Reflectie met buitenrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Re: Reflectie met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:45

Lampjes ook om je been/enkel doen ja! Dan zit je op "fietser" hoogte.. dat scheelt ook nog wel... En zo veel mogelijk reflecterende dingen "laag"... Want als jij zo'n lampje om je arm doet, dan ziet een auto je echt niet...

Ik heb een pony, dus ik zit nog niet zo hoog, maar ga maar op een groot paard zitten, ze zien je hesje niet, ze zien het deken ook pas heel laat (lampen staan als het goed is gericht op de grond, niet omhoog...)

Als ik ooit in het donker over straat moet (vermijdt het zo veel mogelijk hoor) gaat er ook altijd iemand te voet/op de fiets mee die aan de buitenkant rijdt (fiets met verlichting... te voet --> hesje + lampjes!)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:12

vibabu schreef:
Nogmaals Katyatje: hesjes zie je echt niet... en als je gewone lampjes heb en die schijnen opzij wil je ze ook wel eens niet zien. Doe iets om de benen en hang je paard vol met lichtjes (die alle kanten opschijnen)

Daarom zeg ik dan ook dat ik meer reflectie en licht wil. :) Die ene keer in het donker heeft me inderdaad geleerd dat een fluovest weinig effect heeft.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:41

Ik ben ook bezig met het maken van een borsttuig met reflectie erop. ik maar er ook iets op dat er een lampje aan kan hangen :D

Floor_ELL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:03

Ik rij nog gewoon buiten in mijn buitenbak, heerlijk springen of gewoon dressuur rijden, ook ga ik nog de weg op en het bos in. Dit doe ik wel met inrij deken omdat je dan toch wel veel stapt.
maar in de buitenbak rij ik gewoon met zadel, deukje, beenbeschermers en hoofdstel. Hij heeft er geen last van en ik ook niet. Bij het trainen krijg je het toch wel warm en je paard ook. Ik zou wel in en uitstappen met een instapdeken

Floor_ELL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:03

Buiten heb ik ook wel lichtjes en reflectie

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:05

nynkehielkje schreef:
Ik ben ook bezig met het maken van een borsttuig met reflectie erop. ik maar er ook iets op dat er een lampje aan kan hangen :D

Haha moet je wel uitkijken dat ie met zijn hoofd/half niet voor het lampje komt te hangen :P maar op zich.. wel handig (opeens mocht ie sterrenkijken ;) figuurlijk dan :p)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:07

Ik zie er uit als een kerstboom als ik in het donker ga rijden maar veiligheid boven alles!
Ik heb:
Een felroze hestje met rode knipperlampjes.
Een lamp die ik ter hoogte van mijn enkel hang met wit licht voor en rood licht achter.
Een felwitte lamp voor op mijn cap
Een klein rood maar wel duidelijk knipperend lampje in de staart gevlochten.
Peesbeschermers voor met aan de zijkant wit knipperende lampjes
Oorspronkelijk als hondenbandjes bedoelde rood knipperende bandjes om de achterbenen op kniehoogte, deze zijn zowel van achter als van opzij zichtbaar.
Reflectie banden on de teugels
een oranje borsttuig van reflectiemateriaal

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:37

Ik rijd niet vaak in het donker, maar soms noodgedwongen na les oid. Heb een reflecterende uitrijdeken, reflecterende beenbandjes voor het paard en zelf een reflecterend hesje aan. Wil ook nog iets met knipperlichtjes en lampjes gaan doen.

Hebben jullie foto's trouwens? Ben erg benieuwd hoe anderen eruit zien!! :D

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:39

Ik draag zelf een reflecterend hesje, een knipperd bandje om mijn arm en een fiets lichtje voor en achter.
Mijn paard draagt een reflecterende uitrijdeken en een lichtgevend bandje om zijn been.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:33

Serendip90 schreef:
nynkehielkje schreef:

Haha moet je wel uitkijken dat ie met zijn hoofd/half niet voor het lampje komt te hangen :P maar op zich.. wel handig (opeens mocht ie sterrenkijken ;) figuurlijk dan :p)

Jaa hahhaha en anders wat op de zijkant haha:D

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:02

Je zou nog een reflectie deken, borstruigje, hoofdstel reflectie, staart beschermer en lampje voor aan je laars kunnen doen :)