Ik heb ook beide. Boomloos gebruik ik voor buitenritten en mijn KN zadel voor dressuur voornamelijk. Ik vind allebij lekker rijden maar dan wel voor verschillende diciplines.
emma525
Geplaatst: 20-08-12 20:18
Heb het ook beide gehad. Kon altijd overstappen, vond mijn stubben altijd fijner.
okee nou ik lees toch wel meerdere reacties van mensen die hun boom zadels fijner vinden. Ik rijd eigenlijk niet vaak buiten, enkel in het weekend en in de winter sws niet !
Ik heb ook allebei, had een wintec en een boomloos zadel. Alleen ligt het wintec zadel bij ons al 2,5 jaar boven op zolder (zo van het kan altijd nog van pas komen ) en heb ik eigenlijk alleen nog maar boomloos gereden. Ik zou het gewoon doen, als je het toch niet fijn vindt ben je hem zo weer kwijt en als je het wel wat vindt zit je je voortaan heerlijk op je paard
Ik had een wintec dressuurzadel op m'n paardje. Ik heb toen op een barefoot van een stalgenootje gereden en was gelijk verkocht. Heb m'n dressuurzadel verkocht en een barefoot gekocht
Ik kan niet opstappen op mijn barefoot. Krijg m niet strak genoeg aangesingelt
rina
Geplaatst: 24-08-12 11:54
Tyrcanol schreef:
Ik kan niet opstappen op mijn barefoot. Krijg m niet strak genoeg aangesingelt
kortere singel kopen, en opstappen met een trapje of opstapje Ik stap eigenlijk altijd met een opstapje op. Ben houten plank maar tis ook veel beter voor de rug.
Aan de lengte van de singel ligt het niet. En als ik in de bossen dan af stap kom ik er niet meer op. Dan heb je ook geen opstapje ..
fjordie333
Geplaatst: 24-08-12 14:06
ik rij boomloos en pas geleden zat ik op een VZ zadel....ik wou er snel weer vanaf, hard en stug haha terwijl ik voor dat ik mijn barefoot had ik gewoon tevreden was met boomzadel