Waarom dragen we paardrijsokken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:08

Wij, of eigenlijk jullie, hebben paardrijsokken, omdat de fabrikant lekker geld aan jullie kan verdienen :D
Onzin natuurlijk, net als paardenparfum ;) Niet ieder product is 'zinvol'!

Daarom heb ik geen paardensokken (behalve dat ene paar, wat ik ooit gekregen heb). Ik draag altijd normale sokken of gewone kniekousen. Deze kniekousen zijn bv te koop bij V&D voor 3 paar voor 7-10 euro en zelfs met leuke gekleurde ruitjes, streepjes en printjes :j

Ik ga écht geen 8 euro voor een paar sokken betalen, terwijl bovengenoemde net zo fijn zijn

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:09

hihi ik draag bijna altijd paardrij sokken. Ook naar school enz. Okal is dat bij mij op school niet zo vreemt :P Ik vind ze lekker warm, blijven goed zitten en zijn sterk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:13

ik draag nooit paardrijsokken gewoon altijd sportsokken die ik net als de paardrijsokken over de broek doe.afzakken gebeurt echt niet en ik vind dit erg fijn ik rij gewoon met mijn gymschoenen

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:13

Dispar_Vulgo schreef:
Wij, of eigenlijk jullie, hebben paardrijsokken, omdat de fabrikant lekker geld aan jullie kan verdienen :D

Daarom heb ik geen paardensokken (behalve dat ene paar, wat ik ooit gekregen heb). Ik draag altijd normale sokken of gewone kniekousen. Deze kniekousen zijn bv te koop bij V&D voor 3 paar voor 7-10 euro en zelfs met leuke gekleurde ruitjes, streepjes en printjes :j

Ik ga écht geen 8 euro voor een paar sokken betalen, terwijl bovengenoemde net zo fijn zijn

Er zit toch echt wel verschil tussen hoor.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:15

Ik draag trouwens liever skisokken dan paardrijsokken. Die zijn dikker en dus warmer voor mijn eeuwig koude voetjes :')

Mews

Re: Waarom dragen we paardrijsokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:18

Ik draag nooit rijsokken. :+ Ik rij met wandelsokken van de HEMA, waar ik ook al mijn andere bezigheden in doe, omdat mijn hakken nogal gauw kapot gaan en met die sokken niet door de extra bescherming. :j Ik draag overigens hoge bergschoenen met chaps met rijden, en daar heb ik voldoende bescherming aan, de chaps, om geen hoge sokken nodig te hebben. :) Ik heb wel een paar paar rijsokken gehad maar die vond ik niet zo fijn zitten, en gaven mijn hakken onvoldoende bescherming.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:36

Voor de mooi en omdat ze zo lekker warm zijn, in de winter heb ik altijd gewone sokken en dan paardrijsokken eroverheen, en dan nog men thermo boots. heerlijk warme voetjes

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:41

Omdat ze lekker warm zijn en er voor zorgt dat je laars goed aansluit (bij mij dan)
Ik draag ze er trouwens altijd onder, snap niet waarom mensen ze er boven doen eigenlijk :P

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:43

Emie99 schreef:
Omdat ze lekker warm zijn en er voor zorgt dat je laars goed aansluit (bij mij dan)
Ik draag ze er trouwens altijd onder, snap niet waarom mensen ze er boven doen eigenlijk :P

Ik draag mijn niet-paardrij-sokken ook altijd boven de broek hoor, zodat hij niet omhoog kruipt! :D Als ik geen sokken over mijn broek doe bij een klittebandsluitingbroek gaat 'ie naar omhoog schuiven...

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:46

Hoezo zou die omhoog schuiven? :?
Als je ze oer onder doen schuiven ze niet omhoog misschien omdat de rijbroek dan strakker zit. Maar ik heb er nooit problemen mee gehad :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:46

ik rijd altijd met gewone sokken. Heb mijn paardrijsokken in Nederland vergeten in te pakken en nu heb ik hier alleen lange sokken die roodwit gestreept zijn, wil toch liever niet als pipo de clown op het paard zitten :+

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:49

Nou dan ben ik vast heeeeeeeeeeeeel vreemd! :Y)
Ik doe normale sokken, onder mn rijbroek,
En dan over die paar sokken nog een paar normale (wel hoog) of lange paardrij sokken..
Waarom?? Geen idee... aan geleerd gedrag denk ik :(:)

:')

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:51

Ik draag geen paardrijsokken :')..

Ze zijn na 1 keer dragen (en daarna dus wassen) altijd zo stroef dat ik ze niet meer aankrijg :+

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:46

yaylavb schreef:
Dispar_Vulgo schreef:

Er zit toch echt wel verschil tussen hoor.

