Wat mis jij ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:43

Sterkte halstertouwtjes, als paardlief soms een goede ruk geeft = krak, doei touwtje. :=

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:47

Evelli schreef:
Dekjes inderdaad maat Shet :)
Br heeft shet en dan pony. Maar de shet is meer minishet en de pony gaat richting cob qua grote. Dus daar zit nog een heel eind tussen wat niet echt opgevuld wordt.

die zijn er echt al, en al best wel wat.
Misschien niet van BR, maar zeker wel andere merken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:48

En net Biothane hoofdstel.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... w&dur=8586

Zoiets dus, maar dan met een dikkere/bredere neusriem, en netjes afgewerkt zoals een normaal hoofdstel.

Dus iets wat eruit ziet als een gewoon hoofdstel, maar dan van biothane, dus gemakkelijk schoon te maken, en nog met een mooie glans ook! (uiteraard in het zwart of bruin dan)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:48

@ Evelli, de foto van het halster gaat vandaag nog naar de fabrikant. Ik heb ze ooit gezien bij hem.. dus ik laat hem er een maken in maat shet en mini en dan ga ik even kijken of de maten een beetje kloppen.

Dit soort fleecedekens is geen probleem. ik begrijp dat het vooral om 115, 125, 135 en 145 gaat.. of nog kleiner ?

Princesj schreef:
Springmutsjes met normale maat oren i.p.v. de ezelsvariant (alle merken geprobeerd, of oren te groot of afstand tussen de oren te klein)
Leuke hoofdstellen met lage neusriem

Springmutsjes met kleinere oren.. moet ik even over denken..

Ik ben aan het kijken om diverse hoofdstellen te maken zonder neusriem, en dat je dan zelf kunt kiezen welke neusriem je erbij wilt.
Heb je een voorbeeld van een mooi hoofdstel wat je graag zou zien met lage neusriem ?

Annabel schreef:
Sterkte halstertouwtjes, als paardlief soms een goede ruk geeft = krak, doei touwtje. :=

Zo een al ooit geprobeerd ?
https://www.peerkeruitersport.nl/media/ ... /60240.jpg

Annabel

Re: Wat mis jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:50

Ja.. ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgt. :=
Leuk zo al die ideeën! :D

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:50

Angela schreef:
En net Biothane hoofdstel.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... w&dur=8586

Zoiets dus, maar dan met een dikkere/bredere neusriem, en netjes afgewerkt zoals een normaal hoofdstel.

Dus iets wat eruit ziet als een gewoon hoofdstel, maar dan van biothane, dus gemakkelijk schoon te maken, en nog met een mooie glans ook! (uiteraard in het zwart of bruin dan)

Dat hoofdstel heb ik toevallig deze week nog staan bekijken.
Jij bedoelt dat het in de uitvoering is als een standaard hoofdstel ?
Dus gewoon vaste bakstukken, en geen clipjes ?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:55

Peerke_ schreef:
Princesj schreef:
Springmutsjes met normale maat oren i.p.v. de ezelsvariant (alle merken geprobeerd, of oren te groot of afstand tussen de oren te klein)
Leuke hoofdstellen met lage neusriem

Springmutsjes met kleinere oren.. moet ik even over denken..

Ik ben aan het kijken om diverse hoofdstellen te maken zonder neusriem, en dat je dan zelf kunt kiezen welke neusriem je erbij wilt.
Heb je een voorbeeld van een mooi hoofdstel wat je graag zou zien met lage neusriem ?

Ik ben echt helemaal fan van lakneusriemen en bling frontriemen, als simpel voorbeeld zou ik zeggen het lak hoofdstel van Harry's Horse.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:04

Ik vind het nogal moeilijk om voor een shetlander een leuk menwagentje te vinden behalve een sulky, gewoon iets op 4 wielen met een bok moet toch te doen zijn?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:05

Sababber schreef:
Ik vind het nogal moeilijk om voor een shetlander een leuk menwagentje te vinden behalve een sulky, gewoon iets op 4 wielen met een bok moet toch te doen zijn?

