peesbeschermers te groot , of kan het net ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:34

Hoi,

ik vindt ze ook wat groot / lang voor je pony.
Kan het probleem heb vroeger ook een b pony gehad en dat was ook altijd moilijk om het echt passend te krijgen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 17:37

ja hé dat heb ik nu ook , het is even zoeken maar ik kom er wel !
( hij is de foto's nog aan het uploaden )

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 17:44

rOcky_lofz

Re: peesbeschermers te groot , of kan het net ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:46

Vind ze eigenlijk allemaal te groot... zou echt naar kleinere kijken of niks omdoen

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:04

Ik zou denk ik echt een maatje kleiner gaan kopen!
En de hoeven lijken me ook erg lang :o

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:05

Hoi,

die zijn echt beide te groot.
Je ziet het nu duidelijk aan het gedeelte wat om de kogel zit.
Ik zou eens kijken voor peesbeschermers van eskadron maat pony die vallen een heel stuk kleiner.
Dit lijkt echt wel meer cob.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 18:08

ja br hewft geen maat cob , dus pony is eigenlijk pony/cob geworden

bedrankt voor de tip, die van eskadron lijken me wel fijn ja , daar heb ik al 2 peer strijklappen van

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 18:42

mmm heb eens op internet zitten snuffelen
maar die peesbeschermers van eskadron zijn me net wat te duur om uit te proberen of ze passen ( ja die van br zijn ook redelijk duur maar die had ik niet voor deze pony gekocht , zou wel erg jammer zijn 20+20+15=55 euro voor niets uitgegeven -O- )
ken ook niemand in de buurt van wie ik ze zou kunnen lenen

ik denk dat ik eens langs de decathlon ga als ik toevallig nog eens in de buurt kom
daar heb ik al strijklappen van en ben er zeer tevreden over,
( ik heb 1 paar goede leren die zeker weten passen dus het heeft niet echt haast , maar die zijn al zovaak gebruikt dat het merkplaatje helemaal is weggesleten en ook al jaren oud dus op internet naar afbeeldingen kijken heeft ook geen zin want het model is waarschijnlijk toch al veranderd )

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:40

Is dit misschien iets voor je ??

DunLieke ruitersport

Maat: AB pony

PU peesbeschermers AB pony (artikelnr: 11113) € 17,00

PU strijklappen AB pony (artikelnr: 11112) € 13,00

Kleuren: zwart, wit, lichtblauw, rood, roze, donkergroen, grijs, bordo, paars, geel en oranje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:09

Ze zijn inderdaad te groot. Til 1 van de voorbenen maar eens op als hij peesbeschermers om heeft, dan zul je zien dat ze nogal in de knieholte gaan zitten.
Volgens mij valt harrys horse iets kleiner uit, maar denk dat die alsnog te groot zijn voor jouwn ponytje.
Over het proberen, volgens mij kun je het meeste wel ruilen toch? Ik had ooit ook eens de verkeerde maat peesbeschermers, heb ik kunnen ruilen tegen kleinere maat :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:16

Ze zijn te groot.
Mag ik vragen waarom je pony peesbeschermers om heeft?
99% van de paarden en pony's hebben het niet nodig. Beter voor de pezen en prettiger voor het dier.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:42

Hoi, de peesjes aan de voorbenen zijn wel te groot vind ik. Achter kan wel. Ik zou kleinere peesjes kopen, of gewoon geen peesjes omdoen. Dat is eigelijk alleen nodig met bijv. springen. ;)
Veel plezier nog met je pony. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:43

Gaat niet over de peeskappen, maar je borsttuig mag wel een paar gaatjes omhoog ;) . De bovenste rand moet net uitkomen waar de luchtpijp afbuigt en de borst in gaat.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 10:51

Juliette86 schreef:
Gaat niet over de peeskappen, maar je borsttuig mag wel een paar gaatjes omhoog ;) . De bovenste rand moet net uitkomen waar de luchtpijp afbuigt en de borst in gaat.

omlaag zul je bedoelen ! ja dat weet ik al

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:14

TS, Ik denk dat de BR shet jouw pony heel goed gaat passen :j ! Zijn net een slagje kleiner dan de Norton.

En een bezoekje aan de smid mag ook wel.. Beter voor de pony, anders krijgt hij last van zijn beentjes.. :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:15

romyloverrr schreef:
Juliette86 schreef:

Nee, omhoog. Hij zit te laag :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 11:24

ShauniBef schreef:
TS, Ik denk dat de BR shet jouw pony heel goed gaat passen :j ! Zijn net een slagje kleiner dan de Norton.

En een bezoekje aan de smid mag ook wel.. Beter voor de pony, anders krijgt hij last van zijn beentjes.. :)

smid is al gebeld :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 11:28

ShauniBef schreef:
romyloverrr schreef:

Nee, omhoog. Hij zit te laag :)

kijk en op deze foto ( zelfde dag precies hetzelfde gaatje )
zou ik toch echt zeggen dat hij te hoog zit !
http://www.mijnalbum.nl/Album=PJJHUL7R

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:34

De Norton shet past mijn B pony ook. Heeft wel ranke beentjes.

