Welk springzadel, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 18:03

Sok schreef:
Gewoon een keer een goede zadelmaker laten komen, ik weet niet waar je woont, maar bokkers hebben vaak wel goede tips over welke goed zijn en over welke ze minder tevreden zijn.

Je kunt wel zelf gaan lopen proberen en van alles passen, maar zeker weten of het goed ligt doe je dan nooit.
Liever een keer een goede zadelmaker met veel (eventueel 2e hands) zadels langs laten komen en alles passen.
Denk dat je dan goedkoper uit bent dan steeds een nieuw zadel kopen.. Dit zeg ik helaas uit eigen ervaring..

Alle bokkers die een bepaald merk aanraden is leuk, maar elk paard is natuurlijk anders. Ik heb 2 dravers en de ene past m'n Kieffer zadel perfect en de andere absoluut niet, dus daar zou ik zeer zeker niet op afgaan. 'Een *merk* past op heel veel paarden', sja, zul je net zien dat het niet op die van jou past.. :')

Aannames :) Want ik ga niet zelf proberen, heb gewoon contact met een zadelmaker hoor. Wou gewoon voor mezelf weten waar ik eventueel naar kan kijken.

stellanoella

Re: Welk springzadel, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:11

Wat voor paard heb je heb je mechien een foto!!
Ben erg benieud wat voor zadel ik heb ook een pony merens bouw van
Een haflinger
Ik ben ook wel benieud wat voor zadel de mijne licht ook niet goed en ik heb laat 2 maanden geleden ook een zadel maker lang laten komen nou ik wacht nu nog op een antwoord
Pfff ....
Weet hoe je je voelt en het is natuuurlijk ook wel irrietant dat je steeds nieuwe of tweedehanse zadels moet kopen
En het kost ook nog een veel dus ik zoek ook een goede zadel makerr
Groetjes sucses en heb je een goede ou het graag willen horen:+

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 18:15

Als je het topic leest dan zie je al een aantal antw. op je vraag. (foto + uiteindelijke zadel wat het ws gaat worden) succes met je zoektocht (maar ik heb alles behalve een hafflinger/merens dus vrees dat je hier weinig aan hebt)

stellanoella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:30

Oke, als nog bedankt weet je mechien een goede zadelmaker

GwenEllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:39

Ik weet niet wat voor een budget je hebt, anders zou je ook eens naar franse zadels kunnen kijken. Ik heb daar top ervaringen mee. Antares, Bruno Delgrange, CWD, Butet dat soort merken?

Verder klinkt Stübben ook een goede optie!

Black Country is ook Engels toch?

stellanoella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:10

jaaa mechien ik ga zo gelijk kijken :D
hoe duur zijn die zadels ongeveer en opmaat dan ?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:16

Misschien moet je kijken of de kussens anders opgevuld kunnen/moeten worden. De voorkant van de kussens die doorlopen onder je kniewrong die kunnen ze vaak wat meer opvullen zodat het zadel daar niet zoveel meer in kan zakken.

Helaas heeft mijn paard ook een hoge schoft en heb ik bovenstaand ook geprobeerd met mn zadelmaakster (mfsc) maar het zadel gaat na even rijden toch weer wat richting de schoft. Ik gebruik nu een prolite pad met een extra vulling onder de voorkant.

Succes!

stellanoella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:22

jaa mijn pony heeft een korte schoft
dat is zo'n probleem geen een zadel te vinden lijkt wel pff :(

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 12:24

BC is ook Engels idd

http://www.rielklumper.nl/
Staat alles op over de BC stellanoella. Maar het lijkt me verstandiger als je eens een zadelmaker bij je pony laat komen en aangezien ik geen idee heb waar je woont kan ik je daar verder niet mee helpen.

Ik denk dat het hem vooral in de verwisselbare boom zit bij K&M. Ben ook niet van plan om nog verder met dit zadel aan het dokteren te gaan. Het zadel ligt gewoon niet fijn in balans en het is echt een wereld van verschil tov de BC die ik er nu op heb liggen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:27

als je een engels zadel moet hebben gaat een passier ws niet goed passen.. stubben is wel een fijn merk met gemakkelijke pasvorm

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:51

Met passier heb ik ook geen goede ervaring bij mijn paard. Wat wel paste is een BR jos lansink of een kentauer deze hadden ook een wat meer terug gesneden kamer. Verder heb ik een hele tijd een hulsebos eventingzadel gehad super fijn zadel!