Lange banaansingel sluit wel heel slecht aan op paard, huh?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:28

Sodeletuut schreef:
Maar het idee van een banaansingel is toch dat de singel het zadel niet naar voren trekt? Dus je doet de bolle kant naar de voorbenen, zodat het midden op de 'singelplek' zit, maar de stoten wat naar achter, zodat het niet gaat trekken?? :=

Zo doen wij het wel, maar schijnbaar andere mensen doen het dus om uitsparingen te hebben voor de voorbenen, dus andersom.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:28

Heb er wel eens een gebruikt voor merrie met chronische singelplekken en dus anderom gebruikt, werkte wel behalve dat hij ook zo krom trok.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:29

Sieltjuh schreef:
Sodeletuut schreef:
Maar het idee van een banaansingel is toch dat de singel het zadel niet naar voren trekt? Dus je doet de bolle kant naar de voorbenen, zodat het midden op de 'singelplek' zit, maar de stoten wat naar achter, zodat het niet gaat trekken?? :=

Zo doen wij het wel, maar schijnbaar andere mensen doen het dus om uitsparingen te hebben voor de voorbenen, dus andersom.

Maar voor die uitsparing is toch juist de anatomische singel? :o?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:31

Dat dacht ik ook :o
Maar schijnbaar een heleboel andere mensen niet :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:56

Ik heb antwoord van m'n zadelmaker :))
Het ligt er aan waarvoor je hem gebruikt: paarden met een bolle buik gebruik je de bolle kant naar achteren.
Paarden waarbij het singelplaats ver naar voren ligt (zoals bij die van ons) dan gebruik je hem met de bolle zijde naar voren *D
Dit had ze al eens uitgelegd, maar bij mij is alleen blijven hangen dat wij de bolle kant naar voren moeten gebruiken :')
Laatst bijgewerkt door Letizia op 24-09-12 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:59

Letizia schreef:
Het ligt er aan waarvoor je hem gebruikt: paarden met een bolle buik gebruik je de bolle kant naar achteren.
Paarden waarbij het singel ver naar voren ligt (zoals bij die van ons) dan gebruik je hem met de bolle zijde naar voren *D
Dit had ze al eens uitgelegd, maar bij mij is alleen blijven hangen dat wij de bolle kant naar voren moeten gebruiken :')

Dan gaat ik het eens ook andersom uitproberen :+
Dus met de bolle kant naar voren.
Ik heb hem nu andersom maar hij blijft wel liggen :)
Bij Mirka heb ik eigenlijk 2 problemen.

1 Normale singel trekt zadel naar voren
2 Schuurplekjes

Zoals ik het nu doet nog geen last van gehad...

Sieltjuh

Re: Lange banaansingel sluit wel heel slecht aan op paard, huh?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:00

Hoezé!! We zijn eruit! :D

Er zijn dus idd twee manieren :j

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:02

Letizia schreef:
Paarden waarbij het singel ver naar voren ligt (zoals bij die van ons) dan gebruik je hem met de bolle zijde naar voren *D

Maar ik wil niet lastig doen... Een singel die ver naar voren ligt komt toch vaak door een bolle buik?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:03

Ik denk dat ze singelplaats bedoeld. Dus de plaats waar de singel "van nature" komt te liggen bij een paard. Dat is bij elk paard verschillend :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:30

Ja typfout, ik bedoel idd singelplaats :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 10:18

Bedankt voor het navragen Letizia! Ik was ook even bang dat ik misschien gek geworden was, aangezien mijn zadel werd afgepast door de zadelmaker met mijn korte singel, en de bolle kant naar voren, als je dan leest dat dat niet de juiste manier is.. Maar je zal ze blijkbaar op 2 manieren kunnen gebruiken, opgelost.

Ik las in ieder geval dat de singel nog wat moet vormen, dus daar wacht ik dan maar op, en anders voorlopig hem maar andersom gebruiken. Bedankt voor het meedenken allemaal!