Oornetje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onnodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:13

Samsie schreef:
O oke.., maar het gaat waarschijnlijk zo stuk. Het beschermt totaal niet en het word alsnog warm eronder. Ik zou maar overleggen of diegene van je bijrijdpaarden het wel goed vinden, dat je dat dan gebruikt. Ik zou het echt niet willen op mijn pony :')

Idd, ik ook niet!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 20:13

Er zijn superveel mensen die peesbeschermers en bandages gebruiken! En niet alleen in de ring, gewoon altijd. Ik zie niet in waarom dat geen probleem zou zijn en mijn idee wel?! Dat is allemaal net zo warm, maar die mensen hoor ik nooit klagen over beenproblemen...

En zoals ik al eerder gezegd heb, gaat het me niet om de bescherming, dat heeft ie heel niet nodig..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:14

ik zou wel oppassen dat ze niet omlaag glijden dan !!

Onnodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:16

Ssmarty schreef:
Er zijn superveel mensen die peesbeschermers en bandages gebruiken! En niet alleen in de ring, gewoon altijd. Ik zie niet in waarom dat geen probleem zou zijn en mijn idee wel?! Dat is allemaal net zo warm, maar die mensen hoor ik nooit klagen over beenproblemen...

En zoals ik al eerder gezegd heb, gaat het me niet om de bescherming, dat heeft ie heel niet nodig..

Ja, peesbeschermers zijn ook gewoon oke! *zucht*
Ik heb het ook helemaal niet over het beschermen aan de buitenkant, maar het beschermen aan de binnenkant. Leesss.

Zelf ben ik echt fel tegen op het rijden met bandages, maar goed dat is eigen keus. Dan nu aan vraag aan jou: wat voor mensen die jij kent gebruiken dan bandages? Zijn dan gewoon een stel meiden met shetjes die het voor de sier doen, of mensen die wat hoger rijden?

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:17

Peesbeschermers die je gaat breien lijkt mij niet zo'n goed idee. Het ziet er misschien wel leuk uit. Maar het beschermt lang niet zo goed, als "normale" peesbeschermers. Hierin zitten in sommige peesbeschermers wel ventilatie gaten.
En ook al zitten er terwijl je breit wel gaatjes in, er blijft nog heel veel warmte hangen.
Ook kan dit nogal gauw gaan afzakken lijkt mij... Dat lijkt me ook niet fijn voor je paard, en kan ook gevaarlijke situaties opleveren.

En wat Samsie zegt, ik zou het ook niet willen voor mijn paard.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 20:19

Onnodig schreef:
Ssmarty schreef:

Ik heb het ook helemaal niet over het beschermen aan de buitenkant, maar het beschermen aan de binnenkant. Leesss.

Zelf ben ik echt fel tegen op het rijden met bandages, maar goed dat is eigen keus. Dan nu aan vraag aan jou: wat voor mensen die jij kent gebruiken dan bandages? Zijn dan gewoon een stel meiden met shetjes die het voor de sier doen, of mensen die wat hoger rijden?

Mensen die hoger rijden...

Onnodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:19

Ssmarty schreef:
Onnodig schreef:

Mensen die hoger rijden...

Vanwaar die puntjes?
Laatst bijgewerkt door Onnodig op 31-10-12 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 20:20

Ik ga het gewoon maken en als ik merk dat het paard er last van heeft of het erg gaat zweten, gebruik ik ze niet meer. En ik heb het aan de eigenaar gevraagd of ze het goed vindt!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:20

Ik zou eerst eens toestemming vragen aan de eigenaren waar je de paarden van rijd. Beenbeschermers zijn speciaal gemaakt om de paardenbenen te beschermen, tegen het stoten etc. Daarom hebben ze ook een harde buitenkant. Vaak heb je ook al beenbeschermers met speciale ventilatie erin.

Wol is echt niet geschikt om zogenaamde beenbeschermers van te maken. Ik snap ook eerlijk gezegd niet hoe je op het idee komt om dat te maken....

Onnodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:21

Ssmarty schreef:
Ik ga het gewoon maken en als ik merk dat het paard er last van heeft of het erg gaat zweten, gebruik ik ze niet meer. En ik heb het aan de eigenaar gevraagd of ze het goed vindt!

Pezen zweten niet.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 20:21

Samsie schreef:
Ik zou eerst eens toestemming vragen aan de eigenaren waar je de paarden van rijd. Beenbeschermers zijn speciaal gemaakt om de paardenbenen te beschermen, tegen het stoten etc. Daarom hebben ze ook een harde buitenkant. Vaak heb je ook al beenbeschermers met speciale ventilatie erin.

Wol is echt niet geschikt om zogenaamde beenbeschermers van te maken. Ik snap ook eerlijk gezegd niet hoe je op het idee komt om dat te maken....

Lezen... *zucht*
Ik heb het al gevraagd!

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:22

Goh wat zijn sommige negatief..

Ik vind het een super leuk idee! Gewoon doen, je komt er vanzelf wel achter of het werkt of niet.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 20:22

Onnodig schreef:
Ssmarty schreef:

Pezen zweten niet.

Nee, maar de benen wel. En je merkt het snel genoeg als de pezen dikker worden of wat dan ook.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 20:23

stvieee schreef:
Goh wat zijn sommige negatief..

Ik vind het een super leuk idee! Gewoon doen, je komt er vanzelf wel achter of het werkt of niet.

Dank je! Dat ga ik inderdaad ook gewoon doen. Ik merk het vanzelf als het niet goed is voor het paard..

Onnodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:24

Ssmarty schreef:
Samsie schreef:

Lezen... *zucht*
Ik heb het al gevraagd!

Dat is lekker makkelijk! Gewoon anderen napraten. Zou ik ook doen.
Ze geeft ook nog andere redenen hoor.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 20:24

Daar ben ik al eerder op ingegaan...

Jullie herhalen ook elke keer hetzelfde en ik ga niet elke keer hetzelfde antwoord geven..

Onnodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:25

Ssmarty schreef:
Onnodig schreef:

Pezen zweten niet.

Nee, maar de benen wel. En je merkt het snel genoeg als de pezen dikker worden of wat dan ook.

Als het weer warm is kunnen ze idd op hun bovenbenen/tussen de 'oksels' gaan zweten, maar op een onderbenen zweten paarden, zonder sokken, niet zo snel.

Een pees word niet van de ene op de andere minuut dik.

Ssmarty

Re: Oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 20:26

Als ik peesbeschermers gebruik zweten de onderbenen ook.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:27

:') Ik vind het echt maar een raar idee.

Onnodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:28

Ssmarty schreef:
Als ik peesbeschermers gebruik zweten de onderbenen ook.

Dan heb jij een heel bijzonder paardje, of hele bijzonder ogen.

Maar, ik heb geen zin om mij verder in deze discusse te wijden. Aangezien TS te koppig is. Dus, ajuu.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 20:46

En het mag gewoon van de eigenaar, hoor!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:59

Nee, anders had ik dit rare idee uit je hoofd gepraat. :')
Laatst bijgewerkt door Samsie op 31-10-12 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:01

nou ja zeg samsie
je mag wel wat respectvoller reageren hoor !

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:02

Heb ik eerst ook gedaan :)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 21:05

Samsie schreef:
Heb ik eerst ook gedaan :)

En waarom nu dan niet meer? Omdat je het niet kan hebben dat je me niet kan overhalen..?