Bruin zadel met zwart hoofdstel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:00

Loetie84 schreef:
Maar wat als je zadel een afwijkende kleur heeft ten opzichte van je laarzen/cap/hoofdstel? Dan koop je niet zomaar even een nieuwe.
Dat vind ik dan weer niet lelijk, bruine cap en laarzen kunnen best bij zwart zadel en hoofdstel. Heb zelf een grijze cap en laarzen zie profiel. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:01

Loetie84 schreef:
Nies_ schreef:
Ik vind het echt voor schandaal. Zo duur is een nieuw hoofdstel (in de jusite kleur dus) nou ook weer niet.

Maar wat als je zadel een afwijkende kleur heeft ten opzichte van je laarzen/cap/hoofdstel? Dan koop je niet zomaar even een nieuwe.

Het is echter wel de reden dat ik dus geen gekleurd zadel koop, maar veilig voor een zwarte ga. Dan heb je zulke dilemma's gewoon niet ;)

Dan nog liever hoofdstel + zadel in dezelfde kleur en cap + laarzen in dezelfde kleur.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:03

Ze bedoeld geloof ik wat ik ook al zei splendesco:

Dat je zwarte rijlaarzen hebt, een zwart hoofdstel een zwarte cap etc. Dan zou je dus of alles moeten omruilen naar de kleur van je zadel (duur!) of een ander zadel moeten kopen (alleen voor de kleur?).

Dat 'probleem' heb ik nu ook, dus ik neem het bruine zadel maar voor lief. En ach het is toch alleen maar het eerste jaar dressuur. Mijn paard staat hier om te springen en na haar 1e jaartje ohz krijgt ze een springzadel bij. Dan zal het dressuurzadel er toch al snel niet meer veel opliggen.

Edit: Nog een voorbeeldje :)

Bailey_4ever schreef:

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:08

Oh sorry verkeerd gelezen maar bij jou valt het inderdaad niet zo op Bailey.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:10

wou dat ik het was :)) hihi al is de foto wel erg vergelijkbaar, mijn zwartje lijkt toch aardig, dat ze maar net zo mooi gaat worden als capri!

Splendesco

Re: Bruin zadel met zwart hoofdstel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:11

:)) Nee mooi is anders maar vind het niet storend.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:11

Zolang je zadel en hoofdstel goed passen; wat maakt de kleur dan uit? :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:15

Bailey_4ever schreef:
Ze bedoeld geloof ik wat ik ook al zei splendesco:

Dat je zwarte rijlaarzen hebt, een zwart hoofdstel een zwarte cap etc. Dan zou je dus of alles moeten omruilen naar de kleur van je zadel (duur!) of een ander zadel moeten kopen (alleen voor de kleur?).

Dat 'probleem' heb ik nu ook, dus ik neem het bruine zadel maar voor lief. En ach het is toch alleen maar het eerste jaar dressuur. Mijn paard staat hier om te springen en na haar 1e jaartje ohz krijgt ze een springzadel bij. Dan zal het dressuurzadel er toch al snel niet meer veel opliggen.

Edit: Nog een voorbeeldje :)

Bailey_4ever schreef:

Klopt, ik bedoelde wat jij zegt.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:16

Overigens heb jij wel een heeeeeel donker bruin zadel. Bijna nog zwarter dan mijn versleten zwarte dressuurzadel :P hihi

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:48

Nee dat vind ik echt niet mooi, bruin met zwart :n eigenlijk net zo lelijk als dat iemand een bruin harnachement setje heeft gekocht maar het matcht net-niet....

Dat is dus de reden waarom ik gewoon voor zwart ga. Gisteren een frontriem gekocht bleek hij achteraf heel donkerbruin te zijn. Vandaag maar gelijk naar de winkel geweest om hem in te ruilen voor een zwarte _O-

lisajenifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:07

Ik vind dat het wel kan. Helemaal met springen

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:09

Ik ben bruin met zwart zadel en ook een zwarte hoofdstel voor dressuur en bruine mexiaanse Springen
:)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:20

Als ik ga rijden lijk ik net een zwerver maar maakt mij niet uit (; ik maak me nu echt niet druk om hoe mijn paard erbij loopt als hij maar gepoetst is en nette hoefjes heeft enz.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:22

Ik vind het ook niet mooi, ik rij compleet in het bruin..ga voor zwart of voor bruin vind het anders erg armoedig staan..

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:15

Smaken verschillen nu eenmaal, maar om het dan gelijk als schandaal of armoedig te bestempelen vind ik dan weer wat ver gaan.
Zelf heb ik een bruin zadel en daarbij zwarte beugelriemen en een zwarte singel. Heb momenteel gewoon het geld niet om dat direct op kleur te kopen. Het zadel was eigenlijk al boven budget.

