iemand ervaring met dit boomloos zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: iemand ervaring met dit boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:46

als je een beetje zoekt is een barefoot 2e hands best goedkoop te vinden '

ik heb er 1 voor 100 euro compleet en 1 voor 150 compleet gekocht
met grandeur fisiopad zelfs :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:48

Ik heb dit zadeltje voor m'n shet gekocht. Voor m'n nichtjes die er zo'n 3 keer per jaar bovenop zitten en het boomzadel dat niet goed paste, maar veel geld uitgeven voor een barefoot vond ik ook zonde. Maar wat een ramp zadel zeg. Schuift van links naar rechts, beugels vliegen er uit het niets opeens vanaf. En het korter/langer maken van de beugels is ook een absolute nachtmerrie. Dus voor die 3x per jaar, moet mijn boomzadel maar volstaan. En ik raad het je echt af. Nee echt een miskoop dat zadel :n

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:20

Ik heb ook ontzettend zitten twijfelen om dit zadel te kopen. Ik denk wel dat ie 10 keer ergens in mijn winkelmandje heeft gezetn online. Uiteindelijk ben ik toch maar bij barefoot gebleven, en ben nu erg blij met mn 2ehands barefoot mt 0!

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:37

ik zat eerst ook te twijfelen maar wou eerst even kijken wat de ervaringen met deze zadels waren
op de site word het allemaal mooi omschreven en omdat ik denk dat mijn pony net tussen een 0 en een 1 nodig heeft dacht ik dat dit zadel misschien zou passen maar ik denk dan toch dat ik voor een barefoot ga ook al vind ik die ook niet echt lekker zitten

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:17

als je een barefoot niet lekker vind zitten, dan kan ik me haast niet voorstellen dat je dit zadel wel lekker vind zitten:-)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:31

Ik ben er wel tevreden over. Ik heb er idd andere beugelriemen aan gedaan. Nu zeg ik er wel bij dat ik het geen zadel vind om er dagelijks intensief mee te rijden. De service vind ik ook niet je van het, je krijgt een standaard maat singel geleverd en daar moet je het mee doen. Bij ons is die dus veel te ruim.Andere bijbestellen kan wel maar voor die prijs heb je er 2. Wel weer leuk is dat we er een bitloos touwhoofdstelleje met teugels erbij kregen. Affin, conclusie, voor ons gebruik prima genoeg, maar vraag je meer van je paard dan zou ik voor een andere gaan.

Ginoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:33

dit zadel lijkt op een namaak van de freeform zadels als ik snel kijk. Typ op google maar eens "freeform zadels" in.
Ik geloof dat dit soort zadel sniet geschikt zijn voor paarden met een hoge schoft. (correct me if i'm wrong)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:50

Nou, het is eigenlijk een namaak van namaak van Freeform... Freeform is echt topkwaliteit, de Freemax is daarvan weer een goedkopere kopie, vervolgens zijn er van de Freemax weer goedkopere kopieën gemaakt en dit zadeltje is dan weer een stapje lager qua prijs / kwaliteit...dit is echt de extreme budget-versie zo te zien.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:15

Het is van stof, ja niet van leer, maar moet het dan persee baggerkwaliteit zijn? Je heb zoveel namaak, wil niet zeggen dat het echt minder goed zit of is. Natuurlijk hoef je bij een nepparfum niet te verwachten dat het de 12 uur blijft ruiken zoals de echte doet, maar slaap jij er minder om? ik niet. Een zadel moet lekker liggen en dat het eventueel op is na 3 jaar..tja pech,was de prijs ook naar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:38

mmm, voor het geld waarvoor deze zadels op ebay staan , (inclusief verzenden kom je op hooguit de helft ) zou ik dna eerder via ebay een gokje wagen en er vooral niet te veel van verwachten wat betreft kwaliteit en duurzaamheid.
en hele goeie pad er onder .

ik zou de gok in ieder geval niet nemen en eerder op zoek gaan naar een goed gebruikt zadeltje

(ook op basis van andere gebruiks ervaringen)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:02

@pipo,
Ik heb foto's gezien van dit type zadel en dan met name over de beugelophanging. En ik moet zeggen dat ik dat voor geen goud op m'n paard ga leggen om ermee te rijden. Want ook bij weinig gebruik kan je daarmee je een hoop ellende op je hals halen. Voor foto's daarvan moet je maar eens op Bokt zoeken.

Wat ik wel gehoord heb van dit type zadel is dat het minder breed zit dan bv een BF.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:35

nee dit is echt geen fijn zadel, het zit niet lekker en ik kon er geen passende singel bij vinden, niet aan beginnen dus!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:57

pipo schreef:
Het is van stof, ja niet van leer, maar moet het dan persee baggerkwaliteit zijn? Je heb zoveel namaak, wil niet zeggen dat het echt minder goed zit of is. Natuurlijk hoef je bij een nepparfum niet te verwachten dat het de 12 uur blijft ruiken zoals de echte doet, maar slaap jij er minder om? ik niet. Een zadel moet lekker liggen en dat het eventueel op is na 3 jaar..tja pech,was de prijs ook naar.

Nee, niet persee, maar in dit geval wel. Zoals ik al aangaf heb ik dit zadel zelf en het is zelfs die 20 euro niet waard geweest. Echt een prutzadel!