Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
CaPrIoLe`79 schreef:Als je bang bent voor paardenvoeten en ijzers kun je een hond ook veilig met een kleinere maat paard laten trainen:
[ Video ]
anneliesdj schreef:CaPrIoLe`79 schreef:Als je bang bent voor paardenvoeten en ijzers kun je een hond ook veilig met een kleinere maat paard laten trainen:
[ Video ]
Hier is echt wel even wat opvoeding voor de hond nodig hoor.
Hij heeft geen enkel respect voor je pony en dat geruk aan de lijn is nou niet echt fijn, om het nog maar niet te hebben over hoe hij op het laatst de pony opknupt in de lijn.
Ik vind je pony in dit geval veel te vriendelijk en daardoor de dupe worden.
Je vind het ook niet verontrustend dat je hond van begin tot einde een enorme borstel op de rug heeft?
.

anneliesdj schreef:Wat doe je nu moeilijk?
Denk je echt dat een hond onder een lopend paard door gaat rennen?
Een hond heeft wel zoveel respect dat ze een paar meter naast het paard gaan lopen ipv strak naast de benen.
CaPrIoLe`79 schreef:Hond mee op buitenrit is zo geleerd, maar aan de lijn is best riskant, want als je een keer aan de lijn trekt, trek je de hond onder de paardenvoeten.
Als een hond zonder paard aan de voet heeft leren meelopen, zal hij met het paard hetzelfde doen, alsof er geen paard is.
Als je bang bent voor paardenvoeten en ijzers kun je een hond ook veilig met een kleinere maat paard laten trainen:
[ Video ]
pearlie schreef:Als die pony het niet zou accepteren zou die dat wel laten merken hoor... en
Soprano schreef:Dat opspringen om aan te lijnen vind ik ook een mooie optie, als je auto ziet aankomen ofzo. Zo zag ik het ook altijd voor mij, maar mijn hond is uiteindelijk wat klein uitgevallen(dit was overigens ook gewoon voor de foto)
[ Afbeelding ]

.
) en paar keer met ze daar geweest zodat ze al een eerste indruk van paarden hadden
.
...
. loekje schreef:Soprano schreef:Dat opspringen om aan te lijnen vind ik ook een mooie optie, als je auto ziet aankomen ofzo. Zo zag ik het ook altijd voor mij, maar mijn hond is uiteindelijk wat klein uitgevallen(dit was overigens ook gewoon voor de foto)
[ Afbeelding ]

Ik denk ook dat het net iets te hoog is..