Zadel voor een fries met smalle rug en hoge schoft?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Re: Zadel voor een fries met smalle rug en hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:27

Vind dat ook wel erg weinig wat je dan terug krijgt op je huidige zadel, dan zou ik ook geen nieuwe aanschaffen.

Mijn merrie heeft ook schoft, niet hoog maar wel wat, zeker voor een fries, ik heb er een Euroriding Titan opliggen, geloof me, zit als een huis en mijn ervaring is dat Euroriding op héél véél paarden past. Ook met hoge schoft.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:08

Bij een smalle rug en hoge schoft komt bij mij meteen Passier naar boven :) Nieuwprijs is gigantisch maar tweedehands zijn die nog vrij betaalbaar, en ze zijn aanpasbaar qua boom (door zadelmaker) waardoor er maatwerk van gemaakt kan worden. Mij werden ze aangeraden omdat ze op vrijwel elk paard pas te krijgen zijn.

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 12:29

Nou.. Al met al zijn we alsnog voor een nieuw zadel gegaan..

We hadden een Tweedehands Fryso zadel (particulier) gekocht wat in kort overleg met Tweespan passend zou moeten zijn voor Tjalling zijn rug (met het oog op dat tweedehands fryso zadels gewild zijn en we het wel weer kwijt raken als het niet goed ligt)

Helaas ligt ook dit zadel niet perfect.. Dus maar "even" bij Tweespan langs geweest , Met een speciale pad eronder ligt het wel goed. Geen ideale oplossing maar wel fijn dat het tijdelijk "opgelost" is en we in ieder geval weer kunnen rijden.

Tweespan is nu bezig met het maken van twee verschillende modellen in twee verschillende wijdtes ( Tjalling zit er net tussenin).
Gelukkig geeft tweespan wel een redelijke prijs voor het gebruikte Fryso zadel en verkopen we het ideal zadel nu particulier..
Dus wie interesse heeft in een ideal zadel met nieuwe boom en fabrieksopvulling :P

Iedereen nog bedankt voor het meedenken!