Alles in gelijke kleur vind ik persoonlijk ook wel mooier staan, maar ach, ik stoor me er verder niet aan. De hoofdzaak is dat het passend is.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:23

Ik vind zadel en hoofdstel zelfde kleur wel mooier, maar ik erger me er niet zo extreem aan. Heb zelf ook jaren met bruin zadel en zwart hoofdstel gereden. Ook puur omdat het allemaal goed was en ik ook niet voor kleur alles nieuw ga aanschaffen. Wat ik alleen echt niet mooi vind is wanneer alles zwart is van die bruine laarzen. Als het terug gelinkt wordt naar een dekje oid vind ik het wel weer mooi, hou van wat eenheid...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:41

Elco schreef:
Ik vind het ook niet mooi, ik rij compleet in het bruin..ga voor zwart of voor bruin vind het anders erg armoedig staan..

Dat wilde ik niet zeggen, maar inderdaad.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:45

Ik kijk niet naar de kleur, maar of het past op mijn paard, lijkt me vele malen belangrijker dan of de kleuren wel gelijk zijn. Kan toch niet voor elk paard (wisseld nog wel eens bij ons) een nieuw/ander zadel of hoofdstel aanschaffen? Zou wel kunnen, maar ik wil het niet, daar heb ik het geld niet voor over.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:13

Nies_ schreef:
Ik vind het echt voor schandaal. Zo duur is een nieuw hoofdstel (in de jusite kleur dus) nou ook weer niet.

+1. Voor 3 tientjes heb je al een bruin hoofdstel en kan je netjes voor de dag komen :j

Je trekt zelf toch ook niet een zwarte laars en een bruine aan? :Y)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:26

Alleen een hoofdstel, nee zoveel kost dat niet. Maar ga je rijden zonder cap? En zonder laarzen? Want het is schandalig als die niet dezelfde kleur als je zadel hebben :Y) Niet iedereen heeft het geld om alles aan te passen aan het zadel of andersom, een heel nieuw zadel aan de rest.

Ik vind het pas schandalig dat er mensen zijn die durven te zeggen dat je je bij wijze van spreken moet schamen als alles niet matcht. Tuurlijk mag je gek zijn op matchend tuig, mooie sets en leuke kleding, dat ben ik ook, maar niemand heeft imo het recht om tegen een ander te zeggen dat als je daar niet in geïnteresserd bent je voor banketstaaf loopt, of dat het schandalig is.

Het is geen feit, maar een mening, verkondig het dan ook niet alsof het een algemeen feit is :\

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:33

Mijn ene ruin rij ik ook dressuur, in het zwart, Met mn schimmel spring ik voornamelijk alleen mee( ja in het bruin). maar zo af en toe nemen we hem ook eens mee in de dresuur.. Daarvoor schaf ik echt niet nog eens een zwart hoofdstel voor aan. Dus met mijn schimmel rij ik met hoofdstel bruin en de rest zwart..
Laatst bijgewerkt door daisy_tanja op 15-08-12 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:33

Waarom trek je mijn post zo uit verband? Ik probeer juist te zeggen dat een bijpassend hoofdstel helemaal niet duur hoeft te zijn, en het ziet er nou eenmaal een stuk verzorgder uit als het netjes in een kleur is.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:34

kan makkelijk hoor, ik rij met een bruin hoofdstel, zwart zadel, soms geen zadel, paarse peesbeschermers(als ik ze gebruik), een geel dekje, en ik heb een regenboog halster.

paard heeft er nog steeds niets over gezegd.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:39

Waarom zou een zwart hoofdstel niet bij een bruin zadel passen?
Je paard gaat er niet anders van lopen, het is maar net wat je zelf vind.
Ik vind bij een donkerbruin zadel het nog wel passen een zwart hoofdstel.
Bij meer lichtere bruin tinten, steekt het wel wat af.
Maar dan nog moet lekker iedereen doen en laten wat die wilt :D

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:44

Geloof me zo belangrijk ben je niet voor me dat ik de hele post aan je opdraag corona :+ Alleen het eerste stukje was voor jou en de quote van sanne.

Het is meer in het algemeen dat er zo vreselijk geoordeeld wordt over wat wel en niet kan. Alles kan, of je het mooi vind is een 2e maar ik vind het vreselijk irritant dat mensen praten alsof het een feit is. En dat er dan gesproken wordt over een armoedig beeld of een schandaal vind ik zum kotsen en beledigend.

Iedereen mag zijn mening uiten maar hou die dan bij jezelf. Leven en laten leven. *Wederom in het algemeen.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 15-08-12 12:56, in het totaal 3 keer bewerkt