Die zijn er zeker wel, maar niet onder de 1500 euro, en onder die prijs zul je ze ook echt niet krijgen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 14:18

@ Princesj
Een lage neusriem met lak, ga ik voor kijken.
Op zo'n hoofdstel kun je later iedere bling bling frontriem zetten :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:09

Ik vind zelf dit kwa kleur niet zo passen in de dressuur:
Afbeelding

Het zou mij om zoiets gaan!
Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:14

Een normaal pvc hoofdstel;
Norton had/heeft die.
Mag in kleuren :) zolang het maar geen endurence hoofdstel is met klipjes.
Dus normaal trens hoofdstel, in het pvc :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:16

Een academische kaptoom op shet/pony maat(en dan bedoel ik echt die van Marijke de Jong), die vind ik tot nu toe gewoon het fijnst werken :) .
En een vliegenmasker die mijn pony past, ik heb nu een heel klein maatje ne die past mijn paard nog gewoon met gemak :') . Maargoed wellicht ligt dat meer aan de pony dan aan de maskers.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:19

Ik wil heel graag het bit dat ik nu gebruik maar dan messingkleurig. Ik heb een mylerbustrens, model MB04. Succes Peerke :P

Lage neusriemen met lak, die bestaan. Welke maat moet het zijn?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:26

Een bitloos hoofdstel met engelse 'look'. Dus een mooie brede onderlegde neusriem en gewoon normaal. Vaak zien ze er toch net anders uit als een engels hoofdstel. Ik heb het trouwens wel over een sidepull, want er zijn wel redelijk wat 'normale' crosslinks.

Paisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:29

het gaat er mij niet zozeer om om hoofdstellen in apparte kleuren bruin te krijgen (deze vind je wel na goed speurwerk) maar wat ik echt niet kan vinden in de kleur tabacco is een dressuursingel en beugelriemen. ( singel is er wel, maar die kost ruim €150,-) en dat heb ik er niet voor over :s

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:30

deze:
Afbeelding

en betaalbare exotische hoofdstellen en halsters :D

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:31

Ik denk eerlijk gezegd dat mensen het hoofdstel hierboven niet zo snel zullen kopen. :)

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:32

Stippen peeskappen lijkt mij leuk, en goedkope halsters met een knip indruk musketon (zoals de halsters van anky en hv polo hebben) en lichtblauwe hoofdstellen in full

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:34

Ik mis idd ook veel kleurtjes-hoofdstellen, ook bitloos.
En de KNAL rode peesbeschermers, die hebben ze bijna nergens.. altijd mat rood of bedeaurood.. (schrijf je dat zo?)

En ik zou ook graag wat apartere halsters zien, met lekker felle kleurtjes.. Zoals deze die ik laatst gekocht heb:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 7103_n.jpg

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:35

Annabel schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat mensen het hoofdstel hierboven niet zo snel zullen kopen. :)

dat was niet de vraag...de vraag is wat mis jij...nou dit mis ik...het hoofdstel is in Duitsland te koop maar ik ben niet zo van het bestellen in het buitenland (en hij is ook een beetje te duur := )

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:37

Dekens in het rood wit blauw. Piaffe verkocht ooit een set daarvan, maar hebben bijna niks meer.
Ook een zweetdeken in rood wit blauw is erg tof.
En andere vlaggendekens zijn natuurlijk ook erg leuk.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:37

Anne_mieke88 schreef:
Annabel schreef:

dat was niet de vraag...de vraag is wat mis jij...nou dit mis ik...het hoofdstel is in Duitsland te koop maar ik ben niet zo van het bestellen in het buitenland (en hij is ook een beetje te duur := )

Haha maakt niet uit, als jij dat mist dan mis je dat toch? :)

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:38

dekjes met alleen een vlaggetje van het land waar het ras van je paard vandaan komt erop, die zijn bijna nergens te vinden. en dan in basiskleuren zoals wit, donkerblauw, zwart grijs enz.
Laatst bijgewerkt door Featherlight op 12-09-12 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:38

Mooie hoofdstellen in cognac/tobacco met engels neusriem, die een beetje betaalbaar zijn! :)
Die zijn echt énorm lastig te krijgen of veel te duur, en ik ben al een behoorlijke tijd op zoek.

En inderdaad zoals Kayleigh_ zegt: rood-wit-blauw spullen zijn ook altijd erg leuk!