Wat een hoop reacties! Superfijn! Dank voor al jullie tips en het meedenken 
Zal even de tijd nemen te antwoorden.
Ondanks dat het volgens mij best duidelijk in mijn post staat, er is allang een zadelmaker in het hele verhaal!
Ik heb al veel mensen laten komen en heel veel busjes vol zadels geprobeerd, maar steeds zonder succes (of zeer tijdelijk succes, tot het moment dat het weer niet meer past). Nu heb ik een zadelmaakster waar ik écht tevreden over ben, maar zij heeft ook niet alle zadelmerken tot in het oneindige als paszadels. Omdat we waarschijnlijk verder moeten kijken dan wat zij zelf in voorraad heeft, heb ik dit topic geopend. Wie weet komt er nét die tip uit waar zij of ik nog niet aan hebben gedacht!
Hoor vaak massimo, zit ik inderdaad ook mee in mijn hoofd. Vorig jaar paste dat niet, maar nu zijn rug rechter is kan het een optie zijn. Hoop alleen dat ik aan die 2 maten verstel dan genoeg heb...
Nado en Sizzle, thanks! Ik zal het haar zeker vragen.
Boomloos twijfel ik nog erg over. Qua aanpasbaarheid en flexibiliteit, ja! Maar mijn ervaringen zijn er niet super mee. Maar goed, dat zijn die met boomzadels inmiddels ook niet meer 
Ghost heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, kan ik ook nog wel eens doen (zijn daar ook testzadels van?). Barrydale is uit mijn hoofd langer dan de cheyenne? Cheyenne geeft echt het gevoel: zadel waar ga je met die pony heen
Trekker en Startrekk liggen niet goed, trekker heb ik gehad en startrekk gepast.
Elbony, ha, wat een verhaal. Ik kan het me wel voorstellen. Moet zeggen dat ik inderdaad zelf ook best handig ben geworden in zadels passen onderhand ja. Wat fijn dat je zo een oplossing hebt gevonden voor jou paard! Westernzadels en soortgelijk zijn te smal in de standaard maten, tenminste, dat is wat we ons door de westernzadelpasser hebben laten vertellen toendertijd, dat dat behalve maatwerk sowieso geen optie was.
Zaldi nog helemaal niet aan gedacht! Ga ik ook naar kijken, net als de andere merken/modellen die ik voorbij zie komen die ik nog niet ken of nog niet gepast heb 
Dinsdag komt zadelpasser weer langs met mogelijkheden, zij heeft in de tussentijd ook naar vanalles geïnformeerd en nagedacht wat het beste zou zijn, dus ik ben heel benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Castellon op 02-09-12 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt