Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
3timesmom schreef:Je hebt een MSFC fitter zeg je. Zijn de zadels van MSFC niks dan? Ik heb ook een paard met korte rug en hoge ver doorlopende schoft en heb me net (sinds een maand) een MSFC zadel aangekocht. Deze laat de schoft als haast enige mooi vrij bij mijn paard.
Calvacadour schreef:wij hebben een op maat gemaakt zadel van MSFC dat helpt heel goed
Maris schreef:Calvacadour schreef:wij hebben een op maat gemaakt zadel van MSFC dat helpt heel goed
Maar de boom zal hetzelfde blijven waarschijnlijk...... BIJ MSFC hebben ze een paar soorten zadelbomen.
Bij MSFC zadels maken ze gebruik van verschillende engelse zadelmakers omdat die verschillende bomen kunnen aanbieden. Zo komt de prof bij Ideal vandaan ( maar die boom is te recht ) en de barracuda bij Sankey ( maar daarmee liep mijn paard echt niet goed ).
Maarre wel super hoor dat iedereen meedenkt !![]()
Maris schreef:Hoi,
Ik ben aan het rond kijken naar een ander zadel voor mijn paard. Maar dat is nog niet gemakkelijk !
de meeste zadelbomen zijn niet gebogen genoeg voor zijn rug. Merken als Kent & masters, thorowgood, wintec, anky vallen allemaal om die reden al af.
Zaldi was mijn zadelmaakster niet weg van omdat die schijnen te kunnen knijpen bij de schoft ---> ??
Wie heeft er ook een paard met een behoorlijk curved rug ? en welk zadel ligt daar dan op ?
maar goed zadels zoals harry dabbs , jaguar , amerigo zijn iid geschikt voor kortere paarden.
jus schreef:Bedoelde de kieffer fryso persoonlijk geen ervaringen mee hoor , wel met de lusitano die van mij had een excellent boom weet niet of dat veel verschil maakt.
Wat voor ras is je paard ?