Mening moddellen zadels, Ontwikkeling van mijn 'zadellijn'

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bokt_annabel

Re: Mening moddellen zadels, Ontwikkeling van mijn 'zadellijn'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:52

ziet er goed uit ik vind vooral de dresuurzadels er erg mooi uitzien.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 07:28

Ik vind de dressuurzadels ook een te diepe zit hebben. En ik hou niet van keilkussens en dikke kniewrongen. Naar de andere zadels heb ik niet gekeken. ;)

Ik geloof niet dat het echt kwaliteit kan zijn voor die prijs. Ik neem aan dat jij er ook winst op behaald en niet bij elk zadel wat bijlegt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 07:33

Ik heb ook ooit contact gehad in India over precies eenzelfde plan (Bij mij zou het om verschillende modellen dressuurzadels gaan, alles was al helemaal bedacht). Er komt toch wel veel bij kijken wil je het goed doen en de kwaliteit leer schijnt toch erg tegen te vallen van dit soort produkten. Daarbij gerekend de dure shipping-kosten heb ik de gok niet gewaagd destijds, maar goed, ben wel benieuwd hoe het er uit ziet als je ze binnen hebt.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:00

Ik ben erg benieuwd naar de zadels als ze binnen zijn en foto's :j

Ik ben een bruin freak en heb nu een net niet helemaal lekker liggend zwart springzadel en heb zelf meerder rossners gehad waar ik tevreden over was alleen 2keer een pechgeval gehad. bijv; een kussenkanaal dat zodanig scheef was dat het 3!cm scheelde..
Dus als jou kwaliteit overeen komt, maar de zadels wel degelijk en recht zijn heb ik interesse in het springzadel. :)

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 11:28

De zadels zijn inderdaad niet te vergelijken met Prestige oid.
Ik heb de zadels zelf nog niet in de handen gehad dus ik ben zelf ook erg benieuwd.
Ze zijn van engels leer gemaakt en dit is over het algemeen goed.

Ze komen trouwens uit de zelfde fabriek als Rossner dus ik heb er wel vertrouwen in.
Zadels uit het buitenland bestellen is een groot risico, als je de juiste adressen maar hebt.
De kosten wat er allemaal bij komen is veel; verzendkosten, invoerrechten etc.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:40

carien13 schreef:
De zadels zijn inderdaad niet te vergelijken met Prestige oid.
Ik heb de zadels zelf nog niet in de handen gehad dus ik ben zelf ook erg benieuwd.
Ze zijn van engels leer gemaakt en dit is over het algemeen goed.

Ze komen trouwens uit de zelfde fabriek als Rossner dus ik heb er wel vertrouwen in.
Zadels uit het buitenland bestellen is een groot risico, als je de juiste adressen maar hebt.
De kosten wat er allemaal bij komen is veel; verzendkosten, invoerrechten etc.

Omdat het uit dezelfde fabriek als rossner komt zou ik ze stuk voor stuk toch goed controleren op rechtheid..
Heb helaas ook bij Divoza meerdere scheve rossners voorbij zien komen. Ik kreeg gewoon een nieuwe mee dus service was wel goed.
Fabricagefout..

Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat en het leuk gaat lopen! Welke kleur bruin word het? Cognac of chocolade oid?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:55

In de OP schrijf je dat je een eigen zadellijn 'aan het ontwikkelen' bent. Heb je de zadels dan ontworpen of bestaande zadels aan jouw smaak aangepast? En wat heb je dan aangepast?

Ik snap niet hoe zoiets gaat. Wil je dat toelichten? En hoe kom je op dat idee? Ik vind het dapper hoor!

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 17:15

De zadels zijn naar mijn smaak aangepast.
De bedoeling is, als het bevalt etc, dat er straks mijn eigen merk op komt.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:12

het belangrijkste deel aan een zadel is de boom...en de balans van het zadel.
en tevens het duurste
waar is die van gemaakt?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:51

Ik ben benieuwd naar betere foto's van het springzadel. :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:54

ik denk dat het niet echt van de grond gaan kopen.

Want ook neit onbelangrijk hoe zit het met de garantie eetc? (ik lees dat mensen aangeven dat de Rossners nog weleens schreef zijn...en dat ze dan van de divoza gewoon een nieuwe kregen, bied jij dat ook aan bv? ).

en ook niet onbelangrijk ben je een vakkundige zadelpasser....

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 10:58

De boom is van hout.

De garantie is iets om over na te denken. Dit zijn proef modellen. Ik moet ook eerst goed kijken of de zadels wel goed zijn en naar mijn verwachtte kwaliteit en of ik hier defintief wel mee door wil gaan om verder iets op te zetten.

