Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
vientijntje schreef:Ik heb jarenlang op een Phoenix van Heather Moffett gereden, dat is een boomloos dressuurzadel. Zit breed, maar héérlijk zacht en toch heel stevig. Het zadel heeft losse kniewrongen, die je desgewenst kunt verwijderen. Het zadel is gemaakt van memory foam, zowel de kussens (ca. 7 cm dik schat ik) als de zitting.
Zadel schuift niet (lag bij mij op een ronde tinker, ronde fjord en op een andalusiër).
Overigens vind ik de Barefootjes ook heerlijk zitten en deze schoven ook niet op de ronde tonnen van paarden die ik heb gehad. Maar boomlose zadels, net zo heerlijk als de Heather Moffetts heb ik nog niet gevonden.
Want als er iets mis is, tja moet je steeds je zadel naar Engeland sturen.
Hoef ik alleen af en toe de singel te vervangen voor een kortere of langere
BillieJean schreef:Thanks!!!
@ pmarena: de Atlanta zadels leken mij inderdaad ook wel mooi voor in de toekomst met endurance, maar wilde nu voor het inrijden iets meer steun bij mijn benen hebben. Wel fijn om te weten dat ze in ieder geval wat smaller zitten, "later" wil ik er zeker eentje hebben om mee te endurancen, ik denk dat dat zadel het paard minimaal belemmert met langere ritten.