Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oji schreef:Met een goed bit heb je misschien maar 1 keer die tandarts nodig
Amaranth7 schreef:Wat een onzin, met een goede en vriendelijke hand heb je geen tandarts nodig.. Met een vriendelijke hand komt je bit niet tegen de tanden aan en zal het paard niet gaan knarsen.. Heb je geen speciaal bit voor nodig hoor.
probabeest schreef:Amaranth7 schreef:Wat een onzin, met een goede en vriendelijke hand heb je geen tandarts nodig.. Met een vriendelijke hand komt je bit niet tegen de tanden aan en zal het paard niet gaan knarsen.. Heb je geen speciaal bit voor nodig hoor.
??? niet alleen daarvoor is een tandarts nodig hoor, de meeste gebitten slijten gewoon niet correct af, onafhankelijk van welk bit er word gebruikt.
Zie de post van oji. Amaranth7 schreef:Dat snap ik ook wel, maar er wordt hier voorgedaan alsof je met een gewoon bit alle tanden uit een paardenmond trekt en met een sprenger niet.Zie de post van oji.
oji schreef:@emma...dat was ook een goedkoop inkoppertje van mij. Ik wil ook niet zeggen dat dat bit slecht is, maar wat ik wel zie is dat de vorm van het bit gewoon veel minder mooi aan de paardenmond is aangepast als een sprenger dynamic bit. Sprenger doet heel veel onderzoek naar pasvorm en blijft dat ook evalueren en verbeteren. Je geeft zelf aan dat je vandaag een nieuw bit hebt gekocht. Ik heb na aanschaf van een passende sprenger dynamic nog nooit de behoefte gehad een nieuw bit te kopen. Uiteindelijk ben je dus niet veel duurder uit. Wel in 1 keer is het meer geld, maar ik koop liever 1 keer iets echt goeds als meerdere keren 'net niet'
FCSA schreef:emma525 schreef:Persoonlijk zou ik nooit zoveel uitgeven aan een bit. Dan liever de tandarts.
Het is toch niet óf een goed/duur bit, óf de tandarts?
.
) maar voelde geen verschil, hij is sowieso al zacht in de mond. Dus de Dynamic maar doorverkocht
Amaranth7 schreef:oji schreef:Met een goed bit heb je misschien maar 1 keer die tandarts nodig
hier.
Met een sprenger een een strenge hand kan je hem misschien wel een keer vaker nodig hebben.
heb mn bericht een stukje hierboven aangepast, tandarts heb je zelfs nodig zonder bit natuurlijk.