welk zadel is de beste?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vitaquilla

Re: welk zadel is de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:32

Ik heb zelf een rossner amerika zadel die elke jaar laat nakijken zadelmakerij van Rijs. Heel fijn zadel voor grote en brede paarden. ook daleman vind ik erg fijn alleen heel prijzig!

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:38

ik heb voor mijn 3jarige een night rider neptunes gehaald, licht kunstof zadeltje met een makkelijk verwisselbare boom.
is in dressuur en veelzijdigheids versie.
Heb er nieuw 195 euro voor betaald ;)
dit omdat hij erg iel is omdat hij nog geen spieren heeft en nog veel moet groeien.
zadeltje wel goed op hem laten bekijken en pas goed.
Ook hoorde ik iemand die dit zadel voor breder paard heeft ;) dus misschien kan het ook wel voor een fries ;)

deze heb ik dus :
http://hejagarderen.nl/ruitershopfoto.asp?shopID=275

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:45

Ik adviseer je om een zadel met verwisselbaar kopijzer te kiezen, omdat je paard gezien zijn leeftijd nog gaat veranderen qua bespiering. Kans is groot dat een zadel met houten boom binnen afzienbare tijd niet meer past.
Goede prijs-/kwaliteitsverhouding: zadels van Engelse makelij, Thorowgood en Kent & Masters, resp. kunststof en leren zadels. Hebben een speciaal model voor de w.s. rondgeribde Fries die jij hebt.

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:19

Voor tweedehands zou ik zeker gaan kijken naar Fryso zadels, deze zijn speciaal voor Friezen ontworpen en zitten echt heerlijk, verder kan je ook voor een Kentaur kijken of als je geen probleem hebt met kunststof Wintec.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:04

En.....wat is het geworden?

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:06

Ik heb een heel fijn tweedehands kieffer zadel met thermoplastische boom. erg handig voor jonge paarden die nog wat uitdijen!
Heb een zadelmaker aan huis laten komen en ik was 700 euro verder. Zo heb je ff een idee van wat het zou kunnen kosten

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:08

ik heb ook een kieffer, een lusitano