sanso schreef:maar om even wat verduidelijking te geven, hij gaat er niet vandoor met me, maar elke keer na een les dressuren, kan ik mijn handen amper bewegen omdat ik hem op rust moet rijden omdat hij zo enthousiast is, dat is dus mijn probleem, hij is ook nog maar jong dus is hij me aan het uitproberen, misschien heeft het daar ook wel wat mee te maken
Maar als jij zoveel last hebt van je handen na je les gaat er echt iets goed mis! Wil je absoluut niet afkraken maar paardrijden doe je niet op kracht. Als je paard zo enthousiast is dan moet je hem anders gaan rijden, veel bezig gaan hem geen tijd geven om te versnellen maar veel vragen. Zelfde met uitproberen daar moet je hem de kans niet voor laten geven, echt goed aan het werk zetten. Verder laat je instructeur er eens op zodat hij veel gerichtere tips gaat geven en ja misschien niet verkeerd om eens een proef les te nemen bij iemand anders misschien past dat beter bij je paard. Ieder paard heeft een ander aanpak nodig. Wil helemaal niet zeggen dat de manier waarop je nu bezig bent met je instructeur ook daadwerkelijk goed ligt bij je paard.