Pony wil bit absoluut niet in

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Re: Pony wil bit absoluut niet in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 18:23

@bleikja: ze word niet ingereden, maar voor de kar beleerd :j
@washinton: bedankt voor de tip! Ik warm heb bit met m'n handen op :j we hebben geen warm water op de wei!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:38

Onze 3 jarige was in het begin ook niet zo fan van het bit, ik vermoed dat het al eens is geprobeerd bij de vorige eigenaar, en dat dat niet zo goed is gegaan :D
Ik deed in het begin het bit alleen aan de rechterkant van het hoofdstel vastmaken, zodat je het hoofdstel alvast omdoet zonder dat het bit er al in zit.
Dan kun je (met wat appelstroop oid) heel gemakkelijk het bitje indoen, even je vingers in de mond zodat ze kauwt en ontspant en hup zo dat bitje erin.
Hangt hij wel op de goede hoogte? Niet te laag?

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 10:18

Bij de mijne kan het bij de vorige eigenaar niet verkeerd zijn gegaan. Heb haar als jaarling gekocht :) dat is trouwens wel erg vervelend!
Ik heb dat al eens geprobeerd, maar dan zonder iets op het bit, dat ging niet erg goed! Maar met iets van appstroop oid zal het vast lukken :)
Als het goed is hangt het bit goed! Ik zal even een foto zoeken, dan kun je het even beoordelen want ik twijfel ook een beetje over het hoofdstel zelf..

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 10:27

Foto

Hier had was ze redelijk ontspannen, en na flink knauwen op het bit en gekke bekken trekken was ze er rustig een beetje mee aan het spelen :)

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 13:28

Nou ik weet niet wat er is! Maar het help allemaal gewoon niet!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 06:17

En pakt ze het bit wel aan zonder het hele hoofdstel? Dus zo los?
Anders zou ik wel even hulp gaan inschakelen, want dit ga je niet redden alleen, en wordt het van kwaad tot erger. Ze associeert het nu met iets vervelends. Wordt ook niet kwaad oid, maar blijf rustig.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 08:03

Ik ga vandaag aan iemand vragen hoe ik dit kan oplossen. Ik wil ook de tandarts er bij halen want misschien heeft ze ergens last van.

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:29

En heb je wat gevonden bij haar? ben erg nieuwschiegig
Zelf had ik hier nog nooit van gehoord dus van daar