Peesbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:00

MarMarieke schreef:
Ik denk eerst gewoon die normalen en in de tijd der loop misschien kijken of ik die ventilerende kan vinden. Heb ze nog nergens gezien... En ze zijn denk ik ook wel duur (Ben een beetje blut de laatste tijd ;p Tjaa, paardenwinkels ehh)

haha ik ben ook altijd blut hoor.. vooral als ik ''even'' antiklit ben gaan kopen

Chinas

Re: Peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:01

Ik doe alleen peesjes om als het niet al te warm weer is.
Kan me niet voorstellen dat het dan namelijk fijn is voor je pony om ze te dragen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:05

Chinas schreef:
Kan me niet voorstellen dat het dan namelijk fijn is voor je pony om ze te dragen.

Hij heeft niets te willen ene boxrust en iedere keer da en veel stappen zal je pony ook niet leuk vinden. Dit alleen omdat er iest van buitenaf gebeurde waarom hij schrok.

8-)

BillieJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:00

Ja idd, het is wel beter om te voorkomen dan te genezen. Alleen zou ik dan zelf gaan voor die ventilerende-types, volgens mij heb je ze vanaf 40 euro, hangt er vanaf welk type je neemt natuurlijk. Dan loop je iig geen risico.
Het is ook niet zo dat je gegarandeerd problemen krijgt met normale peesbeschermers, zo is het natuurlijk ook niet, maar er is wel een kans. Je kunt niet binnen in het been kijken, het hoeft niet meteen zo te zijn dat je paard een dikke peesblessure krijgt of kreupel gaat lopen als de benen een keer te warm worden. Er kunnen wel microtrauma's ontstaan waar je vanaf de buitenkant niets aan ziet, en als je paard dan daarna een keer een been aantikt dat het daarbij mis gaat, omdat de pezen ongemerkt al wat minder sterk zijn geworden.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 22:10

Tanuya schreef:
MarMarieke schreef:
Ik denk eerst gewoon die normalen en in de tijd der loop misschien kijken of ik die ventilerende kan vinden. Heb ze nog nergens gezien... En ze zijn denk ik ook wel duur (Ben een beetje blut de laatste tijd ;p Tjaa, paardenwinkels ehh)

haha ik ben ook altijd blut hoor.. vooral als ik ''even'' antiklit ben gaan kopen

Tjaa, ik kan al die leuke dekjes niet laten liggen toch? :(:)

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 22:11

Dankjewel iedereen :D

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:24

Chinas schreef:

En dan zul je net zien dat er dan dus wat gebeurt. Als het 'te warm' is en jij ze niet om doet. Dan kun je ze net zo goed niet gebruiken.

Ik gebruik ze altijd. Heb veel paarden met peesblessures gezien, dus ben wel voorzichtig. Bij warm weer lekker afspuiten met koud water na het rijden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 06:30

Afspuiten heeft alleen zin als je het 10 min per been doet.
Dan pas wordt de kern vd pees gekoeld.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 06:57

Ik gebruik ze alleen tijdens de springles. Voor de rest vind ik ze nogal overbodig, mijn paard tikt niet aan en naast springles rijden we toch vooral buiten op dit moment :)

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:59

maar even tussendoor je zegt: trainer en coach?? wat is het verschil en waarom heb je ze?? zomaar een vraagje hoor

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:04

Leen_ schreef:
Hangt er vanaf of het paard met zijn benen tegen elkaar aan schuurt of niet. Als ik eens spring gebruik ik ze om de benen te beschermen moest mijn paard de balk raken. Voor de rest gebruik ik ze zo goed als niet omdat hij toch niet met zijn benen tegen elkaar komt.
Als je niet weet of ze dat doen kan je of aan je instructie vragen, of kijken op de krassen als je er aan hebt.

peesbeschermers helpen niet tegen het raken van de balk aangezien de voorkant van peesbeschermers geen bescherming biedt toch ?
alleen tegen het tegen elkaar stoten van de benen, of van de achterhoeven tegen de kogel met springen.
zo heb ik het geleerd teminste ..

lisajenifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:30

Ik vind het wel veilig, vooral met springen

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:15

Hier ook geen enkele blessure door beschermers in 20 jaar.Tenzij je ze vergeet af te halen natuurlijk. Een cap zit volgens mij een stuk minder comfortabel als het warm is en toch dragen de meesten m, waarom? ter bescherming toch? En óók caps kunnen incidenteel voor letsel zorgen. Net als autogordels. Ik ben van mening dat als je normaal traint en goed passende, schone peesbeschermers gebruikt er juist blessures mee voorkomen worden.

ROSPaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:09

Mee eens, je moe4t ze zien als een verzekering voor brand of je auto, je HOOPT het nooit nodig te hebben, maar als je hem nodig hebt zal je dankbaar zijn als je ze hebt. Zonder al te filosofisch te worden.

Mijn aanraden is, koop ze ... where-ever you like en hou aanbiedingen in de gaten er zijn er altijd wel ergens in de aanbieding.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:43

Op bokt-markt staan er heel veel te koop. In alle kleuren en maten. En als je geluk hebt ook voor niet al te veel.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:54

Hier ook altijd peeskappen, strijklappen en springschoenen om.
Hij heeft 1 keer in de molen gestaan en is toen helemaal uit zijn dak gegaan. Gelijk een schieffel. Nu was hij toen in de groei en wist hij sowieso niet waar hij zijn lange stelten moest laten. Juist daarom rijd ik met alles om. Hij heeft continu wondjes en dingen. Heb een keer geprobeerd te minderen. Springschoenen af te laten. Direct een wondje op de hoefbal die is gaan ontsteken. Dus houd het lekker allemaal om.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 19:37

Oke, dankjewel :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:45

Ik rijd ALTIJD met peeskappen, soms ook springschoenen. Ik doe ze alleen voor om, soms zitten ze er wel 2 uur om ;)
Peesblesures? Nee nooit gehad, ook niet door de warmte..