Mensen TS vraagt hier voor beenbescherming, niet commentaar op het tuig, hoeven etc...

Maar TS ze zijn te groot/kan net, het harde zal niet zo snel in de 'knieholte' prikken, wel moet je goed uitkijken dat waar de onderkant het niet open schuurt. Hebben wij ooit hier met shetjes gehad met peesjes om. Die hadden ze ook niet nodig maar was meer als accessoire :=
ik heb van HH ooit hele kleintjes gehad, ook in roze etc zaten wel goed en waren ook iets harder dan die van BR etc.
Verder heeft Horze hele leuke en die zal jou pony ook passen. Net iets groter dan die van Norton shet maar kleiner dan de BR. BR heeft ook waar de kogel omsloten moet worden best wel groot oppervlakte en dat hebben die een stuk minder.

Op de laatste foto lijkt het borsttuig wel goed te zitten.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 11:40

oké bedankt hier heb ik wat aan :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 11:43

senna21 schreef:
Ze zijn te groot.
Mag ik vragen waarom je pony peesbeschermers om heeft?
99% van de paarden en pony's hebben het niet nodig. Beter voor de pezen en prettiger voor het dier.

staat in een post in dit topic :
romyloverrr schreef:
de pony is en kleine B-pony , er staat ook niets over haar lengte in haar stamboek.

met springen gebruikt ik ipv peesbeschermers springschoenen, en soms ook gewoon zonder iets .
ik gebruik de peesbeschermers nu eigenlijk even voor mennen ( pony heeft dit al 15 jaar niet gedaan dus als je zou schrikken ofzo heeft ze teminste bescherming om ) dit wil ik na een tijdje niet gaan doen.

en voor de iets ruigere buitenritten ( boomstammetje tussendoor , afsprongen en opsprongen , en bv heuvel af galoperen )
uiteraard zijn wij hier allebei op geoefend , ( nee ben geen penny die het stoer lijkt om eens het bos onveilig te gaan maken , en ja ik ken er genoeg die dat wel doen :j )

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 11:44

barrymuis schreef:
Is dit misschien iets voor je ??

DunLieke ruitersport

Maat: AB pony

PU peesbeschermers AB pony (artikelnr: 11113) € 17,00

PU strijklappen AB pony (artikelnr: 11112) € 13,00

Kleuren: zwart, wit, lichtblauw, rood, roze, donkergroen, grijs, bordo, paars, geel en oranje

bedankt ik zal eens kijken

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 11:45

x_lonneke schreef:
Hoi, de peesjes aan de voorbenen zijn wel te groot vind ik. Achter kan wel. Ik zou kleinere peesjes kopen, of gewoon geen peesjes omdoen. Dat is eigelijk alleen nodig met bijv. springen. ;)
Veel plezier nog met je pony. ;)

ik doe ook ''bv springen''

romyloverrr schreef:
de pony is en kleine B-pony , er staat ook niets over haar lengte in haar stamboek.

met springen gebruikt ik ipv peesbeschermers springschoenen, en soms ook gewoon zonder iets .
ik gebruik de peesbeschermers nu eigenlijk even voor mennen ( pony heeft dit al 15 jaar niet gedaan dus als je zou schrikken ofzo heeft ze teminste bescherming om ) dit wil ik na een tijdje niet gaan doen.

en voor de iets ruigere buitenritten ( boomstammetje tussendoor , afsprongen en opsprongen , en bv heuvel af galoperen )
uiteraard zijn wij hier allebei op geoefend , ( nee ben geen penny die het stoer lijkt om eens het bos onveilig te gaan maken , en ja ik ken er genoeg die dat wel doen :j )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:18

Pagony maat shet, is dat niet iets?
Of zouden die weer te klein zijn?
Mijne ctje heeft ook pagony en vind ik persoonlijk goede pbs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:01

romyloverrr schreef:
kijk en op deze foto ( zelfde dag precies hetzelfde gaatje )
zou ik toch echt zeggen dat hij te hoog zit !
http://www.mijnalbum.nl/Album=PJJHUL7R

Ook hier hangt hij te laag. Voorste riempje mag minimaal 1 korter en het riempje daarachter wel 2. Daarnaast zit je broekriem/strengophouders te strak waardoor er tijdens het trekken druk op het kruis wordt gezet. De strengen moeten in 1 vloeiende rechte lijn naar de zweng lopen. De strengen zelf zijn ook veel te lang en mogen wel een 2 gaten korter. De verbinding met het schoftje wordt naar achteren getrokken en de strengen hangen nog vrij los. Tijdens het trekken moet de bevestiging aan het schofje loodrecht omlaag hangen.