Welke deken? eurostar move?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Re: Welke deken? eurostar move?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:05

Ik vind Eurostar nu ook niet gelijk een super dekenmerk, dan denk ik toch eerder aan dekens van Horseware, Bucas en de duurdere lijnen van WeatherBeeta.

Mijn ervaring, is je paard wat breder, ga voor horseware, wat smaller Bucas en WB pas beide. Koop je deken voldoende groot, liever te groot dan te klein.

Verder, dit wil je dus echt niet horen, maar ik zeg het toch maar, vorig jaar heeft mijn paard de hele winter met een (300grams) deken van €40 gestaan, eigen merk EJ. Zat perfect, geen schuurplekken en waterdicht. Prijs en merk zeggen dus niet alles. Om bij jou vergelijking te blijven, het ene merk spijkerbroek zit vaak super het andere weer niet, de pasvorm is gewoon anders en dat is bij dekens ook zo.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:46

De waterdichte dekens van Dominick hebben een gladde voering en bij de juiste maat liggen ze heel mooi los op de schouders en de schoft, ik heb er met mijn lange manen paard nooit schuur problemen mee gehad, ook niet op de schouders...

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:05

Ik heb een landa freestyle en deze hebben "kussens" langs de schoft waardoor er automatisch ook minder druk op de manen komt. Hoe het over een paar maanden is weet ik niet maar voor alsnog bevalt hij me prima.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 08:11

zwart makwb is een groot woord,
ik zeg enkel dat ik weet dat hij niet past

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:25

funnygirl1 schreef:
zwart makwb is een groot woord,
ik zeg enkel dat ik weet dat hij niet past

funnygirl1 schreef:
Nou ik wil juist een betere deken dan ik nu al heb en ik denk niet dat nika beter is dan hh
ook hoor ik hier veel slechte verhalen over een te krappe pasvorm over

"veel slechte verhalen gehoord" betekent niet "ik weet dat hij niet past".
Ik geef mijn ervaring even over Nika dekens. Wanneer je de versie zonder hals neemt, dan is deze écht ruim zat (zelfs voor mijn tuigpaard), maar je moet inderdaad niet 1 met halve hals willen, als je een stevig paard hebt.

Maar goed, voor jou klasse is Nika veel te goedkoop, kan je beter Bucas (a 2/300 euri) nemen. Overigens vind ik die absoluut geen mooi uiterlijk hebben (maar smaken verschillen) :+

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:38

Welke maat move heb je nodig?

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 13:20

183/191 of 185
ik wil een deken met iets van halve of hele hals maar toch ruim vandaar geen nika en bij deze wil ik dat nika gezeur beindigen :) vaak zijn duurdere merken van sterkere stof

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:08

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:40

Sorry dat ik er terug over begin maar de dekens van Harry's Horse vallen eerder een maat te groot, misschien daarmee dat je denkt dat NIKA (die trouwens bij 2 van men paarden de juiste maat heeft geleverd) klein valt ? # off topic

Voor de rest als je echt een goed deken wilt zou ik er een van Rhino of Bucas nemen dat zijn echt dekens die jaren meegaan en er goed uit blijven zien er zit dan weer wel een prijskaartje aan.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:24

Deken die niet kapot gaat? paard zijn eigen dekentje, is ook nog gratis!
er zijn geen dekens die nooit kapot gaan ;)

ellend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:28

Kijk eens voor een dominick deken. Die zijn echt perfect! Onverwoestbaar ( de nieuwe) en een perfecte pasvorm dankzij ODS systeem.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:31

ellend schreef:
Kijk eens voor een dominick deken. Die zijn echt perfect! Onverwoestbaar ( de nieuwe) en een perfecte pasvorm dankzij ODS systeem.

:j