels vinden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:17

Ik vond de Bates wat te glad leer hebben.
Wel super kwaliteit!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 11:10

knaasje schreef:
Ik ben ook van plan om er binnenkort eentje te kopen, naast mijn lederen zadel. En handig voor de jonge paarden omdat je ze kan aanpassen. Een jaar geleden kon je ze een stuk goedkoper kopen op ebay, vanuit Duitsland, daarbij werd je ook door gelinkt naar een webwinkel dus wellicht kun je ze ook op de duite webwinkels vinden.

Dat was mijn gedachte ook. Ik heb zelf nl ook een 3jarige. Ook vind ik het wel fijn voor een jong paard dat ze zo licht zijn.
Ik ga me er maar niet aan wagen om een zadel uit duitsland te kopen:) Ik wacht gewoon tot de zadelmaker komt woensdag, mag hij kijken of het goed ligt.

@petitparis: dat is wel een groot verschil, meer dan 300 euro! Mss was het toch een ander type dan die nu te koop staat?

Ik ben erg benieuwd hoe het zadel ligt woensdag als de zadelmaker komt ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:41

ik geloof dat het zadel 599 pond stond en met de wisselkoers kwam het dan op iets meer dan 650 denk ik. Maar dit is al wel 2-3 jaar terug. Ik vond dat prijsverschil toen wel de moeite.
Zalig zadel op zichzelf, maar het lag na een jaar voor geen meter meer op mijn paard.

ik zal eens kijken hoeveel het nieuwe model nu staat.
edit: nu staat het wolgevuld wel 700 pond en met cair 750

PetraKioto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:13

Hallo,
ik heb een nieuwe Wintec Isabell te koop. Bijna niet mee gereden (wegens rugproblemen van paard), met aankoopbewijs en al. Het zadel zit zalig (maar dus helaas geen bates of wintec op de rug van de mijne)
Interesse?
http://www.bokt.nl/markt/ad/8077/wintec ... del-165-be

Stuur maar pb :)

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:24

Hij heeft een tijdje op het manege-paard gelegen waar ik op reed.
heerlijk zadel! <3
vond het ook zeer jammer dat hij verkocht is aan een stalklant.
gelukkig is dat een vriendin van me en ik rij wel eens op haar paardje dus ook op dat zadel. *\o/*
beugels heerlijk lang kunnen hebben, niks is lekkerder dan dat vind ik!

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:26

Ik heb zoon zadel,
en ruil hem nooit meer in (hij licht op mijn haflinger)en past erg goed
hij zit heel erg lekker en stevig
Laatst bijgewerkt door veranadautje op 16-11-12 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:36

Ik heb dit zadel ooit is gekregen voor mijn paard (ben diegene nog dankbaar dat ze het me gegeven heeft!). Echt een superzadel. ligt perfect en past op veel paarden. Paard loopt er prima mee, en past goed. Lekker weinig onderhoud (vooral voor mij een echte pré!)
Voordat ik dit zadel kreeg (wintec isabell werth cair), lag het op een sensibel smal onbespierd paardje, daarvoor lag het op een kleine arabier, en nu ligt het dus op mijn paard, een niet zo smalle KWPN'er.. Het zadel is dus al best oud en veel gebruikt, maar je ziet het er niet van af...
Is dus een erg fijn zadel! Zeker als je het voor een 3 jarige gaat kopen..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 18:45

itsmi schreef:
Ik heb dit zadel ooit is gekregen voor mijn paard (ben diegene nog dankbaar dat ze het me gegeven heeft!). Echt een superzadel. ligt perfect en past op veel paarden. Paard loopt er prima mee, en past goed. Lekker weinig onderhoud (vooral voor mij een echte pré!)
Voordat ik dit zadel kreeg (wintec isabell werth cair), lag het op een sensibel smal onbespierd paardje, daarvoor lag het op een kleine arabier, en nu ligt het dus op mijn paard, een niet zo smalle KWPN'er.. Het zadel is dus al best oud en veel gebruikt, maar je ziet het er niet van af...
Is dus een erg fijn zadel! Zeker als je het voor een 3 jarige gaat kopen..

Goed om te horen!

Ik heb mijn zadel nog steeds niet -O- Ik heb de zadelmaker moeten afbellen omdat mijn paard een dik been had.. Nu is het verzet naar 11 dec. Moet ik nog langer wachten!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:17

jeetje dat is nog een eind wachten...

ik heb ook nog een euroriding diamant dressuur zadel voor je, voor de begin periode van het inrijden, past ook op veel paarden! en kwalitatief wel ietsje beter dan Wintec.. ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 19:39

itsmi schreef:
jeetje dat is nog een eind wachten...

ik heb ook nog een euroriding diamant dressuur zadel voor je, voor de begin periode van het inrijden, past ook op veel paarden! en kwalitatief wel ietsje beter dan Wintec.. ;)

Bedankt voor het aanbod, maar ik ga toch wachten op de zadelmaker. Het gaat er vooral om dat ik een passend zadel heb, nl. Daarnaast liefst een wintec omdat ze zo licht zijn ;)

PetraKioto schreef:
Hallo,
ik heb een nieuwe Wintec Isabell te koop. Bijna niet mee gereden (wegens rugproblemen van paard), met aankoopbewijs en al. Het zadel zit zalig (maar dus helaas geen bates of wintec op de rug van de mijne)
Interesse?
http://www.bokt.nl/markt/ad/8077/wintec ... del-165-be

Stuur maar pb :)

Bedankt voor je reactie, maar 16,5 inch is wel erg klein! Ik heb 17 inch nodig.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:39

Ik heb eens op zo'n zadel gereden, vond het een fijn zadel!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:47

Ik heb voor mijn fjord ook eentje ! En daarvoor voor mijn haf ook :D <3

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 23:04

Ik heb er inmiddels ook 1 gekocht *\o/* Vrijdag krijg ik hem binnen, als het goed is. Het is er 1 met wol, ipv cair omdat de zadelmaker die niet verkocht. Hij zat héerlijk! En lag perfect op mijn paard, schoof helemaal niet. Ik ben blij :D

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:31

Bij medhorses.nl verkopen de Wintec Isabell wel zonder cair voor EUR 820.
Ik heb zelf ook meerdere wintecs gehad en dik tevreden, nu ook weer voor jong paard, kan ik namelijk nog aanpassen, deze ook weer zonder cair.
Ik ken alleen het 'oude' type Isabell en vond dat een heerlijk zadel, met een fijne diepe en vaste zit.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 22:49

Kerry_Tinker schreef:
Bij medhorses.nl verkopen de Wintec Isabell wel zonder cair voor EUR 820.
Ik heb zelf ook meerdere wintecs gehad en dik tevreden, nu ook weer voor jong paard, kan ik namelijk nog aanpassen, deze ook weer zonder cair.
Ik ken alleen het 'oude' type Isabell en vond dat een heerlijk zadel, met een fijne diepe en vaste zit.

Ik had hem nu voor 980 inclusief beugels, singel en shabrak :)

Heb het zadel binnen *\o/* Die diepe zit is echt fijn :D

Afbeelding