Goed zadel voor jong paard..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:17

Voor onze haf heb ik een brede boomloos van wintec, is een fijn zadel om mee te beginnen.

JeaDH

Re: Goed zadel voor jong paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:22

Gewoon een zadel wat nu goed past voor jullie beide, en ik zou voor 2de hands gaan naarmate je paard veranderd het zadel aan laten passen lukt dit niet het zadel inruilen voor een zadel wat wel goed past.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:24

Wat voor paard is het eigenlijk?
Een goed passend zadel is al moeilijk genoeg. Een zadel waar je jonge paard niet uit groeit een utopie.
Er zijn zadels (ook leer) met verwisselbaar of verstelbaar kopijzer, zoals Ainsley, Albion, Wintec / Barnsby (leren Wintec versie) etc., maar die zijn vaak duurder. Mss kun je iets 2e hands vinden dat goed past alvorens je definitief een zadel op je paard laat aanmeten?

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:27

ik blijf bij een hulsebos zweren voor altijd denk ik..

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:28

even een stipje eind van de maand komt ook een zadelpasser voor mijn 4 jarig paard.
heb nu een leenzadel kent en master van hun met verwisselbare boom etc. zit super fijn en mijn paard gaat ineens anders lopen ben benieuwd.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:31

Babootje schreef:
Een goed passend zadel is al moeilijk genoeg. Een zadel waar je jonge paard niet uit groeit een utopie.
Er zijn zadels (ook leer) met verwisselbaar of verstelbaar kopijzer, zoals Ainsley, Albion, Wintec / Barnsby (leren Wintec versie) etc., maar die zijn vaak duurder. Mss kun je iets 2e hands vinden dat goed past alvorens je definitief een zadel op je paard laat aanmeten?

:j ik krijg volgende week mijn Albion binnen voor mijn 4 jarige. Idd aardig aan de prijs maar je hebt veel mogelijkheden om hem later weer aan te passen. Heb er het afgelopen jaar ook een albion opgehad van iemand anders, ging echt perfect nu lag hij niet meer perfect. Dus nu mijn eigen Albion, heerlijke zadels!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:51

Tootz schreef:
Babootje schreef:

:j ik krijg volgende week mijn Albion binnen voor mijn 4 jarige. Idd aardig aan de prijs maar je hebt veel mogelijkheden om hem later weer aan te passen. Heb er het afgelopen jaar ook een albion opgehad van iemand anders, ging echt perfect nu lag hij niet meer perfect. Dus nu mijn eigen Albion, heerlijke zadels!

albion heeft een model met een verstelbare boom. Kost dan wel wat maar dan heb je ook wat :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:27

Tootz schreef:
Babootje schreef:

met jou ga ik ook mee :D ik rijd iedere zaterdag in een albion op een ander paard. echt een HEERLIJK zadel!! zit gewoon super fijn enz. Dus een goede keuze ja!

joopie92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 22:48

Ik heb een hannoveraan!

Vandaag is de zadelmaker geweest en het is t DT saddlery dressuurzadel geworden, heerlijk zadel en ligt als gegoten op mn paard.
Het fijne is dat dit zadel nog altijd opgevuld etc kan worden en ook een verwisselbare boom heeft.

Als het goed is heb ik het over ongeveer 2 weekjes :)

joopie92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 22:48

En ook voor een fijne prijs :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:32

Dat merk ken ik nog niet. Heb zelf ook een Albion na een schier eindeloze zoektocht naar een goed passend zadel op onze welshcob. Een heerlijk zadel overigens.