[WN] Bitgebruik

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:44

Ik rijd met diverse bitten western en ook bitloos, het is net wat ik wil oefenen mijn paard kent het allemaal.
Rij zelfs wel eens hoofdstelloos in de bak als het rustig is.
Als het wat drukker is en ik wil correct en fijn rijden rij ik met een enkel gebroken baby shankje, hier rij ik ook mee buiten.
Als iemand voor het eerst op mijn paard stapt geef ik meestal een side pull, om even te kijken hoe iemand rijdt.
Als ik voor wedstrijden oefen rij ik met een bosal (Rij nog maar L5 en dan moet je met snaffle of bosal rijden, aangezien mijn paard op enkel snaffle nogal drammerig kan zijn rij ik dan liever met bosal)

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:11

Mijn vorige trainer zei dat hij vond dat je altijd moet trainen met snaffle en voor shows met shank.
Huidige trainster vindt dat als je paard eraan toe is, dat je altijd met shanks rijdt.

Wat vinden jullie van beide stellingen? Mij lijkt dat in beide wat zit, maar wat zou nu beter zijn?

xdanieijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:01

ik rij nu nog met een snaffeltje omdat mijn paint daar prima op loopt maar ik ga misschien wel een x proberen met de shank want misschien loopt ze daar nog fijner op ;)

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:28

ja deze past fijn ik heb al aardig veel verschillende geprobeerd maar ze blijft er wel in hangen met het buiten rijden en word soms onhoudbaar wat ikzelf niet prettig vind langs de drukke wegen, maar als we in de bak lekker met oefeningetjes bezig zijn is er niks aan de hand op de snaffle.