Oh nou sorry, wilde niemand op z'n paardensokken trappen *flauw* :+
Waar zeg ik dan dat ze exact hetzelfde zijn? :D

Ik schrijf alleen dat ik 'paardensokken' (plak ergens het woordje 'paard' op, en je betaald gelijk 3x de gewone prijs) zinloos vindt, en ik gewone (knie)kousen net zo fijn vind :j
Laatst bijgewerkt door Dispar_Vulgo op 13-10-12 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:48

ze zitten wel beter dan normale sokken en zeker als ze nieuw zijn,zijn ze zo lekker zacht *\o/*

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:50

Dispar_Vulgo, denk dat yaylavb dat haalde uit het feit je schrijft dat het geen zinvol product is. :D Maar voor sommige mensen is het dus wel zinvol en maakt het wel verschil. Zelf heb ik ook niks met rijsokken, maar dan weer wel met wandelsokken met verstevigde hak, terwijl mijn man het geen reet uitmaakt of hij wandelsokken, sportsokken, skisokken, paardrijsokken, of gewoon flimsy dunne sokjes draagt, en het dus idd totaal niet zinvol is om dure sokken te maken. :D

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:50

Draag ze vooral thuis want ze zijn zo lekker warm en zacht :P soms zijn ze te dik voor in mijn laarzen.

RoeanneT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:53

Waarom dragen mensen gewone sokken? :D
Ik koop mijn rijsokken bij de welkoop/boerenbond 3 paar voor 10 euro!
Ze zitten zooo lekker, zijn warmer dan normale sokken en gaan minstens 3 jaar mee.. :+

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:54

Roskur schreef:
Dispar_Vulgo, denk dat yaylavb dat haalde uit het feit je schrijft dat het geen zinvol product is. :D Maar voor sommige mensen is het dus wel zinvol en maakt het wel verschil. Zelf heb ik ook niks met rijsokken, maar dan weer wel met wandelsokken met verstevigde hak, terwijl mijn man het geen reet uitmaakt of hij wandelsokken, sportsokken, skisokken, paardrijsokken, of gewoon flimsy dunne sokjes draagt, en het dus idd totaal niet zinvol is om dure sokken te maken. :D

Dat mogen anderen vinden :j

Inderdaad wandelsokken heb ik ook niks mee! Heb al jaren de 4-daagse gelopen op gewone ordinaire katoenen huis-tuin-en-keuken sokken en nooit problemen, totdat ik 1 jaar eens ging proberen op 'wandelsokken', nou heb het geweten hoor..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:04

Omdat je dan een heel glad been hebt, tot aan de teen. Nergens iets wat kan verschuiven of irriteren, laarzen en stalschoenen kun je gewoon aan en uitdoen zonder dat er ergens een plooitje komt.

Dat de producent er centen aan verdient, tja, bij welk product is dat niet. Dat heet economie. :o

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:11

Dispar_Vulgo schreef:
Dat mogen anderen vinden :j

Inderdaad wandelsokken heb ik ook niks mee! Heb al jaren de 4-daagse gelopen op gewone ordinaire katoenen huis-tuin-en-keuken sokken en nooit problemen, totdat ik 1 jaar eens ging proberen op 'wandelsokken', nou heb het geweten hoor..

Ik ben van mening dat dat heel erg per persoon wisselt (vandaar ook dat iedereen iets anders vindt, maar omdat jij het zinloos vindt is het dat dus niet per definitie), 't is net wat je lichaam nodig heeft hè! Ik loop zelf op een manier waarop ik mijn hakken kapot loop, en/of die van de schoen, waardoor ik gewoon niet normaal op goede schoenen kon lopen. Ik droeg ook altijd gewone sokjes met leuke motiefjes en kleurtjes, maar sinds iemand de tip van wandelsokken gaf en ik die probeerde draag ik niet anders meer; eindelijk kan ik gewoon waar ik wil heen wandelen zonder gelijk blaren! :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:12

Ik draag bijna altijd paardrijsokken die dingen zitten gewoon lekker. of ik nu paard rijdt of gewoon ga werken of naar de winkel bijna altijd paardrijsokken aan. Zomer en winter.

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:19

Dispar_Vulgo,het waw niet aanvallend bedoel hoor .
Sorry als het zo over kwam .
Maar het verschil is voor somige best veel .
Ik heb snel last van mijn voeten en als ik dan van die dunnen sokken aantrek heb ik er snel last van ,dit zal natuurlijk per persoon veranderen .

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:20

In de herfst, winter en lente zijn ze warmer dan gewone sokken. In de zomer heb ik eigenlijk altijd gewone sokken aan :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:45

Ik heb altijd gewone sokken aan. Dus het hoeft gewoon niet.