Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
florence123 schreef:Wiggy schreef:ik geloof dat ik een zelfde probleem heb, of wat er op lijkt, heb het ook laten nakijken door DA en zadelmaker, niks aan de hand en er komt ook geen reactie op als ik erop duw of iets dergelijks;) gaat vanzelf wel weer weg, tenzij ze er echt last van hebben, dan merk je het wel!
inderdaad hij reageert er niet op, de bollen zijn vrij hard, niet echt iets speciaals aan te zien.
ik vind het gewoon niet leuk, het idee dat er iets aan de hand kan zijn en dat ik dat dan negeer...
melrovers schreef:Cair is een systeem wat in 2 harde plastic omhulsels in de kussens van het zadel zit. Deze 2 losse delen zijn in het midden gewoon met tape aan elkaar geplakt en overlappen elkaar. Hierdoor krijg je dus al snel een drukpunt onder het zadel. Ik vind het zelf een vreselijk systeem en zal het altijd uit een zadel halen en het gewoon met wol vullen. Ik kan me niet voorstellen dat het voor een paard comfortabel kan zijn eerlijk gezegd.
) loriene schreef:Oke.
Kan ook nog wel zijn dat ze allergisch is voor het materiaal waar de dekjes van zijn gemaakt.
Hier staat er ook 1.
We gebruiken nu alleen katoenen dekjes onder het zadel en de bultjes zijn niet teruggekomen.
LucianoS schreef:klinkt toch als drukplekken .. mischien even een tijdje met een gelpad eronder rijden ? verdeeld de druk meer over de kussens ...
pmarena schreef:Gaat het nu eigenlijk om een paar wat grotere bobbels rond de schoft bijvoorbeeld, of om veel kleine bultjes, zeg maar ter grootte van een erwtje, die echt overal op de zadelplek te zien zijn? Heb je er geen foto van?
Veel kleine bultjes zijn meestal "gewoon" bultjes die voortkomen uit voeding die niet goed valt, of specifiek op de zadelplaats, irritatie veroorzaakt door het zadeldekje.