Niet iedereen haalt een vakkundige zadelpasser erbij als hij/zij een zadel koopt. Hier ben ik dus niet zo bang voor. Vaak kun je zelf wel zien of een zadel goed of slecht ligt.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:58

carien13 schreef:
De boom is van hout.

De garantie is iets om over na te denken. Dit zijn proef modellen. Ik moet ook eerst goed kijken of de zadels wel goed zijn en naar mijn verwachtte kwaliteit en of ik hier defintief wel mee door wil gaan om verder iets op te zetten.

Niet iedereen haalt een vakkundige zadelpasser erbij als hij/zij een zadel koopt. Hier ben ik dus niet zo bang voor. Vaak kun je zelf wel zien of een zadel goed of slecht ligt.

Ben erg benieuwd naar de kwaliteit en betere foto's :j

Ik heb ook vaak genoeg een zadel gekocht in een winkel, zelf gepast als het recht ligt, het kussenkanaal breed genoeg is, niet wipt en schuift houd ik het en laat ik het perfectioneren door een goede zadelmaker. Ik koop niet altijd via een zadelmaker omdat mijn eisen lastig te vinden zijn en veel zadelmakers hebben maar bepaalde merken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:57

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd,voor mij met meerdere paarden en een liefhebber van bruin zou dit misschien best een optie kunnen zijn.
ga je zelf ook de zadels testen?Of hoe ga je dit aanpakken?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:43

Deze ziet er mooi uit, maar ga je voor de kunsstof boom of een houten boom?

Afbeelding

Maar, je gaat dus een lijn met zadels uit India beginnen. En tja, de kwaliteit is dan soms erg wisselend. Let daar wel goed op.
Ik vraag me ook af of ze dan werkelijk 600 euro waard zijn. Ik zou ze echt eerst in het echt willen zien.
Enne, zo'n eigen lijn is het niet als ik het zo bekijk. Zowel Loesdau, als ook EJ zijn afnemers van deze fabrikant.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:02

Ik bewonder je initiatief! Jammer dat je voor India als productieland kiest. Ik heb er nog geen goede zadels vandaan zien komen.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:28

Na heel , heel lang wachten. Mocht ik vandaag eindelijk de zadels ontvangen! Ik ben er super blij mee. De kwaliteit is super. Alles is recht, netjes gestikt en nergens een fout te bekennen. Erg soepel leer , mooie hoge kniewrongen en de modellen zijn prachtig! Ik kon niet wachten dus heb snel even een foto gemaakt van een van de zadels. Morgen maak ik betere in het dag licht.

Afbeelding

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:36

Wauw! Echt een mooi zadel. Ik zit er al over te denken om een dressuur- en springzadel bij je te bestellen, maar ik wil ze dan wel graag eerst in handen hebben gehad. Is dat ook mogelijk bij jou? :-)

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:44

Dat is geen probleem. Graag zelfs. Dan kun je zelf voelen hoe mooi leer het is!:)

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:45

netjes zadel!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:47

carien13 schreef:
Dat is geen probleem. Graag zelfs. Dan kun je zelf voelen hoe mooi leer het is!:)

Hartstikke top! Even wachten tot ik 't geld heb en dan maak ik graag een afspraak met je! :D
Edit: Vanaf wanneer denk je een lading binnen te hebben trouwens? Misschien ook wel handig om te weten. :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:51

Wat wel jammer is is dat de kamer van het dressuur zadel op de foto niet erg ver terug gesneden is.. Dan past ie op heel wat minder paarden, toch? Of zit ik nu uit m'n nek te l*llen? Moet zeggen dat ik niet erg veel verstand heb van zadels.. Altijd paarden gehad en gereden met makkelijke schoft en rug of met eigen zadels waardoor ik er niet op heb gelet. :')
Maar als het zo is, misschien wel iets om over na te denken en eventueel nog te veranderen? :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:52

Zo op het oog ziet het er wel mooi uit,ben benieuwd naar de rest!

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:53

De kamer is terug gesneden zoals de meeste zadels. Maar niet extreem terug gesneden.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:54

het is wel een prachtig zadel. ik ben wel op zoek (over een paar maanden pas) naar een bruin dressuurzadel.
welke kleuren worden de zadels?
alleen weet ik natuurlijk niet of het wel goede kwaliteit is en het niet over een jaar al stuk is? dat is wel lastig. wat dat betreft is een bestaand merk betrouwbaarder en ook al is 600 niet veel voor een zadel het is alsnog veel geld.