Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
emma525 schreef:Heb ik ook naar gezocht, maar de echte mooie GG liggen toch nog rond de 350/400. Met aanpassen door een zadelmaker kom je dan al snel rond de 450/500 uiteindelijk uit.
Mousmous schreef:Ik heb 3 Passier zadels en 1 daarvan de Antares heb ik te koop. Die gebruik ik nooit. Heb het zadel dus nu te koop staan wegens overcompleet. Het voordeel van Passier vind ik dat ze bijna overal op kunnen. Ik rijd met mijn eenvoudige Passier Patron 5 verschillende paarden, en geen probleem.
De Passier Antares vraag ik een hele nette prijs voor, denk ik, nl 300 euro. Is ook in goede staat, alleen wordt verkocht zonder beugels en zonder singel. Advertentie staat op marktplaats mocht je eventueel interesse hebben.
Heukeltje schreef:Ik heb een KM worldriding de luxe. Het was heel lastig een passend zadel te vinden voor mijn merrie, ze heeft ook een hoge schoft. Dit zadel vind ik werkelijk fantastisch, het kost alleen nieuw ook wel € 1950. Ik hen overigens een boommmaat 2 hoewel ze van andere merken wel boommmaat 3 nodig heeft. Kentaur lag ook goed op mijn merrie en heb ik ook mee gereden, is ook geen verkeerd zadel en de nieuwprijs ligt ongeveer rond € 1450
pmarena schreef:Je omschrijving van je paard klinkt weinig schokkend eigenlijk...?
Ik zou niet weten waarom de merken die je (zadelmaker) noemt, of "boomloze zadels" af zouden vallen.
Je zadelmaker en je budget lijken me de grootste belemmering om een goed passend zadel te vinden
Gewoon hier en daar wat proberen en wat minder zadels bij voorbaat al uitsluiten lijkt me het beste advies
pmarena schreef:Van mij hoef je niet boomloos te gaan hoor, maar in de praktijk helpt het rijden met een "boomloosje" vaker tegen rugpijn dan dat ze het erger maken, dus weet je het wel heel zeker?
Zo ook met de andere merken, het is natuurlijk niet zo dat als je 1 of 2 zadels van een merk geprobeerd hebt, meteen alle zadels van dat merk ongeschikt zijn, er zit zoveel verschil in![]()
Het zou zonde zijn als je te snelle conclusies trekt waardoor je een heel fijn zadel afwijst zonder het te proberen.
pmarena schreef:Och, er is nog zoveel meer....de ene of de andere Barefoot scheelt al enorm, wie het ene model helemaal top vindt, kan een ander model helemaal verschrikkelijk vinden. En dan zijn er nog zoveel andere merken waardoor het absoluut niet ondenkbaar is dat daar wel wat voor je bij zit...en 2e hands nog binnen je budget ook misschien