Paard krijgt witte plekken.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Paard krijgt witte plekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 22:03

Jaa zadelmaker is geweest. Die heeft opgevuld, maar niet mee nagekeken, dus had m gebeld hij was op vakantie en zou deze week contact opnemen. Hihi eridinges, t gaat om t zusje van je paard :)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:56

Daarom reageer ik juist, laurie zou alleen zo doen als ze onwijs pijn heeft. Ik zou een andere zadelmakerij laten komen. Kijk ook eens op osteonet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 09:59

Dit is ook wat ik wilde doen inderdaad... Ben allemaal rond aan het speuren op internet, tis voor mij gewoon allemaal zo nieuw!

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:33

xx_Lyzet schreef:
wat zijn (vinden jullie) goede zadels voor koudbloeden zoals mijn haflinger? ik hoor vaak dat de knightriders juist fijn zijn voor haflingers..?

Cob-type zadels van Kent & Masters of Thorowgood. Passen perfect op de rondgeribde paarden, zoals Fjorden, Haflingers etc.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:28

FHS schreef:
xx_Lyzet schreef:
wat zijn (vinden jullie) goede zadels voor koudbloeden zoals mijn haflinger? ik hoor vaak dat de knightriders juist fijn zijn voor haflingers..?

Cob-type zadels van Kent & Masters of Thorowgood. Passen perfect op de rondgeribde paarden, zoals Fjorden, Haflingers etc.

Aanvulling op bovenstaand advies: koop wat voor zadel nooit (!) zonder er een deskundige bij te halen. De aanbeveling van het zadel is alleen bedoeld om je een richting op te wijzen. Ook een dergelijk type zadel moet op het paard gepast en indien geschikt aangepast en uitgebalanceerd worden!!

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:16

xx_Lyzet schreef:
Paar weken geleden kreeg mijn paard net achter de schoft aan beide kanten witte plekken.
Ik heb zadelmaker laten komen, om te zien of het zadel nog wel goed lag, die hoefde alleen maar opgevuld te worden.
Ik heb een wintec 500 zadel, en die heb ik vanaf het begin dat ik haar zadelmak maakte.
Nu moet ik wel zeggen, in de tussentijd dat ik haar heb en tot nu is ze wel redelijk wat afgevallen.

Ik heb ernstig mijn twijfels over de deskundigheid van deze zadelmaker!!
Je hebt een zadel dat al vanaf het begin dat de pony zadelmak is gemaakt op haar ligt. Inmiddels ben je 1½ (!) jaar verder. Kans is groot dat je paard zich, gezien haar leeftijd, ontwikkeld heeft in bespiering en dat je zadel dus niet meer past = te krap is geworden, want dat geeft je paard aan door de pijn in haar rug en de drukplekken die inmiddels zijn ontstaan.
De zadelmaker vult het zadel bij (!) ... waardoor het nog krapper wordt??

Hier mag je niet meer op gaan zitten tot de oorzaak verholpen is!!!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 12:18

Doe ik ook niet.... Hij is morgen terug van vakantie, heb met hun al contact gehad, en hij zou contact met mij opnemen, dus ben erg benieuwd.